Κάποτε είχα διαβάσει, ότι στην Κύπρο, πριν από τον καιρό της εισβολής των τουρκικών στρατευμάτων (1974), ο αρχι-Μουφτής Λευκωσίας είχε δώσει εντολή στους ιμάμηδες, η ένταση των μεγάφωνων να είναι στη διαπασών, για να υποδηλώνουν στους ελληνο-Κύπριους την παρουσία τους και για να τους εκνευρίζουν.
Όλως περιέργως, κατά το έτος 2012, όταν εκτελούσα χρέη γραμματέως της ιεράς Μουφτείας Ξάνθης, προ-εκλογικά και μετεκλογικά δόθηκαν πάνω από είκοσι (20) άδειες για μιναρέδες σε διάφορα τεμένη της Ξάνθης. Τα περισσότερα από αυτά δεν είχαν καθόλου μουσουλμάνους κατοίκους. Τότε, δεν μπορούσα να δώσω μία λογική εξήγηση.
Προ ημερών, διερχόμενος από ένα πεδινό χωριό της Ξάνθης, άκουσα από το μιναρέ τον μουεζίνη να απαγγέλει το μεσημεριανό προσκλητήριο για προσευχή. Επειδή ήταν γνωστός μου, σταμάτησα στο τζαμί. Μέχρι να πλυθώ- κατά το ισλαμικό τυπικό- ο μουεζίνης τελείωσε το εζάνι (κάλεσμα σε προσευχή), βγήκε βιαστικός από το τζαμί και έβαλε μπρος στο αυτοκίνητό του για να φύγει. Τον φώναξα και τον ρώτησα γιατί φεύγει χωρίς να τελέσει την μεσημεριανή προσευχή. Μου απάντησε ότι κανένας δεν πάει να προσευχηθεί το μεσημέρι και γι αυτό δεν ανοίγει το τζαμί. Τότε, ποιος ο λόγος για το κάλεσμα από το μεγάφωνο και στη διαπασών μέρα μεσημέρι; Η απάντηση ήταν όμοια με
Όλως περιέργως, κατά το έτος 2012, όταν εκτελούσα χρέη γραμματέως της ιεράς Μουφτείας Ξάνθης, προ-εκλογικά και μετεκλογικά δόθηκαν πάνω από είκοσι (20) άδειες για μιναρέδες σε διάφορα τεμένη της Ξάνθης. Τα περισσότερα από αυτά δεν είχαν καθόλου μουσουλμάνους κατοίκους. Τότε, δεν μπορούσα να δώσω μία λογική εξήγηση.
Προ ημερών, διερχόμενος από ένα πεδινό χωριό της Ξάνθης, άκουσα από το μιναρέ τον μουεζίνη να απαγγέλει το μεσημεριανό προσκλητήριο για προσευχή. Επειδή ήταν γνωστός μου, σταμάτησα στο τζαμί. Μέχρι να πλυθώ- κατά το ισλαμικό τυπικό- ο μουεζίνης τελείωσε το εζάνι (κάλεσμα σε προσευχή), βγήκε βιαστικός από το τζαμί και έβαλε μπρος στο αυτοκίνητό του για να φύγει. Τον φώναξα και τον ρώτησα γιατί φεύγει χωρίς να τελέσει την μεσημεριανή προσευχή. Μου απάντησε ότι κανένας δεν πάει να προσευχηθεί το μεσημέρι και γι αυτό δεν ανοίγει το τζαμί. Τότε, ποιος ο λόγος για το κάλεσμα από το μεγάφωνο και στη διαπασών μέρα μεσημέρι; Η απάντηση ήταν όμοια με