Με αφορμή το γνωστό περιστατικό χειροδικίας από ένα νεαρό προς δυο κυρίες, απάντων όντων πολιτικών προσώπων, ως πολίτης αυτού του τόπου, αισθάνομαι απόλυτη την ανάγκη να διαμαρτυρηθώ για τη βία στη ζωή μας και να θέσω το θέμα του προσδιορισμού της, της προέλευσης και της προοπτικής της, σε μια απόπειρα να καταλάβουμε τι λέμε και τι κάνουμε.
Δηλαδή: Από ποιόν να ζητάμε τα ρέστα και ποιόν να κατηγορούμε. Αν διατηρούμε το δικαίωμα να προπηλακίζουμε τους συνομιλητές μας (με διάφορους τρόπους- ποικίλλουσας εντάσεως) λόγω διαφωνίας, ή για εφφέ. Αν θεωρούμε τα προσωπικά δεδομένα απρόσβλητα μόνο για ορισμένους, αλλά πάντως όχι για τους πολιτικούς μας αντιπάλους.
Σύμφωνα με μια πρόχειρη προσπάθεια που έκανα για τον προσδιορισμό της βίας, θα έλεγα ότι μπορούμε να συναντήσουμε τη βία ως μια λεκτική διατύπωση ή έμπρακτη (δι’ ενεργειών) έκφραση και μεθόδευση πρακτικής, που ασφαλώς γίνεται προς επικράτηση του ασκούντος τη βία, μέσω της οποίας σκοπείται η πρόκληση ζημίας σε πρόσωπα, πράγματα (ζώα και περιουσιακά αντικείμενα) και άλλα ηθικά ή περιουσιακά συμφέροντα. Ας διακρίνουμε τη βία στο δημόσιο βίο, από εκείνη στον ιδιωτικό.
Έτσι,λοιπόν, βία σε βάρος των πολιτών (δηλαδή βία στο δημόσιο βίο) ασκείται...
με διάφορους τρόπους. Οι πολίτες έχουν επανειλημμένα «βιαστεί» από τους πολιτικούς στη νοημοσύνη, την αξιοπρέπεια,την οικονομική κι επαγγελματική τους κατάσταση και προοπτική, στην προσδοκία για την εκπλήρωση των υπεσχημένων από τους πολιτικούς για την πρόοδο της κοινωνίας και την απολαβή θεσμών κράτους δικαίου και ισονομίας. Και όχι μόνο. Έχουν επίσης κατ’ εξακολούθηση οι πολίτες«βιαστεί» από τους προπομπούς των πολιτικών, τους δημοσιογράφους, οι οποίοι αντί να διαφωτίζουν ζητήματα και να παρουσιάζουν γεγονότα, έχουν καταστήσει τα δελτία ειδήσεων φορείς πολιτικών αναλύσεων και προπαγάνδας αναλόγως πολιτικού αφεντικού, ή άλλων ενδεχομένως δεσμεύσεων. . Έχουν επίσης κατ’ εξακολούθηση οι πολίτες «βιαστεί» και κάθε μέρα «βιάζονται» από την ανάλγητη και ανίκανη διοίκηση όλων των επί μέρους δράσεων του δημοσίου βίου. Ας μη κρίνουμε τη Δικαιοσύνη ,ή «τα πανθ’ ορά», αλλά μερικά τα ξεχνάει ή τα παραβλέπει.
Για παράδειγμα, παρατίθενται περιπτώσεις βίας στο δημόσιο βίο:
ι. Βία σε βάρος των πολιτών ασκείται με τη μη εκπλήρωση των προεκλογικών υποσχέσεων.
ιι. Βία σεβάρος των πολιτών ασκείται όταν δεν βγαίνει το πρόγραμμα που εφαρμόζει η κυβέρνηση και παρ’ όλα αυτά, χωρίς αιδώ και αίσθηση ευθύνης, χωρίς ευθιξία και συνέπεια, σε δυσαρμονία με το λαϊκό αίσθημα, εξακολουθεί να κυβερνά, ισχυριζόμενη κάθε τόσο διάφορα ασυνάρτητα και εντελώς ατελέσφορα.
ιιι. Βία σεβάρος των πολιτών ασκείται όταν είναι κλειστό το λιμάνι από απεργούς, πράγμα που δεν επιτρέπει τη μεταφορά προϊόντων τα οποία σαπίζουν στα χέρια του παραγωγού και –ανάμεσα στα άλλα- μένουν και τα ξενοδοχεία χωρίς πελάτες-τουρίστες, απλά και μόνο για να επιδιωχθούν οι επαγγελματικοί στόχοι των λιμενεργατών, και η Πολιτεία αυτό το επιτρέπει.
ιν. Βία σεβάρος των πολιτών ασκείται και στην περίπτωση μη εφαρμογής των νόμων από την Πολιτεία (βλ.εισφοροδιαφυγή, μη είσπραξη των φόρων μεγαλο-οφειλετών, μη απονομή της δικαιοσύνης επί εγκλημάτων «επωνύμων).
ν. Βία σε βάρος των πολιτών ασκείται και όταν ο νόμος περιγράφεται από τους ημέτερους και τους επιτήδειους ατιμωρητί.
νι. Βία συνιστά και η θεσμική (κομματική) παραίνεση σε ανυπακοή.
νιι. Βία σε βάρος των μη ωφελούμενων, δηλαδή σεβάρος των δυσμενώς διακρινομένων, συνιστά η φωτογραφική (χαριστική) θέσπιση νομοθετημάτων.
νιιι. Βία σεβάρος των πολιτών ασκείται και με τη χαριστική πληρωμή μόνο του 20% της ηλεκτρικήςδαπάνης ειδικά για όσους είναι υπάλληλοι της ΔΕΗ, ενώ η ΔΕΗ κάθε μέρα φτωχαίνει και μας αναγκάζει να τσοντάρουμε στις ανάγκες της (με αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος) επειδή κατασπατάλησε τα έσοδά της.
ιx. Βία είναι το κλειστό πανεπιστήμιο που ορίζει ότι τα μαθήματα έγιναν και προχωρεί το ακαδημαϊκό ημερολόγιο σαν να έγιναν. Συνιστά βία, όχι μόνο γιατί οι εξερχόμενοι από το πανεπιστήμιο είναι αστοιχείωτοι στο αντικείμενο που δεν διδάχτηκαν, αλλά και γιατί έμαθαν ότι μπορεί να ζούν να πορεύονται και να εμπορεύονται με την επίφαση της πραγματοποίησης.
x. Βία είναι η βουλευτική ασυλία, η χρηματοδότηση των κομμάτων σήμερα, τα βουλευτικά – υπουργικά αυτοκίνητα, στην Ελλάδα του σήμερα.
xι. Βία σε βάρος των πολιτών είναι τα κομματικά πορίσματα των εξεταστικών επιτροπών της Βουλής, καθώς και όταν όταν οι εξεταστικές επιτροπές της Βουλής θεωρούν τους τραπεζικούς λογαριασμούς του Άκη ως αριθμούς τηλεφώνων.
xιι. Βία είναι η μη φαρμακευτική περίθαλψη των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων – και ειδικώς των βαρέως πασχόντων- ενώ καταβάλλονται εισφορές ή πραγματοποιούνται κρατήσεις για την υγεία.
xιιι. Βία είναι η περιαγωγή πολλών πολιτών σε κατάσταση ολοσχερούς ένδειας, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να αυτοκτονούν.
xιν. Βία είναι όταν ένας πολιτικός (η Ντόρα Μπακογιάννη) δηλώνει « Αν ήμουν εγώ εκεί θα τον πλάκωνα» http://news247.gr/eidiseis/politiki/ekloges-gr/ntora_mpakogiannh_sto_news_247_an_hmoyn_egw_ekei_tha_ton_plakwna.1807116.html
γιατί έτσι προσφέρει πρότυπο συμπεριφοράς. Αλλά τότε δεν είναι η δική της άμυνα επικρατέστερη από την ανάγκη του άλλου για άμυνα.
xν. Βία είναι όταν καταργούμε το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας για να φτιάξουμε το … ακατονόμαστο με το συνωστισμό στην προκυμαία της Σμύρνης και μετά αναζητούμε το σχηματισμό Κυβέρνησης Εθνικής Σωτηρίας, γιατί το σύστημα μπάζει από παντού και δε συμμαζεύεται με τίποτα.
xνι. Βία είναι όταν ο γιος κι η κόρη υπουργού και αντιπροέδρου της Βουλής έχουν στέκι σε γιάφκα (είναι εξάλλου αυτόνομες προσωπικότητες), αλλά αυτός δεν έχει την ευθιξία να παραιτηθεί και να φύγει από θέσεις εξουσίας, λές και τα παιδιά του του είναι άγνωστα.
Το χαστούκι είναι χαστούκι και δεν επιτρέπεται. Την εποχή μάλιστα της ισότητας των φύλων δεν επιτρέπεται εκατέρωθεν. Ούτε η ύβρις, ούτε η παραβίαση των δικαιωμάτων του άλλου και ο ποικιλότροπος προπηλακισμός του.
Και όποιος προκαλεί,ή υποδαυλίζει πάθη, θα πρέπει να γνωρίζει ότι η άμυνα είναι ελαφρυντικός όρος στον καταλογισμό του βαθμού της υπαιτιότητας και της ποινής.
Κύριοι της πολιτικής, μπάζει από παντού! Μην το ψάχνετε.Εσείς το διδάξατε, εσείς το δικαιολογήσατε και εσείς το νομιμοποιήσατε για πάρτη σας, σε βάρος μας. Τώρα ανακαλύψατε ότι δεν είναι σωστό; Τώρα που είστεοι αποδέκτες αντίστοιχης συμπεριφοράς;
Ας ελπίσουμε ότι θα είναι το τελευταίο κοτρώνι που τάραξετα νερά του βάλτου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου