Πώς το σχίσμα Σουνιτών-Αλεβιτών εκφράζεται στις τουρκικές εξεγέρσεις
Οι διαμαρτυρόμενοι Αλεβίτες της Τουρκίας εντοπίζουν τις ιστορικές τους ρίζες στους χριστιανικούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας και διατηρούν ελληνικά στοιχεία
ΟΙ ΝΟΜΟΙ του Ερντογάν στρέφονται κατά των αλεβίτικων ηθών και εθίμων
Μετά τον θάνατο του Μωάμεθ υπήρξε ένας πόλεμος μεταξύ των διαδόχων του, για την επικράτηση της σωστής σύνταξης και καταγραφής των γραπτών λόγων του προφήτη Μωάμεθ.
Αυτός που ανέλαβε την καταγραφή ήταν ο πατέρας της δέκατης έκτης συζύγου του, Αϊσιά, την οποία ο Μωάμεθ την είχε ανεπίσημη σύζυγο από επτά ετών και την παντρεύτηκε όταν έγινε εννέα ετών. Ο πατέρας της Αϊσιά, ο Αμπού Μπακίρ Ας Σιντίκ, αφού ταξινόμησε τα διάφορα κεφάλαια των λόγων του Μωάμεθ, δημιούργησε ένα βιβλίο και ονομάστηκε Κοράνι (αναγνωστάρι). Ο τρίτος διάδοχος του Μωάμεθ, ο Οσμάν, βρήκε νέα γραπτά κείμενα του Μωάμεθ, τα οποία πρόσθεσε στο Κοράνι, ως προσθήκες και παραπομπές.
Στην ουσία το Κοράνι είναι ένα εγχειρίδιο τρόπου καθημερινής ζωής για τους Βεδουίνους Άραβες της εποχής, που βασιζόταν και στις κλιματολογικές συνθήκες της ερήμου και τα διάφορα κεφάλαιά του (σούρες) είναι η θρησκευτική πίστη, η πολιτική συμπεριφορά, κανόνες αστικού και κοινωνικού δικαίου, και κανόνες ηθικής και υγιεινής. Σημειώνεται ότι ο Μωάμεθ στην προσωπική του ζωή παραβίασε πολλούς από τους κανόνες, προπάντων του κεφαλαίου περί ηθικής.
Πολλαπλές ερμηνείες
Ο Μωάμεθ στα γραπτά κείμενά του σέβεται όλες τις θρησκείες που προϋπήρχαν, θεωρώντας τις ως εκπροσώπους του θεού στη γη, όπως τους Εβραίους προφήτες, τον Χριστό (αλλά μόνο στην ανθρώπινή του φύση), τον Μεγάλο Αλέξανδρο και τον Αίσωπο. Η μόρφωσή του ήταν ένα κράμα διαφόρων παιδειών, όπως της εβραϊκής, της περσικής, της ελληνικής και του χριστιανισμού. Θεωρητικά και