Μετά την «Οδό του Έθνους», σειρά έχει το λιμάνι του Σεγκίνι
Ο δρόμος που συνδέει την Αλβανία με το Κόσσοβο (Δυρράχιο-Κούξι-Μορίνα), ονομάστηκε από τους Αλβανούς «Οδός του Έθνους». Στη δημοσιότητα δε δόθηκε ποτέ το πραγματικό κόστος αυτού του δρόμου αλλά, υπολογίζεται να ξεπέρασε το 100 εκ ευρώ ανά χλμ, ενώ η Εγνατία Οδός - με αντίστοιχες προδιαγραφές - δεν ξεπέρασε τα 25 εκ/χλμ. Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που είχε το συγκεκριμένο έργο αφού έχει το μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων 5,5 χλμ δεν δικαιολογείτε 1 δις ευρώ για λιγότερο από 70χλμ. Οι φωνές της αντιπολίτευσης για το όργιο της διαφθοράς «πνίγηκαν» από τον ενθουσιασμό των Αλβανών που πλήρωσαν εδικό φόρο για αυτό το δρόμο εμπνευστής του οποίου ήταν ο τότε πρωθυπουργός Παντελή Μάικο. Υπενθυμίζουμε ότι τα εγκαίνια του δρόμου είχε κάνει προεκλογικά το 2009 ο Σαλί Μπερίσα μαζί τον πρωθυπουργό της Τουρκίας και του Κοσσόβου.
Μετά την ολοκλήρωση αυτού του έργου, οι αλβανικές αρχές σκέφτηκαν να κάνουν άλλο ένα δώρο - μάλλον όπως φαίνετε την ολοκλήρωση του πρώτου - στους αδερφούς Κοσσοβάρους, να τους παραχωρήσουν προς χρήση το εγκαταλελειμμένο λιμάνι του Shen Gjini, 50χλμ βόρεια του λιμανιού του Δυρραχίου.
Η ολοκλήρωση αυτού του σχεδίου έχει συζητηθεί μεταξύ του Αλβανού Υπουργού Οικονομίας, Εμπορίου και Ενέργειας, Ιλίρ Μέτα και του Υπουργού Εμπορίου και Βιομηχανίας του Κοσσυφοπεδίου, Λουτφί Ζιάρκου.
«Η ανέγερση ενός σύγχρονου λιμανιού στο Σεγκίνι, θα είναι μια τεράστια δέσμευση της αλβανικής κυβέρνησης, για να βαλθεί το λιμάνι αυτό στην υπηρεσία του Κοσσόβου για την ανάπτυξή του», δήλωσε ο Αλβανός υπουργός Μέτα, για να αποσπάσει τις ευχαριστίες του Κοσσοβάρου υπουργού ο οποίος τόνισε πως «είμαστε ευγνώμονες για την ετοιμότητα της αλβανικής κυβέρνησης για να θέσει το λιμάνι του Σεγκίνι στο Κόσσοβο και να γίνει το κυριότερο λιμάνι του».
Από το ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου