Σάββατο, 12 Μαρτίου 2011

Μπορεί ο ζάπλουτος κύριος Σταϊκούρας να έχει αυτές τις ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ απόψεις, αφού πιθανότατα ΒΟΛΕΥΟΥΝ όλους τους έχοντες και κατέχοντες αυτής της χώρας (την περιβόητη Ελίτ του μνημονίου), η θεσμική του θέση όμως, έπρεπε να τον κάνει να κρατήσει έστω τα προσχήματα


ΚΥΡΙΕ ΣΑΜΑΡΑ, ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΘΕΣΗ Ο κ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΣΤΗ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ;

http://www.zoomnews.gr/wp-content/uploads/2010/01/staikouras.JPGΝέο Δεκανίκι βρήκε το ΠΑΣΟΚ στις μεθοδεύσεις του για εκποίηση του εθνικού πλούτου. Όχι, αυτή την φορά δεν προέρχεται από την αντεθνική δεξιά ή την νατοϊκή αριστερά, αλλά από το κόμμα που καταψήφισε το μνημόνιο και εως σήμερα δικαιώνεται από την επιλογή του: Τη Νέα Δημοκρατία του Αντώνη Σαμαρά!!
Έτσι, ενώ από το πρωΐ το διαδίκτυο βρίθει από τις αποκαλύψεις για το νέο εθνικό φιάσκο, όπως γλαφυρά αποκαλύψαμε εδώ:Αγαπητοί ‘ΠΑΠΑΓΑΛΟΙ’ γιατί δε λέτε για το ΑΙΣΧΡΟ αντάλλαγμα του ξεπουλήματος κρατικής περιουσίας 50 δις; (δείτε στο Ολυμπία)
Βγαίνει από το πουθενά ο κύριος Σταϊκούρας, Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΤΟΜΕΑΡΧΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (!!) της Νέας Δημοκρατίας και κάνει τις δηλώσεις που ακολουθούν:
Για «σημαντική απόφαση για την Ευρώπη με θετικές επιπτώσεις και για την Ελλάδα» (!!!!!) έκανε λόγο ο αναπληρωτής τομεάρης Οικονομικών της ΝΔ, Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό Flash.
Δόθηκε ένα σημαντικό, ένα ισχυρό, ένα συντονισμένο, ρεαλιστικό μήνυμα -και προς τις αγορές και προς όλο τον κόσμο- ότι η Ευρώπη θέλει καλύτερο δημοσιονομικό συντονισμό και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Και πρόσθεσε: «Αυτή η πρόταση είναι ιδιαίτερα σημαντική και για την Ελλάδα. Κάθε χώρα θα αποφασίζει το δικό της μείγμα πολιτικών και θα λαμβάνονται υπόψη ιδιαίτερες προκλήσεις σε κάθε χώρα, για το πώς θα αντιμετωπίσει την ανταγωνιστικότητα». (in.gr)
Σε αγαστή αρμονία με το ΠΑΣΟΚ, τον κύριο Κουβέλη, την κυρία Μπακογιάννη και τον κύριο Καρατζαφέρη! Δηλαδή αυτούς που ο ίδιος ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας χαρακτήρισε ως ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ!
Μπορεί ο ζάπλουτος κύριος Σταϊκούρας να έχει αυτές τις ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ απόψεις, αφού πιθανότατα ΒΟΛΕΥΟΥΝ όλους τους έχοντες και κατέχοντες αυτής της χώρας. Την περιβόητη Ελίτ του μνημονίου.
Η θεσμική του θέση όμως, έπρεπε να τον κάνει να κρατήσει έστω τα προσχήματα. Ή θα μπορούσε να διαβάσει μία από τις δεκάδες αναλύσεις για να κατανοήσει ΓΙΑΤΙ δεν πρόκειται για “επιτυχία”.
Παρ’ όλα αυτά, ο κύριος Σταϊκούρας έχει δικαίωμα να εκφράζει αυτές τις απόψεις, εκτός της Νέας Δημοκρατίας. Μπορεί να πάει στο κόμμα του κυρίου Καρατζαφέρη.
Εκτός εάν η ΝΔ του Αντώνη Σαμαρά άλλαξε πλεύση και δεν το καταλάβαμε. Εάν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο και ο κύριος Σταϊκούρας ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ στη Νέα Δημοκρατία, είναι σίγουρο ότι θα δικαιώσει τις δημοσκοπήσεις που την δείχνουν 7 μονάδες πίσω. Επιπλέον, θα έχει και την στήριξη όλων των μνημονιακών μεγαλοκάναλων. Όχι όμως των blogs.
Αναμένουμε λοιπόν…
Olympia

Ελληνο-Ιάπωνας μιλάει για το πως έζησε το μεγάλο σεισμό (video)


 

Δημοσιεύτηκε στις 11 March 2011 από τον Τάσος Παπαποστόλου στο world.greekreport

Ο Ελληνο-Ιάπωνας κ. Χρήστος Μακιγιάμα μας μιλαέι αποκλειστικά για το πως έζησε το μεγάλο σεισμό λίγες ώρες μετά το χτύπημα του εγκέλαδου. Ο κ. Μακιγιάμα μεγάλωσε στην Ελλάδα και τώρα διαμένει στην πόλη Yokohama, περίπου 20 χιλιόμετρα έξω από το Τόκυο. Στην βιντεοκλήση που κάναμε μας μίλησε για τις τραγικές στιγμές του σεισμού, τα τσουνάμι, αλλά και μας διαβεβαίωσε ότι και οι 300 Έλληνες στην Ιαπωνία είναι καλά.

 

Όχι ένα και δύο χρόνια, αλλά επί 34 συναπτά έτη: Από το 1977 της ολέθριας συμφωνίας Μακαρίου - Ντενκτάς, μέχρι σήμερα, Για την οποία, οι τύψεις οδήγησαν τον πρώτο στον τάφο και τον δεύτερο στο βάθρο του θριαμβευτή.


Ειρήσθω

Δικό μας το φταίξιμο

Εκτύπωση | 12/03/2011 | ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΖΑΡΟ ΜΑΥΡΟ στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ

Α Σ ΕΙΜΑΣΤΕ, τουλάχιστον, ειλικρινείς μεταξύ μας. Ν’ αφήσουμε, επιτέλους, κατά μέρος τις μπαγαποντιές, τους δικολαβισμούς, τους πολιτικαντισμούς, τις δημαγωγίες, την κοροϊδία, την αυτο-εξαπάτηση και την αλληλο-εξαπάτηση. Δεν ωφέλησαν τον Ελληνισμό, χρόνια διαπραττόμενες, ούτε σπιθαμή εδάφους ν’ απελευθερώσει, ούτ’ έναν Τούρκο στρατιώτη να διώξει. Ωφέλησαν μόνο τους πολιτικάντηδες: Στην, ανά 5ετία, υφαρπαγή της ψήφου… Αλλ’ όμως όλοι το ξέρουμε από χρόνια. Όχι ένα και δύο χρόνια, αλλά επί 34 συναπτά έτη: Από το 1977 της ολέθριας συμφωνίας Μακαρίου - Ντενκτάς, μέχρι σήμερα. Για την οποία, οι τύψεις οδήγησαν τον πρώτο στον τάφο και τον δεύτερο στο βάθρο του θριαμβευτή:
Δ Ι Ζ Ω Ν Ι Κ Η Δικοινοτική Ομοσπονδία, ίσον ένα και μόνο πράγμα: Η υποταγή του ηττημένου Ελληνισμού στη θέληση του Τούρκου εισβολέα κατακτητή. Η συνθηκολόγηση, η παράδοση των ηττημένων στους νικητές του δίδυμου κακουργήματος του 1974. Με αναζητούμενο, επί 34 χρόνια, τον βαθμό και την έκταση της υποταγής που οι Ηγεσίες της Υποταγής θα πείσουν τον Λαό να αποδεχθεί. Τα περί δήθεν «ιστορικού συμβιβασμού» και τα περί δήθεν «διζωνικής με το σωστό περιεχόμενο» είναι τρίχες κατσαρές, που με τίποτε δεν ισιώνουν! Είναι οι ψευδαισθήσεις μιας αγρίως βιασμένης κοπελιάς, ότι θα σώσει την… τιμή και την αξιοπρέπειά της αν καταφέρει να την αρραβωνιαστεί ο βιαστής της. Ο αείμνηστος Παντελής Μηχανικός το είχε γράψει με τον δικό του τρόπο: «Και τι περιμένεις από ανθρώπους που τους βιάσανε τις γυναίκες μπροστά στα μάτια τους και δεν τράβηξαν το σουγιά τους. Απαθώς τότε κι απαθώς σήμερα ζητάνε απλώς διαζύγιο»…
Ο Τ Α Ν ΒΑΛΑΜΕ πλώρη για ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είπαμε ότι, με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, με τις αρχές και τις αξίες που ισχύουν στην ΕΕ, θα ξεπερνούσαμε τις ολέθριες διζωνικές υποταγές μας. Ότι θα παύαμε να είμαστε οι αδύνατοι και οι υποχρεωμένοι να «στρουμπώννουμε» για τη διζωνική ικανοποίηση του Αττίλα. Την πατήσαμε...
Δ Ι Ο Τ Ι ΛΗΣΜΟΝΗΣΑΜΕ το πρώτιστο: Εμπιστευτήκαμε ξανά «στρουμπωμένους» ηγέτες. Ανεπανόρθωτα εθισμένους στη διζωνική υποταγή. Που κανένα πρόγραμμα αποτοξίνωσης δεν φαίνεται ικανό για την απεξάρτησή τους. Κι όταν για 1η και μόνη φορά, αυτοπροσώπως και ιδιοχείρως, είπαμε ως κυρίαρχος λαός με 76% το ΟΧΙ στη διζωνική τους, δεν φροντίσαμε αμέσως ν’ απαλλαγούμε κι από τους διζωνικούς μας ηγέτες. Δικό μας εν τέλει το φταίξιμο. Και της εκάστοτε ψήφου μας…
ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ

Οι κατοχικές αρχές συνέλαβαν Ευρωβουλευτές και τον επίσκοπο Νεαπόλεως Πορφύριο




Στην απελευθέρωση των συλληφθέντων Ευρωβουλευτών αναμένεται να προβούν οι κατοχικές αρχές, ενώ υπό σύλληψη αναμένεται να παραμείνουν ο πρώην Ευρωβουλευτής Γιαννάκης Μάτσης και ο Λοΐζος Αυξεντίου εκ μέρους της Κίνησης Προσφύγων Αμμοχώστου.
Αυτό δήλωσε ο κοινοβουλευτικός συνεργάτης της κ. Θεοχάρους, Γιάννος Χαραλαμπίδης, ο οποίος επικοινώνησε τηλεφωνικά με την Κύπρια Ευρωβουλευτή και ενημερώθηκε για τις τελευταίες εξελίξεις.
Σύμφωνα με τον κ. Χαραλαμπίδη, οι κατοχικές αρχές προτίθενται να προσάψουν κατηγορίες και να παραπέμψουν σε λεγόμενη δίκη τους κ. Μάτση και Αυξεντίου, ενώ είναι παράλληλα σε εξέλιξη η διαδικασία της διαμεσολάβησης των ΗΕ.
Ανέφερε τέλος, πως σε περίπτωση που δεν αφεθούν ελεύθεροι οι δύο συλληφθέντες, η κ. Θεοχάρους εξέφρασε την πρόθεση της να παραμείνει στο σημείο.
-----------------------------------------
Η ΓΓ του Κινήματος Οικολόγων Περιβαλλοντιστών Ιωάννα Παναγιώτου και ο Γενικός Γραμματέας του τ/κ κόμματος «Νέα Κύπρος», Μουράτ Κανατλί, καταδίκασαν με δηλώσεις τους στην Πάφο, τη σύλληψη ευρωβουλευτών και εκκλησιαστικού αξιωματούχου στην κατεχόμενη Αμμόχωστο.
Η κ. Παναγιώτου κάλεσε την ΕΕ και τον ΟΗΕ να παρέμβουν άμεσα για την απελευθέρωση τους, δηλώνοντας ότι αυτό το ατυχές γεγονός αποδεικνύει «το έλλειμμα Δημοκρατίας το οποίο υπάρχει στην Τουρκία, που εκφράζεται και από τους εγκάθετους της Αγκυρας στα κατεχόμενα».
Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας του τ/κ κόμματος Νέα Κύπρος, σχολιάζοντας τη σύλληψη των Ευρωβουλευτών από τα κατοχικά στρατεύματα, είπε ότι η σύλληψη είναι απαράδεκτη. Δήλωσε ότι το κόμμα του κάνει εκστρατεία για την Αμμόχωστο ως σημαντικής για τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης και ότι η δυνατότητα επιστροφής δίνει και μία καλή ευκαιρία για τις διαπραγματεύσεις.
----------------------------------------
Ο Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ Αριστερά – Νέες Δυνάμεις Τάκης Χατζηγεωργίου, απέστειλε επιστολή προς τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και τους αρχηγούς των Κοινοβουλευτικών Ομάδων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην οποία τους ενημερώνει για τη σύλληψη των Ευρωβουλευτών Jaroslaw Leszek Walesa και Artur Zasada που συνοδεύονταν από την Κύπρια Ευρωβουλευτή Ελένη Θεοχάρους, από τις κατοχικές αρχές.
Στην επιστολή του, ο κ. Χατζηγεωργίου τούς καλεί να προβούν άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για επίλυση του προβλήματος.
---------------------------------------
Γύρω στα 10 άτομα είναι η αποστολή που βρίσκεται στα κατεχόμενα, ενώ νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι κατοχικές αρχές προσπαθούν να υποχρεώσουν τόσο τους ευρωβουλευτές, όσο και τους άλλους συλληφθέντες να υπογράψουν έντυπο παραδοχής ενοχής, αλλιώς το ψευδοκράτος απειλεί ότι θα τους κρατήσει μέχρι τη Δευτέρα για να τους παραπέμψει σε ψευδοδικαστήριο. Ωστόσο, οι ευρωβουλευτές αλλά και οι υπόλοιποι της αποστολής, αρνούνται κατηγορηματικά να πράξουν κάτι τέτοιο.
(Τελευταία ενημέρωση 14.00)
Την ώρα που οι συνομιλίες για επίλυση του Κυπριακού βρίσκοπνται σε εξέλιξη, οι Τούρκοι εισβολείς έδειξαν για άλλη μια φορά το αληθινό τους πρόσωπο. 
Οι αρχές του ψευδοκράτους συνέλαβαν τον Πρώην Ευρωβουλευτή Γιαννάκη Μάτση, το σύμβουλο της Κίνησης προσφύγων Αμμοχώστου, Λοίζο Αυξεντίου, τον Πολωνό Ευρωβουλευτή Γιάροσλαβ Βαλέσα, γιο του πρώην ηγέτη της Πολωνίας Λεχ Βαλέσα και τον επίσης Πολωνό Ευρωβουλευτή Αρτούρ Ζασάστα , οι οποίοι μαζί με την ευρωβουλευτή, Ελένη Θεοχάρους, επιχείρησαν να επισκεφθούν εκκλησίες στην Αμμόχωστο και στην Καρπασία για να διαπιστώσουν την κατάσταση των κατεχόμενων εκκλησιών αλλά και της Αμμοχώστου παράλληλα.
Συνέλλήφθησαν επίσης η Βουλγάρα Μαρία Νεβέσλεβα, ο επίσκοπος Νεαπόλεως Πορφύριος και ο πατέρας Σάββας, ο οποίος εργάζεται σε θέματα θρησκευτικής κληρονομιάς καθώς και μία υπάλληλο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο Λοϊζος Αυξεντίου, ως μέλος της Κίνησης Προσφύγων, είχε υποβάλει προσφυγή στην Επιτροπή Αναφορών της Ευρωπαϊκής 'Ενωσης, η οποία οδήγησε και στο ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου όπου γίνεται αναφορά στην ανάγκη επιστροφής της Αμμοχώστου.
Η σύλληψη έγινε στην εκκλησία της Αγίας Ζώνης στην Αμμόχωστο. Οι άνδρες μεταφέρθηκαν σε άγνωστο χώρο κράτησης, ενώ οι γυναίκες κρατούνται στην κατεχόμενη Αμμόχωστο.
Η κ. Θεοχάρους δήλωσε, ότι η ομάδα μετέβη στα κατεχόμενα για να διαπιστώσει την καταστροφή εκκλησιών στο Ριζοκάρπασο και την περιοχή Μεσαορίας, την πεδιάδα μεταξύ Λευκωσίας και Αμμοχώστου.
Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, ενημέρωσης έτυχαν ο πρόεδρος της Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου και ο Γ. Ιακώβου ο οποίος με τη σειρά του ενημέρωσε τον επικεφαλή της ΟΥΝΦΙΚΙΠ στην Κύπρο.

Ενημερώθηκαν επίσης οι πρεσβείες της Πολωνίας και της Βουλγαρίας και ο αντιπρόσωπος του Ευρωκοινοβουλίου στην Κύπρο. Σύμφωνα με πληροφορίες του sigmalive, οι συλληφθέντες βρίσκονται σε αστυνομικό σταθμό του ψευδοκράτους για εξακρίβωση στοιχείων, μια τακτική που χρησιμοποιείται από τους ψευδοαστυνομικούς κάθε φορά που επιθυμούν να κάνουν επίδειξη ισχύος.

Τα νέα είναι μάλλον εφησυχαστικά αφού η ΟΥΝΦΙΚΙΠ ενημερώνει ότι είναι ζήτημα ωρών η απελευθέρωση των συλληφθέντων.

  

Όντως η «Δικαιοσύνη είναι Τυφλή» αλλά στην Ελλάδα ...χρησιμοποιεί την μέθοδο Braille (Mπράιγ)

Το ιστολόγιο «Κατοχικά Νέα» κατηγορείται μάλλον για διασπορά ψευδών ειδήσεων και καλείται σε απολογία για το δημοσίευμα «Χρεοκοπία στις 25 Μαρτίου...». 
Δεν θα σχολιάσω το περιεχόμενο του δημοσιεύματος αλλά θα σχολιάσω μία εξουσία του Ελληνικού κράτους διότι....  
Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι όντως η «δικαιοσύνη είναι τυφλή» καθ' όσον...
Δεν είδε την διασπορά ψευδών ειδήσεων εκ μέρους του Γιωργάκη -GAP-Παπανδρέου προεκλογικά και μετεκλογικά...
Δεν είδε και δεν βλέπει την διασπορά ψευδών ειδήσεων που "διαπράτει" ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και η κυβέρνηση σύσωμη....
Δεν βλέπει την διασπορά ψευδών ειδήσεων εκ μέρους των δημοσιογράφων....
Δεν βλέπει την διασπορά ψευδών ειδήσεων που διαπράττουν τα ΜΜΕ εις βάρος του Ελληνικού Λαού, πλαστογραφώντας ακόμη και την Ιστορία του!!!!!!
Δεν βλέπει την ψευδή διαφήμιση (μέσω των ΜΜΕ) που διαπράττουν όλοι ανεξαιρέτως  εις βάρος του Έλληνα καταναλωτή....
Δεν βλέπει .... δεν βλέπει ... δεν βλέπει ... 
...Αλλά βλέπει στο διαδίκτυο! 
Με ποια μέθοδο άραγε; Την μέθοδο Braille (Μπράιγ); 


Θέλω να πω ότι έχει γίνει σαφές στον ελληνικό λαό ότι η δικαιοσύνη χειραγωγείται.... Καλέστε με σε απολογία. Και για να μην κουράζεστε το ιστολόγιο είναι επώνυμο. Αρκετά πια!!!!



Θα πάρω μια ανηφοριά.... Ευαγόρας Παλληκαρίδης. Σαν σήμερα περνύσε την τελευταία ημέρα της ζωής του στο κελί μελλοθανάτων. ΑΘΑΝΑΤΟΣ!!!!!

 
Θα πάρω μιαν ανηφοριά,
Θα πάρω μονοπάτια,
να βρω τα σκαλοπάτια,
που παν στη Λευτεριά.

Θ' αφήσω αδέλφια συγγενείς,
την μάνα, τον πατέρα,
μεσ' τα λαγκάδια πέρα,
και στις βουνοπλαγιές.

Ψάχνοντας για τη λευτεριά,
θα 'χω παρέα μόνη,
κατάλευκο το χιόνι,
βουνά και ρεματιές,

Τώρα κι αν είναι χειμωνιά,
θα 'ρθει το καλοκαίρι,
τη λευτεριά να φέρει, 
σε πόλεις και χωριά,

Θα πάρω μιαν ανηφοριά,
θα πάρω μονοπάτια,
να βρω τα σκαλοπάτια,
που παν' στη Λευτεριά,

Τα σκαλοπάτια θ' ανεβώ,
θα μπω σ' ένα παλάτι,
το ξέρω θα 'ν' απάτη,
δεν θά 'ναι αληθινό,

Μες το παλάτι θα γυρνώ,
ώσπου να βρω το θρόνο,
βασίλισσα μια μόνο,
να κάθεται σ' αυτόν,

Κόρη πανώρια θα της πω ,
άνοιξε τα φτερά σου,
και πάρε με κοντά σου,
μονάχα αυτό ζητώ,

Γεια σας παλιοί συμμαθηταί!
Τα τελευταία λόγια τα γράφω σήμερα για σας.
Κι όποιος θελήσει για να βρει έναν χαμένο αδελφό,
έναν παλιό του φίλο,

Ας πάρη μιαν ανηφοριά,
ας πάρη μονοπάτια,
να βρή τα σκαλοπάτια,
που παν στη Λευτεριά.

Η Ιστορία της Ελλάδας μας σε 10 λεπτά. Αφιερωμένο σε όλους τους Έλληνες στην ψυχή και σε όλους εκείνους που αγαπάνε την Ελλάδα

Η προσπάθεια αποδοχής της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς την οριστική επίλυση του Κουρδικού ζητήματος στην ουσία αποτελεί εθνοκτόνο πολιτική της Ευρώπης έναντι των Κούρδων.


Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας για το 2010 δίνει κάποιες σωστές κατευθύνσεις που θα έπρεπε να είχαν λάβει υπ' όψην τους οι κρατούντες. Ζητά την άμεση αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και τη διακοπή του εποικισμού, ως προϋποθέσεις για την συνέχιση των συνομιλιών προς εξεύρεση λύσης. Καταγγέλλει επίσης την Τουρκία για την μη αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας και την άρνηση ανοίγματος των αερολιμένων και των λιμανιών της στα υπό κυπριακή σημαία αεροπλάνα και πλοία. Συνεχίζει να αρνείται ακόμα την διερεύνηση του ανθρωπιστικού θέματος των αγνοουμένων. 
Αναφερόμενη στα εσωτερικά πράγματα της Τουρκίας, επισημαίνει την ανάγκη σημαντικών συνταγματικών αλλαγών προς μια πραγματική δημοκρατία που δεν υπάρχει σήμερα στην Τουρκία. Αποφεύγει όμως να θέσει ξεκάθαρα το Κουρδικό ζήτημα το οποίο δεν είναι δυνατό να επιλυθεί στα πλαίσια μιας ψευδοδημοκρατίας υπό την σκιά της γενοκτόνου μάχαιρας του τουρκικού στρατού. Τούτο σημαίνει ότι δεν υπάρχουν στην Ευρώπη οι πολιτικές εκείνες δυνάμεις που θα έθεταν το ζήτημα της απελευθέρωσης και της δημιουργίας ανεξάρτητου Κουρδικού κράτους. Η προσπάθεια αποδοχής της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς την οριστική επίλυση του Κουρδικού ζητήματος στην ουσία αποτελεί εθνοκτόνο πολιτική της Ευρώπης έναντι των Κούρδων.
Εάν τεθεί ορθά το Κουρδικό ζήτημα και αυτό θα όφειλαν να πράξουν οι ευρωβουλευτές μας, τότε θα τεθούν στην σωστή τους βάση και το Κυπριακό και η επεκτατική πολιτική της Τουρκίας σε Αιγαίο και Θράκη, και το Αρμενικό ζήτημα και το θέμα του εκδιωχθέντος Ελληνισμού της Ίμβρου, Τενέδου και Κωνσταντινούπολης.
Αποδεικνύεται ότι η υποχώρηση του πολιτικού κατεστημένου στο Κυπριακό επεκτείνεται και σε άλλα ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής αλλά και της ενδοευρωπαϊκής διεκδίκησης που θα οδηγούσε στην χάραξη μιας ενιαίας εξωτερικής πολιτικής της Ε.Ε.
Σκυφτοί αναχωρούν οι ευρωβουλευτές μας από την Κύπρο και έρποντες επιστρέφουν. Από αυτή τη ραγιαδίστικη πολιτική συμπεριφορά δεν μπορεί να παραχθεί τίποτα. Το κατεστημένο σκοτώνει καθημερινά την εθνική μας αξιοπρέπεια και το μέλλον του Ελληνισμού μας. 
Ας το καταλάβουμε επιτέλους πως η απελευθέρωση της Κύπρου είναι αλληλένδετη με την απελευθέρωση του Κουρδιστάν.

ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΔΗΚ

Χρειάστηκε να περάσουν 2000 χρόνια για να ανακαλύψουν ξανά οι άνθρωποι αυτό το παλιό πολίτευμα και να αρχίσουν να εφαρμόζουν τις ιδέες και τις αρχές του στα υπάρχοντα συστήματα εξουσίας. Η προσπάθεια αποδοχής και εφαρμογής των ιδεών της αρχαιοελληνικής δημοκρατίας δεν ολοκληρώθηκε• συνεχίζεται ακόμη.

Ένα παλιό πολίτευμα με μοντέρνες ιδέες
Γράφει ο Δημοσθένης
Κυριαζής
Το πολίτευμα αυτό γεννήθηκε σε αυτόν εδώ τον τόπο, στην Ελλάδα πριν από 5000 τουλάχιστον χρόνια και ονομάσθηκε Δ η μ ο κ ρ α τ ί α. 

Από τη γέννηση του μέχρι τον 6ο π. Χ αιώνα, δηλαδή για 3000 τουλάχιστον χρόνια, το πολίτευμα είχε άτυπη μορφή χωρίς γραπτούς νόμους. Είναι το πολίτευμα που ονομάσθηκε από τον Φρειδερίκο Ένγκελς,  «Αυθόρμητη Δημοκρατία των ηρωικών χρόνων της Ελλάδας».

Στο ερώτημα γιατί μόνο στην Ελλάδα αναπτύχθηκε αυτό το πολίτευμα  – γιατί η Ελλάδα έγινε το λίκνο της Δημοκρατίας – έχουν διατυπωθεί διάφορες απόψεις . Κατά μια από αυτές,  πρωτογενή αίτια  είναι  η μορφολογία, το κλίμα και οι υδάτινοι πόροι του Ελληνικού χώρου και δευτερογενή, η ελληνική γλώσσα, η αλφαβητική γραφή και η λογική αντίληψη.[1]

Ίσως είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι μέχρι τον 7ο πΧ αιώνα, οι άνθρωποι όλων των λαών του κόσμου αντιμετώπιζαν τόσο τα φυσικά φαινόμενα όσο και τα  ανθρώπινα  θέματα με δογματικό τρόπο• κάποιος Θεός ήταν υπεύθυνος γι’ αυτά. Οι πρώτοι που αντιμετώπισαν τα φυσικά φαινόμενα με τη λογική, με το λόγο, ήταν οι Έλληνες προσωκρατικοί  φιλόσοφοι της Ιωνίας, οι ονομαζόμενοι και φυσικοί φιλόσοφοι. Την αντιμετώπιση με τη λογική των άλλων θεμάτων ( του ανθρώπου, της κοινωνίας), άρχισε ο Αθηναίος φιλόσοφος  Σωκράτης (470-399 πΧ) .

Η Αυθόρμητη Δημοκρατία ακολούθησε μια...

Οι δυσμενείς εξελίξεις ήσαν αναμενόμενες. Και επιβεβαιώνουν όσους υποστηρίζουν πως μάλλον στραβά αρμενίζουμε.


 
Η ευρωζώνη βάζει κανόνεςΤσουνάμι Βρυξελλών φέρνει σκληρή λιτότητα
Όλα όσα μέχρι σήμερα διατυπώνονταν υπό την μορφή απειλών έχουν πλέον από χθες μπει στο «μενού» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ημέρα τρόμου η χτεσινή, με τον τρομακτικό σεισμό στην Ιαπωνία και το τσουνάμι έφθασε ως τις Βρυξέλλες, όπου συνεδρίαζαν οι ηγέτες της ευρωζώνης.

Το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας, που μετονομάστηκε  επικοινωνιακά   σε  Σύμφωνο για το Ευρώ, περιλαμβάνει σειρά μέτρων προκειμένου να αποφευχθούν οι μελλοντικές κρίσεις χρέους.

Χαμηλοί μισθοί, ευέλικτες σχέσεις εργασίας, συμπιέσεις στα ασφαλιστικά συστήματα και στις συντάξεις και φορολογική εναρμόνιση, θέτουν την Ευρώπη κάτω από ένα κοινό σκληρό πρόγραμμα λιτότητας, που θα δείξει ακόμη πιο πολύ τα δόντια του σε ήδη χειμαζόμενες χώρες, όπως είναι η Ελλάδα.

Το μακρύ χέρι της Κομισιόν θα φθάνει πλέον και σε τομείς που θεωρούνταν αποκλειστικής αρμοδιότητας των χωρών-μελών, καθώς οι 17 κατέληξαν (εκόντες – άκοντες) στο συμπέρασμα ότι τα δημοσιονομικά προβλήματα δεν θα μπορούν να αντιμετωπιστούν, αν δεν ακολουθήσουν και κοινές φορολογικές, μισθολογικές και συνταξιοδοτικές πολιτικές.

Ο έλεγχος της πορείας του κάθε μέλους της ευρωζώνης θα γίνεται πλέον σε ετήσια βάση από την Κομισιόν και το Eurogroup, ενώ η σύνδεση μισθών και παραγωγικότητας αποτελεί την καινούργια ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Την ίδια ώρα, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας θα κυνηγούν ανταγωνιστικότητα και παραγωγικότητα με τους ίδιους ρυθμούς, σε μια προσπάθεια να διακοπεί η πρακτική των δύο ταχυτήτων.

Ως συνέπεια, η περίφημη flexicurity (ένας συνδυασμός ευελιξίας στην εργασία με ασφάλεια), αποτελεί επίσης μια πραγματικότητα που θα ισχύει παντού στην ΕΕ. Παράλληλα, ζητείται η μείωση του φορολογικού κόστους της εργασίας. Η ίδια ευελιξία προβλέπεται και στην μεταρρύθμιση των συνταξιοδοτικών συστημάτων, καθώς και εδώ μπαίνει για τα καλά το στοιχείο που συνδέει τα όρια ηλικίας με το προσδόκιμο ζωής.

Και βέβαια, στο μέλλον τα ελλείμματα δεν θα μπορούν να ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο όριο, με τις χώρες της ευρωζώνης να αναλαμβάνουν την ευθύνη για την συγκράτησή τους. Πάντως, οι χώρες με πρόβλημα δεν θα υποστούν επιπλέον περιορισμούς, όπως ήταν το αρχικό γαλλογερμανικό σχέδιο, αλλά θα αφεθούν να αποφασίζουν οι ίδιες για τα μέτρα που κάθε φορά θα λαμβάνουν για να περιορίζουν τα ελλείμματά τους.

Αυτό ισχύει και για την Ελλάδα, που όμως παραμένει στην αγωνία, καθώς οι αποφάσεις για το πρόβλημά μας θα ληφθούν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 25ης Μαρτίου.

Μια αγωνία που ενισχύεται από τις χθεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου των Οικονομικών, σύμφωνα με τις οποίες το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2011 διαμορφώθηκε στο 1,028 δις ευρώ, ενώ μείωση της τάξης του 9,2% εμφάνισαν και τα έσοδα.

Την ίδια ώρα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού εμφανίζονται αυξημένες κατά 3,3%, γεγονός που το υπουργείο αποδίδει στη διάθεση ποσού ύψους 351 εκ ευρώ για παλαιές οφειλές των νοσοκομείων.

Οι παραπάνω δυσμενείς εξελίξεις ήσαν αναμενόμενες. Και επιβεβαιώνουν όσους υποστηρίζουν πως μάλλον στραβά αρμενίζουμε.
elzoni

Η λέξη «πατριώτης» και κάθε άλλο όνομα συγγενικό με την πατρίδα, ξυπνάει τη νοσταλγία , ένα συναίσθημα τόσο δυνατό, που μπορεί να διαρκέσει με την ίδια ένταση για ολόκληρη τη ζωή.


« Ε, πατριώτη…»


Του Μόσχου Εμμανουήλ Λαγκουβάρδου

Έχουμε καλούς τρόπους , στην εποχή μας ή δεν έχουμε και το φέρσιμό μας είναι αγροίκο; Αν κρίνει κανείς απ΄ το γενικό βλοσυρό ύφος μάλλον ισχύει το δεύτερο. Η καλή διάθεση και η προσήνεια είναι σπάνια. Αφορμή να κάνω αυτές τις σκέψεις μου έδωσε το ταξίδι μου με το πρωινό τραίνο για τη Θεσσαλονίκη, με το οποίο ο κόσμος ταξίδευεστοιβαγμένος στους διαδρόμους. Στριμωγμένος σε κάποιο κάθισμα προσπαθούσα να βρω την κατάλληλη λέξη για να μιλήσω με το διπλανό επιβάτη που είχε πιάσει όλο το χώρο, τεντώνοντας τα πόδια του προς το μέρος μου. Η κατάλληλη λέξη θα έδειχνε τη φιλική μου διάθεση και θα προδιέθετε τον άνθρωπο αυτόν να ακούσει αυτό που ήθελα να του πω.
Αν και μεγαλώσαμε σε πόλεις δεν έχουμε την ευχέρεια της προσέγγισης προς τους άλλουςπου σου δίνουν οι καλοί τρόποι ,σε μια δεδομένη στιγμή. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί κατηγορούμε κάποιον «χωριάτη»! Οι χωρικοί και καλούς τρόπους ξέρουν για να επικοινωνούν μεταξύ τους και προσηνείς και φιλόξενοι είναι. Οι χωρικοί ,όπως τους γνώρισα, όταν παιδί ακόμα ζούσα στο χωριό , θεωρούν τους άλλους ,ανάλογα με την ηλικία τους ,ως πατέρες και μητέρες, αδερφούς και αδερφές, γιους και θυγατέρες. Η προσηγορία «γιε μ’» στη Δυτική Μακεδονία και στην Ήπειρο είναι γνωστή στο πανελλήνιο, όπως και άλλες παρόμοιες , των Κρητικών π.χ. «σύντεκνε.» ή των Κερκυραίων «ψυχή μου.» κ.ά.. Οι σημερινοί νέοι , ακόμα και ενήλικες ,αγνοούν κάθε ευπροσήγορη έκφραση και προσπαθούν να καλύψουν την άγνοιά τους με μια χυδαία λέξη…Λέξεις που για μας δεν λένε τίποτα (μπάϊ, ο κέϊ κ.α. ) έχουν τη θέση κραυγών όπως γίνεται με τα ζώα που συνεννοούνται με τις κραυγές.
Μια παρόμοια ιστορία μου θύμισε τη λέξη που έψαχνα να βρω, για να μιλήσω χωρίς να προσβάλω τον συνταξιδιώτη μου στο τραίνο. Η ιστορία αυτή συνέβη πριν ένα αιώνα . Μου τη διηγήθηκε ο φίλος και συνάδελφός μου Γιάννης , όπως την άκουσε από κάποιο γέρο συγχωριανό του: « Το ’12 ,» είπε ο γέρος , «υπηρετούσα στρατιώτης . Μια μέρα μας πήγαιναν κάπου με το τραίνο. Όταν ήρθε η ώρα να γευματίσουμε βγάλαμε όλοι ό,τι είχαμε για φαγητό. ‘Ενας στρατιώτης δίπλα μου είχε πιάσει όλο το χώρο και δεν έμενε καθόλου χώρος και για μας. “-Ε, πατριώτη, μάζεψε τα ποδάρια σου, να φάμε κι εμείς”, του λέμε, αλλά εκείνος δεν έδωσε σημασία και τον πλακώσαμε στο ξύλο.»
Πρέπει νά ’ναι εξοργιστικά αναίσθητος κανείς, να μην του προκαλεί η ανάμνηση της πατρίδας καμιά αίσθηση! Στο άκουσμά της μαλακώνει κι η πιο σκληρή καρδιά ! Θυμάσαιτην ιδιαίτερη πατρίδα σου, τον τόπο όπου έζησες τα παιδικά σου χρόνια, που τραγούδησες τα πρώτα σου τραγούδια ,που ένιωσες τους πρώτους σου έρωτες…Ακόμα κι οι καρδιές των σκληροτράχηλων Βαβυλωνίων κατακτητών της Ιερουσαλήμ μαλάκωσαν , βλέποντας τους αιχμάλωτους Ισραηλίτες να κλαίνε, στην ανάμνηση της πατρίδας τους. «Στους ποταμούς της Βαβυλώνος εκεί καθόμασταν και κλαίγαμε καθώς θυμόμασταν τη Σιών….Αν σε ξεχάσω Ιερουσαλήμ να παραλύσει το δεξί μου χέρι. Η γλώσσα μου ας κολλήσει στο λαρύγγι μου, αν δε σε θυμηθώ, αν δεν σε βάλω, Ιερουσαλήμ, πάνω από όλες τις χαρές μου.» (Ψαλμ. 137).
Η λέξη «πατριώτης» και κάθε άλλο όνομα συγγενικό με την πατρίδα, ξυπνάει τη νοσταλγία , ένα συναίσθημα τόσο δυνατό, που μπορεί να διαρκέσει με την ίδια ένταση για ολόκληρη τη ζωή. Παράδειγμα ο Οδυσσέας του Ομήρου! Ο Όμηρος ονόμασε τους συντρόφους του Οδυσσέα που ξέχασαν την πατρίδα τους και χάθηκαν «νήπιους», δηλαδή μικρά παιδιά, που εξαιτίας της άγνοιας της γλώσσας αδυνατούσαν να επικοινωνήσουν με τους άλλους. (Οδύσσεια, ραψωδία α, στίχ. 8).

moschoplog.blogspot
.

O Σκανδαλίδης, ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, θέλει να ανταμείψει και τους τροφίμους της εξουσίας του


ΟΙ ΤΡΟΦΙΜΟΙ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

Ο προσληφθείς (ΦΕΚ ΥΟΔΔ 35) «μετακλητός υπάλληλος» στο Πολιτικό Γραφείο του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, κύριος Νώντας Λαμπρακάκης, είναι ο συνταξιούχος υπάλληλος του Δήμου Αθηναίων, παλιό ηγετικό στέλεχος της ΠΑΣΚ-ΟΤΑ,
διατελέσας επί σειρά ετών Πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ (Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους ΟΤΑ), 
διορισθείς κατά καιρούς σε διάφορα συμβούλια κρατικών,
 ημικρατικών και συνδικαλιστικών οργανισμών και φορέων,
διατελέσας Διευθυντής της Δημοτικής Ομάδας Σκανδαλίδη την τετραετία 2007-2010 στον Δήμο Αθηναίωνκαι άρτι αναδειχθείς Δημοτικός Σύμβουλος του κυρίου Καμίνη (μετά την παραίτηση του αρχιτέκτονος κυρίου Τομπάζη);
Ο κύριος Σκανδαλίδης, ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, έχει ανάγκη μετακλητού υπαλλήλου, που να είναι γέννημα-θρέμμα των κομματικο- συνδικαλιστικών μηχανισμώνή που να είναι γνώστης των αγροτικών θεμάτων, ώστε να τον υποστηρίζει στο έργο που του ενεπιστεύθη η Πολιτεία;
 Η Πολιτεία για ποιο λόγο δικαιολογεί και πληρώνει μετακλητούς υπαλλήλους; Εκτός κι αν η πρόσληψη έγινε για να δικαιολογηθεί το δεύτερο σκέλος του τίτλου του κυρίου Σκανδαλίδη, ο οποίος ως Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, θέλει να ανταμείψει και τους τροφίμους της εξουσίας του (προς αυτή την κατεύθυνση συνηγορεί και το γεγονός ότι προσλαμβάνεται με «βαθμό Β΄ και μισθολογικό κλιμάκιο 14ο». Αυτό μάλλον γίνεται για να μην υπάρχουν μεγάλες -ή να μην υπάρχουν καθόλου- περικοπές είτε στον μισθό του μετακλητού είτε στην σύνταξη…).
kolotoubes

Τέλος το επίδομα ανεργίας για τους Έλληνες... Μόνο οι αλλοδαποί θα παίρνουν βάση των όσων δήλωσε ο Όλι Ρεν !




PAA191000003

Απάντηση βόμβα του Όλι Ρεν σε ερώτηση Έλληνα ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Χουντή
Η είδηση σοκ για εκατοντάδες χιλιάδες έλληνες ανέργους δεν επιδέχεται καμίας αμφισβήτησης αφού προέρχεται από τα πλέον αρμόδια χείλη, του κοινοτικού επιτρόπου δηλαδή για οικονομικά θέματα.
Ο Όλι Ρεν ρωτήθηκε από τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Χουντή να διευκρινίσει τι σημαίνει η δέσμευση στο πλαίσιο του Μνημονίου για εξοικονόμηση 500 εκ ευρώ από επιδόματα ανεργίας με κριτήριο τα ελάχιστα απαιτούμενα μέσα διαβίωσης.
Ο Φινλανδός επίτροπος απάντησε χωρίς περιστροφές πως από το 2012 θα εξοικονομηθούν τα χρήματα αυτά καθώς θα γίνει έλεγχος των περιουσιακών στοιχείων και των εισοδημάτων βάσει των οποίων χορηγούνται επιδόματα ανεργίας.
Δηλαδή για να το πούμε απλά το επίδομα ανεργίας θα το στερηθεί η συντριπτική πλειοψηφία των δικαιούχων και θα το δικαιούνται όσοι θα περιλαμβάνονται στα κριτήρια ελάχιστων απαιτούμενων μέσων διαβίωσης.
Συνεπώς θα ελεγχθούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά στοιχεία ΟΛΩΝ των ανέργων και από το ''κόσκινο'' μετά θα περάσουν ελάχιστοι.
Αυτό αυτομάτως σημαίνει πως το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων ανέργων δεν πρόκειται να πάρει επίδομα ανεργίας.Ενώ οι αλλοδαποί που δηλώνουν δενδροκάτοικοι θα συνεχίσουν να παίρνουν όλα τα επιδόματα,χωρίς φυσικά να τους περνάει καμιά υπηρεσία από κόσκινο,όπως συμβαίνει με τους ιθαγενείς Έλληνες.
Μάλιστα η Κομισιόν μας προετοιμάζει για ακόμα χειρότερα καθώς προαναγγέλει την δραστική μείωση και άλλων κοινωνικών παροχών μετά από αξιολόγηση τους.
  tideon

....υπάρχει μια προδιάθεση του ανθρώπου για ομαδική βία!!!!!


Ο άνθρωπος είναι, με σπάνιες εξαιρέσεις, το μοναδικό ζώο που σκοτώνει μαζικά και οργανωμένα τους ομοίους του

 
 
Rate This
Ίσως αυτό δεν ίσχυε πάντα, αφού ο πόλεμος είναι μια «πρόσφατη» ανακάλυψη…
Φωτιά, ερείπια, ρημαγμένες ζωές. Ηρωικές πράξεις, αλληλεγγύη, βιαιότητες. Ο πόλεμος είναι ίσως η πιο αντιφατική ανθρώπινη συμπεριφορά, ένα είδος ψυχικής ασθένειας που δύσκολα θα θεραπευτεί. Πότε ξεκίνησε; Θα σταματήσει ποτέ να υφίσταται; Τι είναι αυτό που σπρώχνει έλλογα όντα να αφαιρούν τη ζωή άλλων και να βάζουν σε κίνδυνο τη δική τους;
Η ανθρώπινη ηθολογία προσπάθησε να απαντήσει, ξεκινώντας από το γεγονός ότι στο ζωικό βασίλειο ο πόλεμος σπανίζει. Μάλιστα, εκτός από κάποια είδη εντόμων, οι μόνοι που κάνουν πόλεμο φαίνεται να είναι οι χιμπατζήδες. Οι ανθρωπολόγοι εξηγούν ότι τα ξαδέλφια μας οι χιμπατζήδες είναι ικανοί να ασκήσουν ομαδική βία. Στην κοινωνία τους τόσο τα αρσενικά όσο και τα θηλυκά είναι επιθετικά σε ατομικό επίπεδο, αλλά μόνο τα αρσενικά ασκούν συλλογική βία. Αυτό συμβαίνει γιατί, ενώ τα ενήλικα θηλυκά μεταναστεύουν σε άλλες κοινότητες για να αποφύγουν τις αιμομικτικές σχέσεις, τα αρσενικά παραμένουν σχηματίζοντας συμμαχίες αδελφών και «φίλων». Τα αρσενικά έχουν λοιπόν την τάση να συμμαχούν για να προστατέψουν την περιοχή τους και μπορούν να επιτεθούν με συντονισμένο τρόπο σε ξένους προς την αποικία.
Ο πρώτος πόλεμος ανάμεσα σε πιθήκους που παρατηρήθηκε ποτέ ξέσπασε πριν από λίγα χρόνια στο εθνικό πάρκο του Γκόμπε στην Τανζανία. Μάρτυρας ήταν η Τζέιν Γκούνταλ, ηθολόγος που μελέτησε για σχεδόν σαράντα χρόνια τους χιμπατζήδες. Η ίδια αφηγείται ότι οι εχθροπραξίες συνέβησαν ανάμεσα στην κοινότητα των Κασακέλα και των γειτονικών Καχάμα, που αριθμούσε λιγότερα άτομα. Τα αρσενικά των δυο κοινοτήτων συχνά αντάλλαζαν απειλές, αλλά μια μέρα τα μέλη των Κασακέλα πέρασαν σε βιαιότητες και σκότωσαν ένα μέλος της άλλης ομάδας. Από τότε οι ενέδρες έγιναν όλο και συχνότερες, σκοτώθηκαν και άλλα αρσενικά των Καχάμα, ακόμη και κάποια θηλυκά. Οι επιθέσεις συνεχίστηκαν για περίπου 4 χρόνια, μέχρι που όλοι οι Καχάμα εξολοθρεύτηκαν συστηματικά.
Πρόκειται άραγε για μια ανησυχητική περίπτωση, που είναι παρ’ όλα αυτά μεμονωμένη; Η Τζέιν Γκούνταλ ισχυρίζεται πως δεν είναι μεμονωμένη και εξηγεί ότι μετά από λίγο καιρό κάποια άτομα από τη νικήτρια κοινότητα των Κασακέλα αποτέλεσαν στόχο επιθέσεων από αρσενικά μιας άλλης, ακόμη πιο πολυάριθμης ομάδας, αυτής των Καλέντε.
Παράδοση και οίκτος..
Αυτή η συμπεριφορά έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν παρατηρηθεί σε άλλα είδη. Σε γενικές γραμμές τα ζώα δε σκοτώνουν τους ομοίους τους, γιατί τα αμυνόμενα μέλη γνωρίζουν πώς να επιδεικνύουν συμπεριφορές που ενεργοποιούν την παύση της βίας του αντιπάλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο λύκος, που επιδεικνύει στον εχθρό το λαιμό του ως σημάδι παράδοσης. Ένα σημάδι που είναι γενετικά προγραμματισμένο για να προκαλεί τον οίκτο. Ο Κόνραντ Λόρεντς, ο πρώτος που κατέγραψε αυτές τις αποτρεπτικές συμπεριφορές, πίστευε ότι και ο άνθρωπος έχει κληρονομήσει στα γονίδιά του, πέρα από την επιθετικότητα, τα απαραίτητα σημάδια που οδηγούν στην παύση της. Ο πραγματικός πόλεμος δεν είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, εγγεγραμμένος στα γονίδιά μας.
Πόσο δίκιο είχε άραγε; Σύμφωνα με ανθρωπολόγους ο άνθρωπος-κυνηγός εδώ και εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια δεν είχε λόγους να κάνει πόλεμο. Οι εκτάσεις ήταν απεριόριστες και οι πληθυσμοί αριθμούσαν λίγα μέλη. Ωστόσο, στο Στάινχαϊμ και στο Έρινγκσντορφ της Γερμανίας βρέθηκαν ανθρώπινα σώματα, ηλικίας 200.000 ετών, με σημάδια που υποδεικνύουν ότι πέθαναν βίαια.
Σύμφωνα με τον Ιρενέους Άιμπλ-Άιμπεσφελντ, ιδρυτή της επιστήμης της ηθολογίας, οι παρατηρήσεις σε πληθυσμούς που ζουν ακόμη σε πρωτόγονες συνθήκες οδηγούν στην καταγραφή πολεμικών επεισοδίων, και αυτό μας κάνει να σκεφτούμε ότι υπάρχει μια προδιάθεση του ανθρώπου για ομαδική βία.
Πρόγονοι «αρνάκια»..
Η υπόθεση ότι οι σχέσεις ανάμεσα στις ανθρώπινες προϊστορικές κοινότητες ήταν σε γενικές γραμμές ειρηνικές φαίνεται να αποδεικνύεται από τις βραχογραφίες. Οι ειδικοί στην αφρικανική αρχαιολογία αναφέρουν ότι στη Σαχάρα, για παράδειγμα, εμφανίζονται συχνά στα βράχια σκηνές με σαμάνους, θηράματα, κυνηγούς. Μόνο σε παραστάσεις ηλικίας 6.000 ετών και μεταγενέστερες αρχίζουν να αναπαρίστανται οπλισμένοι άνθρωποι. Ακριβώς αυτή την περίοδο, εξάλλου, θεμελιώθηκε η καλλιέργεια της γης και η κτηνοτροφία, δυο σημαντικές καμπές στην οικονομία της προϊστορικής κοινωνίας που κατέστησαν δυνατή την αύξηση του πληθυσμού αλλά και, πιθανώς, την πρόκληση των πρώτων αντιδικιών.
Μέχρι τη στιγμή που οι άνθρωποι ήταν κυνηγοί και τροφοσυλλέκτες, ολιγάριθμοι σε αχανείς εκτάσεις, δεν υπήρχε πράγματι λόγος σύγκρουσης. Όμως με την έλευση της γεωργίας και της κτηνοτροφίας η συνείδηση της ιδιοκτησίας απέκτησε αποφασιστική σημασία. Οι κλοπές κοπαδιών και η λεηλασία των αγρών ήταν συχνά φαινόμενα. Γι’ αυτό χρειαζόταν η άμυνα και έτσι γεννήθηκε ο ρόλος του πολεμιστή.
Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια..
Οι πολιτισμικές διαδικασίες οι οποίες, σήμερα όπως και τότε, κάνουν τον άνθρωπο φιλοπόλεμο περνούν από διάφορα στάδια. Οι ηθολόγοι τις έχουν μελετήσει μέσα στις φυλετικές κοινωνίες. Σύμφωνα με τον Αυστριακό ηθολόγο Άιμπλ-Άιμπεσφελντ, μια κοινότητα τονίζει κατ’ αρχάς τις δικές της αξίες και έθιμα, σε σημείο που οι δυνητικοί εχθροί εμφανίζονται πρακτικά απάνθρωποι, με ελαττώματα τα οποία αγγίζουν τα όρια της εγκληματικής συμπεριφοράς. Στην αρχή της φιλονικίας οι αναστολές ως προς τη βία είναι ακόμη έντονες.
Για παράδειγμα, όταν οι Σεμπάγκα της Νέας Γουινέας κηρύττουν πόλεμο, δεν μπορούν πλέον να μιλούν σε φιλικά πρόσωπα που ανήκουν στην ανταγωνιστική φυλή. Υπάρχει επίσης η απαγόρευση της κατανάλωσης φαγητού από τις καλλιέργειές τους, ένα είδος οικονομικού εμπάργκο και συναισθηματικής αποστασιοποίησης. Ανακαλούν, αντίθετα, στη μνήμη τους τα μεμπτά επεισόδια που συνέβησαν στην άλλη κοινότητα, χάνουν την εκτίμηση στα άτομα, μεγαλοποιούν τις αδικίες που έχουν υποστεί.
Στις λεγόμενες πολιτισμένες κοινωνίες ο μηχανισμός δε διαφοροποιείται ιδιαίτερα. Από τη στιγμή που δαιμονοποιείται ο εχθρός, μπαίνει στο παιχνίδι το ένστικτο της συνεργασίας. Αυτό δημιουργείται από μια γενετική προδιάθεση που μας ωθεί να δείχνουμε αλληλεγγύη προς την οικογένεια. Το γεγονός είναι δηλαδή ότι η φυλή ή το έθνος προσπαθεί να δώσει την εικόνα μιας διευρυμένης οικογένειας, που έχει κοινό τόπο καταγωγής και κοινούς προγόνους. Ο Άιμπεσφελντ συνεχίζει λέγοντας ότι αυτό το σκηνικό τονίζεται από τους αρχηγούς σε περίπτωση σύγκρουσης, και με αυτό τον τρόπο το άτομο ως μονάδα αποκτά κίνητρο για τον πόλεμο, καλείται να επιδείξει αλληλεγγύη στους συντρόφους του, ακόμη και να διαπράξει ηρωικές πράξεις, επιστρατεύοντας το ένστικτο υπεράσπισης της οικογένειας.
Ελεγχόμενη βία..
Η παραπάνω μέθοδος λειτουργεί ακόμη και σε περιπτώσεις επιθετικού πολέμου. Ωστόσο, όταν ο πόλεμος είναι πρωτόγονος, πολλά έθνη προσπαθούν να αποφύγουν τους σκοτωμούς. Οι Αβορίγινες της βόρειας Αυστραλίας, πριν την κατάληψή τους από τους λευκούς, πρόσεχαν πάρα πολύ ώστε να αποφεύγουν το φαινόμενο των αντιποίνων. Ακόμη και όταν μια ομάδα θεωρούνταν υπεύθυνη για ανθρωποκτονία, χτυπούσαν τους δράστες με δόρατα στα πόδια, αποφεύγοντας να τους σκοτώσουν, έτσι ώστε να μην προκαλέσουν μετέπειτα βεντέτες. Σε άλλους πολέμους Αβορίγινων μάχονταν δύο ομάδες που συγκρούονταν σε ένα είδος οργανωμένων αγώνων με χτυπήματα μπούμερανγκ. Και όταν έπεφτε ένας εχθρός, περικυκλωνόταν αμέσως από τις γυναίκες της ομάδας του, ώστε να αποφευχθεί η διάπραξη αγριοτήτων εις βάρος του.
Χωρίς οίκτο..
Γιατί τότε διαπράττονται βαρβαρότητες στους σημερινούς πολέμους; Ένας από τους λόγους είναι ότι με τη χρήση αποτελεσματικότερων όπλων υψηλού βεληνεκούς, από το τόξο έως το κανόνι, και κυρίως με τα σημερινά τεχνολογικά όπλα δε βλέπουμε τον εχθρό από κοντά. Παρακάμπτονται έτσι οι έμφυτοι μηχανισμοί που ευνοούν το συναίσθημα του οίκτου. Επιπλέον, οι ηθολόγοι διαπίστωσαν ότι υπάρχει μια προδιάθεση υπακοής πολύ δυνατότερη απ’ ό,τι πιστεύαμε. Συχνά οι φρικαλεότητες διαπράττονται με τη χρήση ενός απενοχοποιητικού μηχανισμού.
Ένα παράδειγμα είναι κάποιο πείραμα που έγινε πριν από λίγα χρόνια στο Πανεπιστήμιο Γέιλ από τον Στάνλεϊ Μίλγκραμ σε μια ομάδα ατόμων διαφορετικής ηλικίας και κοινωνικής καταγωγής, στην οποία ζητήθηκε η συνεργασία της σε ένα –υποθετικό– τεστ γνώσεων. Καθένας από αυτούς, με την ιδιότητα του δασκάλου, έπρεπε να κάνει ηλεκτροσόκ σε ένα μαθητή (στην πραγματικότητα επρόκειτο για ηθοποιό) σε περίπτωση λανθασμένης απάντησης, έτσι ώστε να μελετηθούν -όπως έλεγαν στους ίδιους- τα αποτελέσματα της τιμωρίας στη μάθηση. Σε κάθε πλήκτρο είχαν σημειωθεί οι ενδείξεις για το διαφορετικό βαθμό του ηλεκτροσόκ, μέχρι το σημείο «πολύ δυνατό» και «επικίνδυνο».
Στην πρώτη φάση του πειράματος, το θύμα (ο μαθητής-ηθοποιός) ήταν πίσω από ένα τζάμι και δεν ακούγονταν οι διαμαρτυρίες του, αν και φαινόντουσαν οι εκφράσεις πόνου στο πρόσωπό του. Σε αυτές τις συνθήκες μόνο το 34% των δασκάλων αρνήθηκε να εκτελέσει τις εντολές του αρχηγού του πειράματος. Οι άλλοι, παρόλο που έτρεφαν ενδοιασμούς και αμφιβολίες, συνέχιζαν. Σε έναν επόμενο κύκλο, οι δάσκαλοι ήταν αντίθετα σε άμεση επαφή, σε απόσταση περίπου ενός μέτρου από το θύμα. Το αποτέλεσμα ήταν το 70% των συμμετεχόντων να μη συνεχίσει το τεστ. Ο λόγος ήταν ότι ήταν πολύ εκτεθειμένοι στα ερεθίσματα που μπλοκάρουν την επιθετικότητα.
FOCUS
PHOTO:banksy
εστάλη από friendshipiseverything