Σελίδες

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2011

Γαλλικά προάστια μετατρέπονται σε περιοχές του Ισλάμ, λέει επιστήμονας


Ο πολιτικός επιστήμονας Gilles Kepel, ειδικός στον μουσουλμανικό κόσμο, διαπίστωσε ότι ισλαμικές πρακτικές εκτοπίζουν όλο και περισσότερο εκείνες του κράτους στη Γαλλία.
Οι τοπικές κοινότητες μεταναστών σε προάστια της Γαλλίας οργανώνονται οι ίδιες όλο και περισσότερο σύμφωνα με τις γραμμές που υπαγορεύει το Ισλάμ, αντί να ακολουθήσουν τις αξίες της κοσμικής δημοκρατίας, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη κοινωνιολογική μελέτη...


Ο γνωστός πολιτικός επιστήμονας Gilles Kepel, ειδικός στον μουσουλμανικό κόσμο, ήταν επικεφαλής μιας ομάδας ερευνητών σε ένα πρόγραμμα - που κράτησε ένα έτος - στο Clichy-sous-Bois και Montfermeil, δύο προάστια του Παρισιού στα οποία είχαν ξεσπάσει ταραχές το 2005.

Η Μελέτη που προέκυψε - "Προάστια της Δημοκρατίας" - διαπίστωσε ότι τα θρησκευτικά ιδρύματα, και οι πρακτικές εκτοπίζουν όλο και περισσότερο εκείνες του κράτους και της Γαλλικής Δημοκρατίας, η οποία έχει μια ισχυρή κοσμική παράδοση.

Οι οικογένειες από επαρχίες, οι οποίες κατά κύριο λόγο κατοικούνται από μετανάστες από τη βόρεια και δυτική Αφρική και τους απογόνους τους, παρακολουθούν τακτικά το τζαμί, νηστεύουν κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού και μποϊκοτάρουν τα σχολικά γεύματα που δεν είναι «χαλάλ».

Με πληθυσμό μεταξύ πέντε έως έξι εκατομμύρια μουσουλμάνους κατοίκους και πολίτες, η Γαλλία έχει το μεγαλύτερο ισλαμικό πληθυσμό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και η κεντρική κυβέρνηση αγωνίζεται συχνά να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ένταξης που αυτός συνεπάγεται.

Ο Kepel πραγματοποίησε μια παρόμοια μελέτη 25 χρόνια νωρίτερα, και δήλωσε στην εφημερίδα Le Monde ότι η επιρροή του Ισλάμ στην καθημερινή ζωή και τα πολιτιστικά στοιχεία των προαστίων έχει "διαφοροποιηθεί και εντατικοποιηθεί" από τότε.

Τα Γαλλικά σχολεία, τα οποία είναι αυστηρά μη-θρησκευτικά, κατά παράδοση θεωρούνται ότι έχουν το ρόλο της κατάρτισης των νέων πολιτών της Δημοκρατίας, αλλά και τοπικοί αξιωματούχοι λένε ότι οι μουσουλμάνοι μαθητές πάνε στο σπίτι για να έχουν halal γεύμα.

«Ένας ορισμένος αριθμός παιδιών δεν έρχονται πλέον στο κυλικείο, ή όταν έρχονται παίρνουν μόνο ένα ορεκτικό και επιδόρπιο," δήλωσε ο Xavier Lemoine, ο κεντροδεξιός δήμαρχος της Monfermeil, στο ραδιόφωνο Europe 1.

Έρευνες δείχνουν ότι οι περισσότεροι στη Γαλλία δεν έχουν αντίρρηση στους μικτούς γάμους, αλλά στα προάστια οι ερευνητές έμειναν έκπληκτοι βρίσκοντας ότι "ένα πολύ μεγάλο ποσοστό μουσουλμάνων που ερωτήθηκαν απάντησαν ότι ήταν σε αντίθεση με τους γάμους με μη-μουσουλμάνους."

Οι ερευνητές, επίσης, ερεύνησαν σε βάθος τους λόγους πίσω από τις ταραχές του 2005, που έθεσαν, όπως είπαν, υπό αμφισβήτηση τον ιδρυτικό μύθο της σύγχρονης Γαλλίας "τη σιωπηρή κοινή πεποίθηση ότι το έθνος ήταν πάντα σε θέση να ενσωματώνει τους ανθρώπους."

Ενώ η δυσαρέσκεια στα φτωχά προάστια έχει κοινωνικές ρίζες, στην ουσία ο εικονικός αποκλεισμός των κατοίκων από μια σφιχτή αγορά εργασίας, οι εξεγερμένοι εξέφρασαν την απογοήτευσή τους με ένα λεξιλόγιο "δανεισμένο από το σημασιολογικό μητρώο του Ισλάμ."

Οι ισλαμικές αξίες αντικαθιστούν εκείνες της Δημοκρατίας, η οποία απέτυχε να τηρήσει την υπόσχεση της «ισότητας», και οι κάτοικοι των προαστίων όλο και περισσότερο δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Γάλλους, είπαν οι ερευνητές.

"Ένας από τους λόγους για τον ισχυρό ρόλο του Ισλάμ είναι ότι η Δημοκρατία έχει αποσυρθεί", προειδοποίησε ο Claude Dilain, ο Σοσιαλιστής δήμαρχος του Clichy. "Εκείνοι που εγκαταλείφθηκαν αναζητούν μια άλλη ταυτότητα, και το Ισλάμ αυτό το ικανοποιεί τόσο καλά."

Αλλά η έκθεση δεν υποστηρίζει την ιδέα ότι το κράτος έχει απλά αποσυρθεί, για να αντικατασταθεί από το Ισλάμ. Ο οικισμός Clichy-Monfermeil έχει στο κέντρο του ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα αστικής ανανέωσης της Γαλλίας.

Πολλά φυσικά εμπόδια για την ένταξη έχουν αφαιρεθεί, με προσπάθειες να γίνονται να συνδεθεί η περιοχή με δημόσια δίκτυα μεταφορών και βελτίωση της δημόσιας ασφάλειας - αλλά η ανεργία και η χαμηλή σχολική επίδοση παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Το ένα τρίτο του πληθυσμού της πόλης δεν έχει γαλλική υπηκοότητα, και πολλοί κάτοικοι έχουν μια ισλαμική ταυτότητα και όχι απλώς απορρίπτουν ή παραλείπουν να βρουν μια κοσμική ταυτότητα.

Η Μελέτη του Kepel του ανατέθηκε από το Institut Montaigne, το οποίο θα διατυπώσει συστάσεις τον Ιανουάριο. Ο συγγραφέας προειδοποιεί: «Το μέλλον της Γαλλίας εξαρτάται από την ικανότητά της να επανεντάξει τα προάστια στο εθνικό σχέδιο".
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ /

Δεν υπάρχουν σχόλια: