Σελίδες

Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

Ξεμπλοκάρει το επενδυτικό για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Προχωράει και πάλι η εκτέλεση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που θα υποδεχθεί εφέτος τα δύο πρώτα κρουαζιερόπλοια των εταιρειών Seabourn και Costa Concordia
Picture 0 for Ξεμπλοκάρει το επενδυτικό για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

της Άννης Καρολίδου

Μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις, προχωράει και πάλι η εκτέλεση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η Ιόνιος ΑΤΕ αναλαμβάνει, όπως αναμένεται, την ολοκλήρωση της β' φάσης, ενώ έχει ήδη εγκατασταθεί σαν ανάδοχος της γ' φάσης των έργων, με τα οποία θα συμπληρωθούν οι λιμενικές υποδομές αλλά και η οδική σύνδεση του λιμανιού με την εθνική οδό Ηγουμενίτσας- Πρέβεζας και τον άξονα της Εγνατίας Οδού.

Για την ΟΛΗΓ Α.Ε. –  οργανισμός πάντοτε κερδοφόρος και φωτεινή εξαίρεση για τα ελληνικά δεδομένα – η εκτέλεση που επενδυτικού προγράμματος είναι πρώτης σημασίας, καθώς ήδη αποδίδουν οι ενέργειες της διοίκησης για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων, ενώ η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού δίνει...
νέες προοπτικές ανάπτυξης για τις επιβατικές αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές.

Όλα δείχνουν πως επιτέλους απεμπλέκεται η β' φάση των έργων, ύψους προϋπολογισμού 43,8 εκατ. ευρώ ( χρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής) , που είχε «κολλήσει» λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ανάδοχος ΕΛΤΕΡ, η οποία σημειωτέον είχε αναζητήσει καταφύγιο στο άρθρο 99. Σύμφωνα με την επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕ Μεγάλων Έργων Δυτικής Ελλάδας, η ΕΛΤΕΡ ( είχε δώσει για το συγκεκριμένο έργο έκπτωση 33%)  έχει υποβάλλει αίτηση υποκατάστασης και η Ιόνιος ΑΤΕ έχει καταθέσει δήλωση αποδοχής, η οποία θα πρέπει να εγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο. Σε ό,τι αφορά τη β' φάση, το φυσικό αντικείμενο έχει εκτελεστεί σε ποσοστό περίπου 65%.

Στη γ' φάση, συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ και χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, περιλαμβάνεται η κατασκευή νοτίων κρηπιδωμάτων  σε μήκος 610 μέτρων, για Ο/Γ-Ε/Γ πλοία, κρηπιδοτοίχων, μεταξύ άλλων και για μελλοντική χρήση Ra-Ra ( σύνδεση του λιμανιού με το σιδηρόδρομο), διαμορφώσεις χερσαίων χώρων, έργα οδοποιϊας, έργα η/μ, δίκτυα για τη χερσαία ζώνη. Το έργο της γ' φάσης πήρε η Ιόνιος ΑΤΕ, η οποία προσέφερε έκπτωση 47%.

Στο μεταξύ, ο ΟΛΗΓ, που το 2010 άρχισε μία συστηματική προσπάθεια προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων, φέτος το φθινόπωρο πρόκειται να υποδεχθεί τα δύο πρώτα κρουαζιερόπλοια που θα πιάσουν στους ντόκους του των εταιρειών Seabourn και Costa Concordia.

«Οι προσπάθειες που γίνονται θα δώσουν εντυπωσιακά αποτελέσματα το 2013, καθώς περιμένουμε περί τις 28 συνολικά προσεγγίσεις, από την εταιρεία Seabourn , εταιρεία 6 αστέρων, την MSC και την Costa Concordia. Mάλιστα η Seabourn έχει προγραμματίσει 14 προσεγγίσεις στην Ηγουμενίτσα», όπως είπε στη Voria.gr o διευθυντής Ανάπτυξης του Οργανισμού κ. Κωνσταντίνος Γκρίνιας.

Σημειώνεται πως ο ΟΛΗΓ είναι πλέον μέλος της ΜEDCRUISE ( Ένωση Μεσογειακών Λιμένων), ενώ στα τακτική βάση συμμετέχει στην ειδική έκθεση SeaTrade, που φέτος θα πραγματοποιηθεί στη Μασσαλία. Επίσης, μαζί με τα υπόλοιπα ελληνικά λιμάνια, συμμετέχει στην SEATRADE CRUISE SHIPPING MIAMI, ενώ έχει ήδη περάσει από τα test calls της Hapag-Lloyd.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: