Σελίδες

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

ΕΝΟΧΛΕΙ Ο ΓΡΙΒΑΣ ΔΙΓΕΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ



 

Ενοχλεί την Πρωτοπορία Αθήνας η εικόνα του Αρχηγού

Τους ενοχλεί η εικόνα του Αρχηγού της Ε.Ο.Κ.Α. και της φυσικής της συνέχειας.

Δεν μας κάνει αίσθηση το γεγονός ότι η παράταξη της ομοσπονδιακής δεξιάς θεωρεί τραμπουκισμούς τηνεικόνα του Αρχηγού. Όταν έρθει η ώρα να τον καπηλευτούν ψηφοθηρικά όλα καλά και άγια. Όταν πάλι δεν τους συμφέρει να τον επικαλεστούν, τότε παρουσιάζουν αφίσες που τον απεικονίζουν ως «τραμπουκισμό». Εμείς τοποθετήσαμε αφίσες του Αρχηγού, όπως άλλωστε και η ίδια η Πρωτοπορία έχει δημοσιεύσει. Οι συγκεκριμένες αφίσες αποτελούν κάλεσμα στο Επίσημο Εθνικό Μνημόσυνο του Αρχηγού στην Αθήνα που τελείται από το ΔΡΑΣΙΣ – Κ.Ε.Σ.κλικ εδώ. 

Εμείς, οι απομονωμένοι τραμπούκοι όπως μας αποκαλεί η παράταξη της συμπολίτευσης, είμαστε το 18% του φοιτητόκοσμου. Μπορεί να μας θεωρείτε τρελούς, απομονωμένους, λίγους. Εμείς είμαστε οι ίδιοι φοιτητές, οι ίδιοι νέοι όπως ήμασταν το 55Κάνουμε τον ίδιο αγώνα, έχουμε τις ίδιες αρχές και τις ίδιες αξίες. Πολεμάμε για τα ίδια ιδανικά, έχουμε δώσει τον ίδιο όρκο, έχουμε απέναντι μας τους ίδιους εφιάλτες, πιστοί όπως και τότε στις προσταγές του ίδιου Αρχηγού. Και τότε ήμασταν λίγοι, τρελοί και απομονωμένοι. Μην ξεχνάτε όμως ότι τέτοιοι τρελοί, τέτοιοι «τραμπούκοι» μας απελευθέρωσαν.

Όσον αφορά τις αναγραφές με σπρέι και συγκεκριμένα η φράση «ΔΡΑΣΙΣ ΕΣΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ» ψευδώς αναφέρετε από την Πρωτοπορία ότι το γράψαμε στην πρόσοψη του οικήματος τους. Αναφέρουμε ότι το οίκημα της «μεγάλης» παράταξης του «μεγάλου» Ανα(ν)στασιάδη βρίσκεται επί της οδού Φθιώτιδος. Η συγκεκριμένη αναγραφή βρίσκετε επί της οδού Βελεστίνου. Δεν γνωρίζαμε ότι για να γράψουμε με σπρέι οπουδήποτε στους Αμπελόκηπους θα έπρεπε πρώτα να πάρουμε άδεια από το Κέντρο Διαχείρισης Αμπελοκήπων «η Πρωτοπορία».

Έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση και στην νοημοσύνη των φοιτητών για το εάν η παραπάνω ενέργεια θεωρείτε τραμπουκισμός. Τραμπουκισμός και βία είναι τα γεγονότα που έγιναν στο πρόσφατο παρελθόν και δεν καταδικάστηκαν από κανένα.

Ερώτηση:
Ποια «μεγάλη» παράταξη έλαβε από τον κομματικό της επιχειρηματία τις κάτωθι εντολές για την χρονιά 2010 – 11.
Φέτος πρώτιστος στόχος είναι να κλείσει το αγκάθι που ακούει στο όνομα ΔΡΑΣΙΣ και σε δεύτερη μοίρα έρχονται τα ποσοστά που θα λάβουμε.

Ταραχές με νεκρούς στα Τίρανα


Τρείς νεκροί και σαράντα τραυματίες στα Τίρανα από τις συγκρούσεις διαδηλωτών με την ΑστυνομίαΕκτύπωσηE-mail
21-01-2011 19:19:31
Σοβαρά γεγονότα με τρείς νεκρούς και 40 τραυματίες εξελίχτηκαν σήμερα στην πρωτεύουσα της Αλβανίας στα Τίρανα. Περίπου 20.000 χιλιάδες διαδηλωτές υποστηρικτές της αντιπολίτευσης συγκρούστηκαν με την αστυνομία της γειτονικής χώρας μετατρέποντας τα Τίρανα σε πεδίο μάχης. Οι διαδηλωτές ζητούσαν την παραίτηση της κυβέρνησης Μπερίσα, κατηγορώντας την για διαφθορά.
Τα θύματα σύμφωνα με πληροφορίες σκοτωθήκαν από σφαίρες.  Ο Πρόεδρος της Αλβανίας, Μπαμίρ Τόπι, σε τηλεοπτικό του διάγγελμα προς τον λαό έκανε έκκληση για ηρεμία και ζήτησε τη συμβολή όλων των κομμάτων ώστε να επανέλθει η τάξη.
Αντίστοιχη έκκληση έκανε και ο Δήμαρχος Τιράνων και αρχηγός του Σοσιαλιστικού Κόμματος, Έντι Ράμα παρά το γεγονός ότι η αντιπολίτευση της χώρας εντείνει τις εκκλήσεις για προκήρυξη πρόωρων εκλογών, κατηγορώντας την κυβέρνηση Μπερίσα για εκτεταμένη διαφθορά.
Πάντως αφορμή για τα βιαία γεγονότα ήταν ένα βίντεο, στο οποίο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ιλίρ Μέτα, ζητούσε από τον τότε υπουργό Οικονομίας, Ντρίταν Πρίφτι, να ακυρώσει δύο διαγωνισμούς για συμβόλαια εκμετάλλευσης ενός υδροηλεκτρικού σταθμού, ώστε να ευνοηθεί μια άλλη εταιρία. Ο Ιλίρ Μέτα παραιτήθηκε μετά από τη δημοσιοποίηση του βίντεο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ο δανειολήπτες σκλάβοι στους τραπεζίτες. Η νέα Σεισάχθεια μπορεί να πραγματοποιηθεί και οι πολίτες δανειολήπτες να σωθούν από την αυτοκτονία!



Posted by ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ στο 21/01/2011
 
 
Rate This

Ανοιχτή Επιστολή
Κύριε Πρωθυπουργέ,  κ. Γ. Παπανδρέου
Κύριε Υπουργέ Οικονομίας
Κύριες/οι Βουλευτές
Η νέα Σεισάχθεια μπορεί να πραγματοποιηθεί…
και οι πολίτες δανειολήπτες  να σωθούν από την αυτοκτονία!
Σε νέο νομοσχέδιο να  μπουν πρόσθετες διατάξεις αυτόματου διακανονισμού με τις τράπεζες, όπως το σύνολο των δόσεων προς τις τράπεζες δεν θα ξεπερνά το 1/3 των μηνιαίων αποδοχών του πολίτη! Έτσι μόνο θα αποφευχθεί η κοινωνική έκρηξη που έρχεται!
Οι ρυθμίσεις που προτείνουν οι τράπεζες με τον νόμο Κατσέλη απέχουν πολύ από την Νέα Σεισάχθεια και απευθύνονται σε μικρό αριθμό δανειοληπτών,  που είναι παντελώς κατεστραμμένοι και  με υπέρογκο επιτόκιο!! Ήδη ρυθμίσεις εξωδικαστικές γίνονται με επιτόκιο τουλάχιστον 13%.
Νέα Σεισάχθεια 2010, Οικονομική Πράσινη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή!!!
Σύνολο παροχών και εγγυήσεων 78 δισ. ευρώ για τις τράπεζες και αυτές δεν κάνουν τίποτα για τους πολίτες!!
Να ψηφιστεί η πραγματική Νέα Σεισάχθεια και όχι η παραποιημένη, εδώ και τώρα! Λευτεριά στους νεο-σκλάβους, στους ληστρικούς τραπεζίτες, πολίτες!
Σεισάχθεια < αρχαία ελληνική σεισάχθεια : σείω (ταρακουνώ) άχθος (βάρος, χρέος)
Σε νέο νομοσχέδιο θα μπορούσε να περιληφθεί:
Α. Αυτόματη ενοποίηση όλων των δανείων και καρτών του πολίτη σε ένα δάνειο με αίτησή του (άσχετα αν έχει καθυστερημένες δόσεις ή είναι στον Τειρεσία, ή έχει γίνει καταγγελία, ή έχει δικαστική παραγγελία) με χαμηλό επιτόκιο, και δόση που δεν θα ξεπερνά το 1/3 των μηνιαίων αποδοχών του πολίτη.
Β. Αν ένας πολίτης πληρώνει δόσεις πάνω από το 1/3 των μηνιαίων αποδοχών του τότε αυτόματα μετατρέπετε σε νέο-σκλάβο των τραπεζιτών, πράγμα αντισυνταγματικό και παράνομο! Τα επιτόκια των καταναλωτικών και καρτών, να μειωθούν ως επιτόκια στεγαστικών. Καμία ρύθμιση με υψηλότερο επιτόκιο του υπάρχοντος!

Γ. Η διαβάθμιση των υπερχρεωμένων και υπερδανεισμένων σε κατηγορίες θα είναι προς όφελος του πολίτη, των τραπεζών, αλλά και θα σταθεί και εμπόδιο στη δημιουργία μιας νέας γενιάς υπερδανεισμένων μελλοντικά. Αφού δούμε συνολικά όλες τις οφειλές του πολίτη μέσω Τειρεσία, να υπάρξει διακανονισμός ούτως ώστε να μην πληρώνει μηνιαίες δύσεις στο σύνολο των οφειλών του προς όλες τις τράπεζες, οι οποίες θα καταμερίζονται αναλογικά σε όλα τα δάνεια ή τράπεζες που χρωστάει που δεν θα ξεπερνά το 1/3 των μηνιαίων αποδοχών του πολίτη..
Δ. «Ρύθμιση δανείων» επιτρέπεται ανά έτος,  ανάλογα την οικονομική επιβάρυνση του πολίτη. Επιτρέπεται μη καταβολή 3  δόσεων ανά έτος, λόγω οικονομικής κρίσης (π.χ. Χριστούγεννα, Πάσχα, Αύγουστο, ως εξισορρόπηση από την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού).
Ο νόμος της κ. Κατσέλη, στην πραγματικότητα προορίζεται να λύσει τα προβλήματα ελάχιστων συμπολιτών μας: όσων πραγματικά βαρύνονται με τεράστια ληξιπρόθεσμα χρέη, που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση εντός των συνηθισμένων ορίων της τραπεζικής πρακτικής. Ακόμη και γι’ αυτούς, όμως, η διαδικασία που οδηγεί στην πολυπόθητη διαγραφή ενός μέρους του χρέους είναι ιδιαίτερα επίπονη, αφού θα πρέπει να χάσουν την περιουσία τους (προστατεύεται μόνο η κύρια κατοικία) και να αποπληρώσουν ένα μικρό ή
 μεγαλύτερο μέρος του χρέους τους. Χονδρικά, η πτώχευση ιδιώτη με τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος δεν προσφέρεται παρά μόνο για ακραίες περιπτώσεις ανθρώπων που πραγματικά δεν έχουν… στον ήλιο μοίρα. Δεν συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν τα 10 εκατομμύρια υπερχρεωμένων πολιτών!
Ε. Θετικός o Νόμος 3869/2010 (ΦΕΚ 130/Α/03.08.2010) “ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις”, αλλά μερικές σημαντικές βελτιώσεις, τροποποιήσεις της ασάφειας και χρονοβόρας διαδικασίας μπορεί να γίνουν, προς όφελος του Πολίτη!. Η διαδικασία ρύθμισης των οφειλών διακρίνεται σε 4 φάσεις:
Α’ φάση, Εξωδικαστικός συμβιβασμός.
Β’ Φάση, Αίτηση στο Ειρηνοδικείο.
Γ’ Φάση, Προσπάθεια συμβιβασμού ενώπιον του Ειρηνοδικείου.
Δ’ Φάση, Δικαστική ρύθμιση των οφειλών σε περίπτωση που αποτύχει ο δικαστικός συμβιβασμός
Με την Νέα Σεισάχθεια θα επικεντρωθούμε στον «εξωδικαστικό συμβιβασμό», που θα είναι αυτόματος και θα έχει κανόνες συγκεκριμένους και όχι ως τώρα γενικούς, χρονοβόρους και αφηρημένους. Αυτό θα είναι και προς όφελος των πολιτών, αλλά και των τραπεζιτών Με αυτές τις απλές διατάξεις θα επωφεληθούν δέκα εκατομμύρια πολίτες και δεν θα καταφύγουν στη πολυδαίδαλη, μακροχρόνια και αμφίβολη  «δικαστική ρύθμιση» του νόμου «υπερχρεωμένων νοικοκυριών!
Οφέλη και κινδύνους διαβλέπει η αγορά στο νέο νομοσχέδιο για τη «διαχείριση οφειλών προς τις τράπεζες», ωστόσο όλοι αποδέχονται ότι το έργο της είσπραξης γίνεται δυσκολότερο. Ριζικές αλλαγές στον τρόπο που οι τράπεζες θα μπορούν να διεκδικούν τα χρήματά τους από τους κακοπληρωτές πελάτες τους θα επιφέρει το νομοσχέδιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση για να ρυθμίσει τη σχέση μεταξύ των εσωτερικών τμημάτων και των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων και των οφειλετών.  Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι θα αντιμετωπίσουν οι
ιδιωτικές εταιρείες και όχι τόσο τα εσωτερικά τμήματα διαχείρισης απαιτήσεων που σε ένα βαθμό φαίνεται ότι θέλουν να υπάρξει ένα καθορισμένο πλαίσιο στη σχέση τους με τους οφειλέτες. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος που φαίνεται, μέχρι στιγμής, ότι μπορεί να προκύψει από την ψήφιση του επικείμενου νομοσχεδίου είναι να αυξηθεί αλματωδώς ο αριθμός των υποθέσεων που θα οδηγείται στα δικαστήρια για να επιλυθούν οι διαφορές μεταξύ οφειλετών και τραπεζών.
Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι δανειολήπτες με δυσβάσταχτα δικαστικά έξοδα, ενώ οι τράπεζες θα λαμβάνουν με μεγαλύτερη καθυστέρηση τα οφειλόμενα ή θα αναγκάζονται να τα διαγράφουν. Και ο κίνδυνος αυτός παραμονεύει, καθώς το νομοσχέδιο θα προβλέπει τη μείωση των τηλεφωνημάτων που θα έχει τη δυνατότητα να κάνει η τράπεζα ή η εταιρεία προς τον κακοπληρωτή πελάτη σε ένα ή το πολύ δύο το μήνα. Και μάλιστα στο δεύτερο τηλεφώνημα αν ο οφειλέτης δηλώσει ρητά ότι δεν επιθυμεί να ξαναενοχληθεί, τότε η τράπεζα θα
 είναι υποχρεωμένη να υπακούσει και να μην τον ξανακαλέσει. Το πρόβλημα δεν είναι πόσα τηλέφωνα θα κάνει η τράπεζα αλλά πόσο θα είναι το ύψος των μηνιαίων δόσεων του πολίτη!
Χρέος κάθε έντιμου δημοκρατικού πολίτη είναι να χαιρετίσει και να αγκαλιάσει τις προτάσεις του νέου έντιμου, γνήσιου ΠΑΣΟΚ, που είναι η μοναδική πλέον ελπίδα των εργατών, αγροτών, φοιτητών, δασκάλων, καθηγητών, υπαλλήλων, ανέργων, υπερδανεισμένων… Ο νεοφιλελευθερισμός κατάρρευσε παρά τα πρόσκαιρα υποστυλώματα.  Καμιά λύπηση στους ληστρικούς τραπεζίτες που κατάσχουν τα σπιτάκια του κοσμάκη. Να πληρώσουν οι ίδιοι την κατάρρευση των τραπεζών τους και όχι ο λαός (το κράτος). Περίπου 8.500.000 Έλληνες είναι υπερδανεισμένοι, 500.000
 σπίτια κατάσχονται ακόμα και από άτομα με ειδικές ανάγκες ακόμα και για το ευτελές χρέος των 100 ευρώ!!! Οι υπάλληλοι των ληστρικών τραπεζών είναι συνυπεύθυνοι για αυτήν την κατάσταση επειδή δεν προτείνουν βιώσιμες λύσεις και το μόνο που τους απασχολεί είναι η υποθήκευση του μέλλοντος όλων των Ελλήνων!!!
Τα κρατικά-λαϊκά χρήματα να πάνε στην στήριξη των υπερδανεισμένων και όχι των τραπεζιτών.!! Το μέλλον άδηλον εστί! Και ας μην ξεχνάμε…μετά τον Σόλωνα ήρθε ο τύραννος Πεισίστρατος! Αντισταθείτε!
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος*
*******************************
*ΔΙΔΑΚΤΟΡΑΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 
ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ 
PARIS V-SORBONNE
*Hταν Υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ  Β΄Αθήνας το 2007

Τουρκία: Το Πατριαρχείο δεν έχει νομική προσωπικότητα



Δηλώσεις του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης Μπουλέντ Αρίντς για το ζήτημα της νομικού καθεστώτος του Ορθόδοξου Πατριαρχείου.

Η Άγκυρα δεν είναι ακόμα έτοιμη να αντιμετωπίσει το θέμα της αναγνώρισης νομικής προσωπικότητας του Οικουμενικού Πατριαρχείου και άλλων χριστιανικών εκκλησιών στην Τουρκία, δήλωσε ο αντιπρόεδρος τη τουρκικής κυβέρνησης κ. Μπουλέντ Αρίντς.

«Ο θεσμός που εκπροσωπείται από τον ελληνορθόδοξο Πατριάρχη Βαρθολομαίο, δεν έχει νομική προσωπικότητα στο ισχύον σήμερα νομικό καθεστώς της Τουρκία. Δεν έχει νομική προσωπικότητα, αλλά υπάρχει», είπε ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης κατά τη διάρκεια επίσκεψης που πραγματοποίησε στην εφημερίδα Today’s Zaman για να τιμήσει την 4η επέτειο από την κυκλοφορία της.

«Διερευνούμε μια λύση που θα αναγνωρίζει την ύπαρξη του Πατριαρχείου αλλά να του παραχωρεί νομική προσωπικότητα, σύμφωνα με την συνθήκη της Λοζάννης και τους νόμους μας», είπε ο κ. Αρίντς.

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης υπογράμμισε ότι το ίδιο ισχύει και για την καθολική εκκλησία στην Τουρκία. «Προς το παρόν δεν είναι δυνατόν να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του Βατικανού για μια νομική προσωπικότητα της Καθολικής Εκκλησίας την Τουρκία» είπε.

«Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τους φόβους, τις παραισθήσεις και τις προκαταλήψεις», είπε ο κ. Aρίντς. «Αυτό που έχει σημασία είναι οι διαφορές θρησκευτικές ομάδες στην Τουρκία να μπορούν να ζήσουν ελεύθερα, ειρηνικά και να μπορούν να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα τους» είπε ακόμα ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης και κατέληξε ότι «αυτή είναι η απόφαση και η προσέγγιση του AKP (του κυβερνητικού Κόμματος της Δικαιοσύνης και της Ανάπτυξης), ακόμη και αν ορισμένοι πολιτικοί βρίσκουν την προσέγγιση αυτή η επικίνδυνη». «Θα κάνουμε οτιδήποτε επιβάλλεται από το νόμο επιπλέον θα πάρουμε τα απαραίτητα μέτρα αν ορισμένοι νόμοι δεν αρκούν για να ικανοποιήσουν τα αιτήματα, γιατί αυτό που έχει σημασία είναι τα δικαιώματα και είμαστε πολύ προσεκτικοί σε αυτό», είπε .

Ο κ. Αρίντς, που πρόσφατα επισκέφθηκε το Οικουμενικό Πατριαρχείο στο Φανάρι, επανέλαβε ότι η Άγκυρα θέλει να διευρύνει τα δικαιώματα των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων και να επιλύσει προβλήματα που αντιμετωπίζoυν, όπως την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ (19/01/2011)

Σοβαροί επιστήμονες κινδυνεύουν από παγίδες ομοφυλοφίλων.


Βρετανία: Στημένη παγίδα από ομοφυλόφιλο δημοσιογράφο σε χριστιανή ψυχοθεραπεύτρια που κινδυνεύει να χάσει την δουλειά της (από τον "κόκκινο ουρανό")


Σε ένα ακόμη παράδειγμα της αυξανόμενης σύγκρουσης μεταξύ πιστών χριστιανών επαγγελματιών και του ομοφυλοφιλικού κινήματος στη Βρετανία, μια χριστιανή ψυχοθεραπεύτρια που βοηθάει άτομα να ξεπεράσουν τις ομοφυλοφιλικές τους τάσεις κινδυνεύει να «διαγραφεί» ή να αποκλειστεί από την άσκηση του επαγγέλματός της.
Η Lesley Pilkington ήταν το θύμα μιας στημένης υπόθεσης από ένα κρυφό δημοσιογράφο ονόματι Patrick Strudwick, ο οποίος την πλησίασε, δήθεν, για να ζητήσει βοήθεια για τη σεξουαλικότητά του. Είπε στην Pilkington ότι ήθελε να εγκαταλείψει το ομοφυλοφιλικό τρόπο ζωής και εκείνη του έκανε γνωστό ότι εργάζεται μόνο μέσα σε χριστιανικά πλαίσια παροχής συμβουλών.
Ο Strudwick (φώτο), ο οποίος πήγε σε δύο συνεδρίες με την Pilkington και δημοσίευσε τα πρακτικά των συναντήσεων στην εφημερίδα ‘The Independent’, βραβεύθηκε ως ‘δημοσιογράφος της χρονιάς’ από την οργάνωση ομοφυλόφιλων ‘Stonewall’ για την παγίδα που έστησε. Μετά από τις συνεδρίες, κατέθεσε καταγγελία στη Βρετανική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας κατηγορώντας την Pilkington ότι είχε παραλείψει να σεβαστεί το «σταθερό χαρακτήρα» της ομοφυλοφιλίας του.
Η Pilkington, η οποία επρόκειτο να παρουσιαστεί ενώπιον μίας επαγγελματικής ομάδας δεοντολογίας στις 20 Ιανουαρίου, αντιμετωπίζοντας το ενδεχόμενο να χάσει την άδειά της, είπε: «Μου είπε ότι έψαχνε για μια θεραπεία που ήταν ομοφυλόφιλος.
"Είπε ότι ήταν θλιμμένος και δυστυχισμένος και ότι ήθελε να του δώσω κάποια θεραπεία. Του είπα ότι εργάζομαι μόνο χρησιμοποιώντας ένα βιβλικό χριστιανικό πλαίσιο και μου είπε ότι ήταν ακριβώς αυτό που ήθελε. "
Σχολιάζοντας την υπόθεση, συντηρητικός βουλευτής Roger Helmer είπε, "Γιατί είναι o.k. για έναν χειρούργο για να κάνει εγχείρηση αλλαγής φύλου, αλλά δεν είναι o.k. για έναν ψυχίατρο να προσπαθήσει να «αλλάξει» έναν σύμφωνο ομοφυλόφιλο;"
«Εάν, για οποιονδήποτε λόγο - ηθικό, θρησκευτικό, προσωπικό - ένας ομοφυλόφιλος θέλει να βοηθηθεί για να θεραπευτεί σε αυτό, θα πρέπει να του επιτρέπεται να αναζητήσει θεραπεία. Δεν κρίνω γενικά την ομοφυλοφιλία, αλλά αν υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να αλλάξουν, γιατί θα πρέπει να εμποδίζονται να το κάνουν;" συνέχισε ο Helmer.
Το Χριστιανικό Νομικό Κέντρο (Christian Legal Centre), το οποίο χειρίζεται την υπόθεση στο πλευρό της Pilkington, είπε, "Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που προσφέρονται σε άνδρες και γυναίκες που θέλουν να αλλάξουν την ομοφυλοφιλική συμπεριφορά τους βρίσκονται όλο και περισσότερο στο στόχαστρο του ομοφυλοφιλικού λόμπι, πολλοί από τους οποίους δεν δέχονται ότι οι άνθρωποι μπορούν να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους."
Η Andrea Minichiello Williams, Διευθύνων Σύμβουλος της το Χριστιανικού Νομικού Κέντρου είπε, «η Λέσλι είναι μία θαυμάσια χριστιανή σύμβουλος που έχει ασκήσει για πολλά χρόνια το επάγγελμά της άψογα."
«Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι την έβαλε στόχο, της είπε ψέματα και την παραπλάνησε αυτός ο ομοφυλόφιλος ακτιβιστής και ακόμη χειρότερο ότι το σώμα των συναδέλφων της εξετάζει τις ενέργειές της ως άξιες ελέγχου.
«Φαίνεται ότι σε αυτό που η Βρετανική Εταιρεία Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπείας έχει αντιρρήσεις είναι ότι η Lesley Pilkington έχει τις επαγγελματικές και προσωπικές απόψεις της ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι ένας σταθερός προσανατολισμός."
«Στεκόμαστε δίπλα στην Lesley (φώτο) και πιστεύουμε ότι σε μια πολιτισμένη κοινωνία, η θεραπεία θα πρέπει να δίδεται ελεύθερα σε όποιον επιθυμεί να αλλάξει την ομοφυλοφιλική του συμπεριφορά, χωρίς τον φόβο του εκφοβισμού και των απειλών από το ομοφυλοφιλικό λόμπι."
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ

Έρχονται τα χειρότερα για την Εκκλησία της Ελλάδος.....


Ο "αφοπλισμός" της Εκκλησίας της Ελλάδας από την νέα τάξη πραγμάτων

Να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα σε ειδικό λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδας και όχι στις εμπορικές τράπεζες θα υποχρεούνται στο εξής ναοί και μητροπόλεις, γεγονός που προκαλεί την έντονη αντίδραση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η υποχρέωση, που ισχύει για όλα τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, απορρέει από νόμο του 1950, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει εφαρμοστεί. Από τον περασμένο Σεπτέμβριο, μετά από νεώτερη εγκύκλιο της ΤτΕ, αρχής γενομένης από την Marfin, άρχιζε να εφαρμόζεται η εν λόγω απόφαση με συνεχείς οχλήσεις προς τα 6.800 νομικά πρόσωπα της εκκλησίας. 



Τελευταία και το κρατικό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο επεσήμανε την ανάγκη να μεταφερθούν χρήματα που υπάρχουν στους λογαριασμούς τους στον ειδικό λογαριασμό που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος, μάλιστα τονίζεται ότι αν δεν το κάνει η ίδια η εκκλησία θα πρέπει να το κάνει από μόνο του το πιστωτικό ίδρυμα. 
Η εξέλιξη έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό και δυσαρέσκεια στους ιεράρχες της Εκκλησίας , καθώς πλέον θα είναι υποχρεωμένοι να υπόκεινται η διάθεση των χρημάτων τους και οι επενδύσεις τους, στις διατάξεις του σχετικού νόμου που ισχύει για τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, μεταξύ των οποίων και τα ασφαλιστικά ταμεία.
Στον εν λόγω νόμο ορίζεται ρητά, ότι για κάθε επένδυση κεφαλαίων, υπό οποιαδήποτε μορφή, απαιτείται η προηγούμενη εγκριτική απόφαση της Νομισματικής Επιτροπής της ΤτΕ. Στην ίδια υποχρέωση υπάγεται οποιαδήποτε ανάληψη χρημάτων από τον συγκεκριμένο λογαριασμό, μάλιστα όποιες επενδύσεις γίνονται χωρίς έγκριση της Νομισματικής Επιτροπής θα θεωρείται άκυρη. Στον νόμο του 1950 αναφέρεται επίσης, ότι είναι δυνατή επένδυση των συγκεκριμένων χρημάτων από την ίδια την ΤτΕ σε τραπεζικά προϊόντα, για την κάλυψη επενδυτικών αναγκών συγκεκριμένων κλάδων της οικονομίας.

Ραντεβού με κομήτη...


Μέχρι το 2005, το Stardust βρισκόταν στο κατόπι του κομήτη Wild 2 (καλλιτεχνική απεικόνιση).
Πασαντίνα: Μετά τη συνεύρεσή του με τον κομήτη Wild 2 πριν από επτά χρόνια, το σκάφος Stardust της NASA ετοιμάζεται για ένα ρομαντικό ραντεβού με τον κομήτη Tempel 1 την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ανακοίνωσε η NASA.
Ο Tempel 1 είχε μελετηθεί το 2005 από την αποστολή Deep Impact της NASA, η οποία εκτόξευσε ένα μεταλλικό βλήμα εναντίον του κομήτη για να σηκώσει σκόνη και να δει από τι αποτελείται.
Σχεδόν έξι χρόνια αργότερα ο Tempel 1 θα δεχθεί νέα επίσκεψη, αυτή τη φορά από το Stardust, προκειμένου να ελέγξουν οι επιστήμονες πώς έχει αλλάξει η επιφάνεια του κομήτη μετά το τελευταίο πέρασμά του από τον Ήλιο.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους κομήτες, που βρίσκονται στις παρυφές του Ηλιακού Συστήματος και σπάνια επισκέπτονται τη γειτονιά της Γης, ο Tempel 1 ακολουθεί μια μικρότερη ελλειπτική τροχιά γύρω από τον Ήλιο, κινούμενος ανάμεσα στις τροχιές του Άρη και του Δία με περίοδο 5 ετών.
Το ραντεβού του Sardust με τον κομήτη στις 14 Φεβρουαρίου θα συμβεί 336 εκατομμύρια χιλιόμετρα από τη Γη.
Το σκάφος θα πλησιάσει τον κομήτη σε απόσταση 200 χιλιομέτρων και θα μεταδώσει φωτογραφίες και άλλα δεδομένα που αναμένεται να δημοσιευτούν την επομένη.
Δεδομένου ότι οι κομήτες θεωρούνται κατάλοιπα από τον σχηματισμό του Ηλιακού Συστήματος, πριν από 4,6 δισ. χρόνια, τα νέα δεδομένα ίσως προσφέρουν στοιχεία για το πώς γεννήθηκε η Γη.
O «βομβαρδισμός» του Tempel 1 το 2005 είχε δημιουργήσει ένα σύννεφο από σωματίδια σαν πούδρα, διαψεύδοντας τις προηγούμενες εκτιμήσεις ότι ο κομήτης αποτελείται κυρίως από πάγο.

Πρέπει να φοβόμαστε περισσότερον τα δικά μας σφάλματα παρά τα σχέδια των εχθρών μας


Φαντάζεστε έναν Γερμανό Νταβούτογλου;

Εκτύπωση | 21/01/2011 | Με τον Λάζαρο Μαύρο

Μ Ν Η Μ Ω Ν ΤΩΝ Γενοκτονιών Αρμενίων και Ελλήνων, Πόντου και Μικρασίας, από τους Νεότουρκους και Κεμαλικούς, ο πρόεδρος Κάρολος Παπούλιας υποδέχθηκε τον Αρμένιο ομόλογό του Σερζ Σαρκισιάν: «Κατακρεουργηθήκαμε από τον ίδιο βάρβαρο», είπε. Εννοούσε τις Γενοκτονίες του 1915 - 1923. Τα λόγια του προκάλεσαν οργή στη σημερινή Τουρκία. Εάν ο Παπούλιας έλεγε τα ίδια λόγια, υποδεχόμενος Εβραίο ομόλογό του και ως «βάρβαρο» εννοούσε τους Χιτλερικούς του 1940 - 1945, ουδείς στη σημερινή Γερμανία θα οργιζόταν. Πλην, ίσως, κάποιων περιθωριακών νεο-ναζιστών. Ποια είναι, λοιπόν, η σχέση των σημερινών Γερμανών, με το προ 66 ετών παρελθόν τους και, αντιστοίχως, ποια είναι η σχέση των σημερινών Τούρκων, με το προ 88 ετών παρελθόν τους; Οι μεν πρώτοι ντρέπονται. Οι δε δεύτεροι περηφανεύονται…
Θ Α ΜΠΟΡΟΥΣΕ να φανταστεί κανείς σήμερα, τον νυν Γερμανό υπ.Εξ. να νοσταλγεί και να εκθειάζει τη συστράτευση των Ιταλών (του Μουσολίνι), με τους Γερμανούς (του Χίτλερ) εναντίον όσων από κοινού μακέλεψαν τότε; Κι αν υπήρχε σήμερα τέτοιος Γερμανός υπ.Εξ., με τέτοιες νοσταλγίες γραμμένες σε βιβλίο του, τι σάλος άραγε θα ξεσηκωνόταν παγκοσμίως; Και ποιος στον κόσμο ομόλογός του θα δεχόταν έστω και να συνομιλήσει μαζί του;
Ε Α Ν ΟΜΩΣ ουδείς τέτοιος Γερμανός υπ.Εξ. υπάρχει, το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στην Τουρκία: Ο Τούρκος υπ.Εξ. Νταβούτογλου, στο βιβλίο του «Το στρατηγικό βάθος», όπου είχε αναπτύξει την κυβερνώσα σήμερα ισλαμική Νεο-Οθωμανική στρατηγική του, ΚΑΙ εκθειάζει ΚΑΙ νοσταλγεί τη «συστράτευση» των τότε Κούρδων (1915-1923) με τους Τούρκους, στη διάπραξη των Γενοκτονιών Αρμενίων και Ελλήνων. Στη σελίδα 669 γράφει και τα εξής: «Ο κουρδικός λαός, παρ’ ότι οικονομικά ήταν σε ασύγκριτο προς τη σημερινή του κατάσταση βαθμό υπανάπτυκτος, συστρατεύθηκε, τόσο κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκ. Πολέμου με το Οθωμανικό κράτος εναντίον του αρμενικού κινήματος υποστηριζομένου από τη Ρωσία, όσο και κατά τη διάρκεια του πολέμου της Ανεξαρτησίας εναντίον των Ελλήνων εισβολέων, οι οποίοι υποστηρίζονταν από τις δυτικές δυνάμεις»…
Ε Ν Α Ν Τ Ι ΕΝΟΣ τέτοιου Τούρκου υπ.Εξ., ωστόσο, η στάση π.χ. των κ.κ. Γ. Παπανδρέου και Δ. Δρούτσα, πρωθυπουργού και υπ.Εξ., αντιστοίχως, του ελλα-δικού μας κράτους, αποτελεί -όπως ο ίδιος ο Νταβούτογλου καμαρώνει- «μηδενικό πρόβλημα»…
ΛΑΖΑΡΟΣ Α. ΜΑΥΡΟΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΑ 21.1.11 

Εάν, εκτός από την «πολιτική μας» στο Κυπριακό, συλλογιστούμε και τη «στρατηγική μας» στα κοιτάσματα της ημετέρας ΑΟΖ, πόσο άραγε δίκαιο είχε ο Θουκυδίδης που έγραφε στο Α-114 ότι, «μάλλον γαρ πεφόβημαι τάς οικείας ημών αμαρτίας ή τάς τών εναντίον διανοίας» (διότι περισσότερον φοβούμαι τα δικά μας σφάλματα παρά τα σχέδια των εχθρών μας);
Λάζ. Α. Μαύρος
Σίγμα

Η μετα-γνώση του Σωκράτη



Posted by ΛΑΚΕΔΑΙΜΩΝ στο 21/01/2011
 
 
Rate This

Γράφει : ο καθηγητής  N. Λυγερός
Το Leitmotiv, το moto, το νοητικό σχήμα του Σωκράτη: οἶδα, ὅτι οὐδὲν οἶδα, δεν είναι μία ταπεινή αποδοχή μιας άγνοιας, όπως θεωρούν οι περισσότεροι. Ο Σωκράτης δεν χαρακτηρίζεται μόνο από τη σοφία του, αλλά κι από τη νοημοσύνη του που ήρθε σε αντιπαράθεση με την κοινωνία. Ο Σωκράτης δεν υποστηρίζει, καθώς λένε μερικοί ειδήμονες, ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τα πάντα. Δεν αποτελεί καν τον προβληματισμό του αυτή η πρόταση. Αναγνωρίζοντας μία δομή μέσα στη γνώση, δεν προσπαθεί να εξαντλήσει το επίπεδο της συλλογής των γνώσεων ή ακόμα και της ταξινόμησης. Κι αυτό όχι διότι το θεωρεί ως μία ουτοπία, αλλά έναν εκφυλισμό. Το νοητικό σχήμα του Σωκράτη δεν είναι απλοϊκό, αλλά η αυτό – αναφορική του ιδιότητα ξαφνιάζει το μαθητή. Η επίλυση του παραδόξου οδηγεί σε ένα άλλο γνωστικό νοητικό σχήμα: μάθε να μαθαίνεις. Αφού υπάρχουν υποδομές, δομές κι υπερδομές στη γνώση, το πρόβλημα του μαθητή είναι να αναπτύξει ένα γνωστικό δίκτυο, το οποίο να είναι ανθεκτικό για να ενσωματώνει νέες γνώσεις σε ένα δομημένο υπόβαθρο. Σε αυτό το επίπεδο λειτουργεί κι ο δάσκαλος, διότι αυτός είναι που θα διδάξει τη στρατηγική με την οποία θα εμπλουτίσει τα δομικά και γνωστικά του στοιχεία. Μαιευτικά, αυτό σημαίνει ότι ο αλγόριθμος της μάθησης δεν είναι απλώς μια γραμμική ανάγνωση ενός ιδανικού καταλόγου με συγκεκριμένες γνώσεις, παραδείγματος χάρη μία λίστα από βιβλία ή μουσικές. Ο Σωκράτης με το διπλό του νοητικό σχήμα προειδοποιεί το μαθητή και τον προϊδεάζει για να είναι όχι πιο αποτελεσματικός, αλλά πιο ανθεκτικός στις επιθέσεις της άγνοιας. Με αυτόν τον τρόπο ανέτρεψε όλη την προσέγγιση της ρητορικής, διότι δεν ασχολείται καθόλου με το φαίνεσθαι, αλλά με την ουσία που έχει ως μοναδική βάση την αλήθεια, δηλαδή τη μη λήθη των γνώσεων. Με άλλα λόγια, το νοητικό σχήμα του Σωκράτη ανοίγει ορίζοντες που σχετίζονται με την έννοια της πληρότητας του Gödel, δηλαδή μας δίνει μεν μία ελευθερία, δε ένα κόστος επιλογής. Αντιλαμβανόμαστε ότι η προσέγγιση του Σωκράτη ήταν ριζοσπαστική για την εποχή του, ριζικά διαφορετική από τη ρητορική και γι’ αυτό αποτελεί τομή για τη γνώση. Επιπλέον, ενισχύει το ζεύγος δάσκαλος – μαθητής, λόγω της έμφασης που δίνει στη δομή και στη στρατηγική με έναν τρόπο ανάλογο με τα μαθηματικά για την επίλυση προβλημάτων και την ανακάλυψη θεωρημάτων. Αυτή είναι η συμβολή της μετα – γνώσης του Σωκράτη

Πληθαίνουν οι Ιερώνυμοι. Ομογένεια χωρίς Ελληνικότητα ζητά ο μητροπολίτης Καναδά, Σωτήριος



Είχατε ακούσει για Όμηρο, Ησίοδο, Πλάτωνα, Σοφοκλή, Αριστοτέλη, Σωκράτη, Περικλή, Θουκυδίδη, Δημοσθένη, Αλέξανδρο και εκατοντάδες άλλους που έκαναν την Ελλάδα το λίκνο του Πολιτισμού και μας θαυμάζουν σ' όλο τον κόσμο; Ξεχάστε τους.
'Ολους τους θάβει ο μητροπολίτης Τορόντο Σωτήριος, σε επιστολή του που θα αναγνωστεί την Κυριακή 30 Ιανουαρίου 2011 στις εκκλησίες γιά την ''εορτή των τριών ιεραρχών'' και που βασικό σκοπό έχει να θάψει την Ελληνική Κοινότητα του Τορόντο και τις αδελφές Κοινότητες Μόντρεαλ και Λόντον, που του…μπαίνουν στο μάτι γιατί αποτελούν τους μόνους τρεις ανεξάρτητους οργανισμούς στη Βόρεια Αμερική, με διοικητικά συμβούλια εκλεγμένα από τον ελληνισμό (συχνά με λάθη στις επιλογές αλλά πάντα με δημοκρατικές διαδικασίες) και όχι διορισμένα από τον Μητροπολίτη. Και με πολιτιστικά προγράμματα που παρουσιάζουν όλο το φάσμα του ελληνικού πολιτισμού και όχι μόνο εκδηλώσεις θρησκευτικού περιεχομένου.
Γράφει λοιπόν ο μητροπολίτης Καναδά κ. Σωτήριος, ως να προβλέπει το τέλος του κόσμου:
«Το πείραμα να κρατήσουμε τους Έλληνες, Έλληνες εκτός Ελλάδας, προσφέροντας ξερή γνώση της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής κουλτούρας, της ελληνικής ιστορίας, απέτυχε. Όσο κι αν μερικοί δε θέλουν να το παραδεχτούν, στο εξωτερικό δεν θα μείνει τίποτε άλλο από την Ελληνορθόδοξη Πίστη, την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία. Θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές; Θέλουμε να πατούμε επί στερεού εδάφους πάνω στη γη; Τότε πρέπει η Ελληνική μας Παιδεία να είναι Ελληνορθόδοξη Παιδεία και να διαπλάθει σωστούς χαρακτήρες. Αν αυτό δεν κάνουμε, τότε περπατάμε στα σύννεφα. Τίποτε δεν γίνεται με λόγια. Χρειάζεται πράξη. Χρειάζεται δουλειά. Χρειάζονται θυσίες… Να γίνουμε μεγαλύτεροι εθελοντές. Να προσφέρουμε εργασία, χρόνο και χρήμα.»
Δηλαδή, «τσακίστε τις κοινότητες που μιλούν για ελληνικό πολιτισμό, κλείστε τα αιρετικά σχολεία τους που μιλούν για ελληνισμό και ελληνική παράδοση, για τους σοφούς προγόνους της αρχαίας Ελλάδας, μόνο οι Τρεις Παμμέγιστοι Φωστήρες  μετρούν, οι αρχαίοι πρέπει να καούν στο πυρ της κολάσεως».
Η μητρόπολη Καναδά δημιουργήθηκε μετά την διάσπαση της Αρχειπισκοπής Βορείου και Νοτίου Αμερικής (1996) και υπάγεται απευθείας στο οικουμενικό Πατριαρχείο... (20 Iαν.'11)
Καλάμι

Ελλήνων Κοσμοπολιτεία: Ανθρωποκεντρική αυτοθέσμιση Διασποράς.





sxhma_1_nicholas_georgantzas_ellhnwn_kosmopoliteia
Σχήμα 1: Η πρόταση Κοντογιώργη γιά την οργάνωση των Ελλήνων της διασποράς.
LoMak’s blog«Ελλήνων Κοσμοπολιτεία: Ανθρωποκεντρική αυτοθέσμιση Διασποράς»15 Ιουνίου 2009Καθηγητής Νικόλαος Κ. Γεωργαντζάς*
Κανείς δεν ισχυρίσθηκε ότι η δημοκρατία είναι τέλεια ή πάνσοφη.
Αντίθετα, όπως έχει ήδη ειπωθεί, η δημοκρατία είναι η χειρότερη
μορφή διακυβέρνησης-αν εξαιρεθούν βέβαια όλες οι
άλλες μορφές που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν
Γ. Τσόρτσιλ, 11/11/1947
Σε προηγούμενο άρθρο μου έθεσα μερικές βασικές ερωτήσεις στην ομογένεια, όπως: Ποιόν ρόλο θέλουμε να παίζουμε εμείς οι Έλληνες των ΗΠΑ στην δημιουργία του αυριανού κόσμου; Σε τι κόσμο θέλουμε να ζούμε; Και τι σημαίνει η διεύρυνση εκλογικής βάσης της πρότασης Σταθάκου γιά κάθε μία/έναν μας;
Εδώ επανεξετάζω την πρόταση Σταθάκου στο πλαίσιο της πρότασης Κοντογιώργη, που στο παρελθόν δυστυχώς οικιοποιήθηκαν και παραμόρφωσαν μερικοί πολιτικοί, γιά να κάνουν το παιχνίδι τους με ιδιοτελείς πάντα σκοπούς. Ας δούμε όμως την εξέλιξη των πραγμάτων ιστορικά.
Μετά την τυραννία των Πεισιστρατιδών, στην Αθήνα εμφανίζεται ο Κλεισθένης, που θέσπισε την άμεση δημοκρατία, δίδοντας σε όλους τους πολίτες ίσα πολιτικά δικαιώματα: ισοπολιτεία, ισονομία και ισηγορία, επειδή το ίσον είναι δίκαιον και ομονοίας σωστικόν. Η λέξη «δίκαιον» παράγεται από το «δίχα»-ετυμολογεί ο Αριστοτέλης, που σημαίνει μισό-μισό: το να υπάρχουν δηλαδή ίσες μερίδες γιά όλους. Έτσι, οι Έλληνες της Αθήνας θέτουν την έδρα του δικαστή, το βήμα της αγόρευσης και το έπαθλο κάθε πολιτικού αγώνα στο μέσον ενός κύκλου ίσων, ομοίων πολιτών. Την ίση απόσταση του καθενός από το μέσον, την ακτίνα δηλαδή του κύκλου, την ονομάζουν «μέτρον», γιά να μετριάζουν με αυτό την ματαιοδοξία, την υπερβολή, την ύβρι του καθενός από ομοίους του, αλλά και γιά να τα βρίσκουν μεταξύ τους με μέτρο πάντα τον άνθρωπο. «Πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος» έλεγαν τότε οι Έλληνες.
Τον Νοέμβριο του 1989, πάλι στην Αθήνα, ο Δρ. Γεώργιος Κοντογιώργης προτείνει την δημιουργία της των ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, με σκοπό να αποτελεί ουσιαστικά τούτη την κοσμοπολιτεία της ελληνικής διασποράς (Σχ. 1). Καθορίζει δε ως ανώτατο θεσμό αποφάσεων της ελληνικής κοσμοπολιτείας το ΔΙΑΒΟΥΛΙΟ, από το ρήμα διαβουλεύομαι-και ο Δρ. Κοντογιώργης ετυμολογεί, ενώ το ΠΡΥΤΑΝΕΙΟ είναι το εκτελεστικό της συμβούλιο, επιφορτισμένο με την εφαρμογή αποφάσεων του διαβουλίου. Παντού όπου υπάρχει ελληνική διασπορά, συγχρόνως συγκροτείται μία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑ, ανάλογα με διαβούλιο και πρυτανείο, που συντίθενται από μέλη εκλεγμένα από τα κατά τόπους ΚΟΙΝΑ ΕΛΛΗΝΩΝ (Σχ. 1).
Στο Σχ. 1, το διαβούλιο της ελληνικής κοσμοπολιτείας είναι αντιπροσωπευτικός θεσμός-όπως και εκείνα των ελληνικών συμπολιτειών. Απαρτίζεται δε το κάθε διαβούλιο από εκλεγμένα μέλη των ελληνικών συμπολιτειών, που αποφασίζουν και χαράζουν πολιτική γιά τα μεγάλα προβλήματα της ελληνικής διασποράς, όπως εκπαίδευση, παιδεία, γλώσσα, οικονομική ανάπτυξη, αλληλοργάνωση, αυτοθέσμιση, επικοινωνία, πρόνοια, σχέσεις με το ελληνικό κράτος κ.ο.κ.
Στην πρόταση Κοντογιώργη, το πρυτανείο είναι επιφορτισμένο με την εκτέλεση ή εφαρμογή των αποφάσεων του διαβουλίου. Τα μέλη του πρυτανείου εκλέγονται γιά διετή θητεία μεταξύ των μελών του διαβουλίου, λογοδοτούν ενώπιόν του, είναι ελευθέρως ανακλητά και διαρκώς ελεγχόμενα. Τα δε κοινά Ελλήνων είναι οι τοπικοί ή περιφερειακοί θεσμοί της διασποράς, το κάθε ένα με σύνθεση ανάλογη της ελληνικής κοσμοπολιτείας και των ελληνικών συμπολιτειών, δηλαδή με διαβούλιο και πρυτανείο. Όπου όμως αυτό είναι εφικτό, ο Δρ. Κοντογιώργης βλέπει την πιθανότητα να εφαρμόζεται στην πράξη η αρχή της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, δηλαδή της γενικής συνέλευσης των πολιτών του κάθε κοινού Ελλήνων.
Ο Δρ. Κοντογιώργης θεωρεί ότι με την πολιτειακή αυτοοργάνωση ή αυτοθέσμιση της ελληνικής διασποράς θα αναλάβει η ίδια τις τύχες της, θα ενσκήψει στα προβλήματά της, θα αποκτήσει συνείδηση «εθνικής κοινωνίας» εν μέσω της παγκόσμιας οικουμένης και, οπωσδήποτε, μια πολιτική ηγεσία, η οποία είναι απολύτως αναγκαία για την επιβίωσή της. Ανεξάρτητα από την αυτονομία που διαθέτουν, όλοι οι λοιποί θεσμοί του ελληνισμού της διασποράς, θα υπάγονται στην ελληνική κοσμοπολιτεία, η οποία προφανώς έτσι γίνεται η ανωτάτη αρχή του ελληνισμού της διασποράς.
Καταλήγει δε η πρόταση Κοντογιώργη με την ελληνική κοσμοπολιτεία να εκπροσωπείται από μέλη της στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ της Ελλάδος, σε σχετική αναλογία προς τον ενεργό πληθυσμό της διασποράς, π.χ., με 1-10 βουλευτές ανά συμπολιτεία. Επίσης, να έχει οργανική θεσμική σχέση με την κυβέρνηση της Ελλάδος, να μετέχει δηλαδή στην ελληνική κυβέρνηση υπουργός-σύνδεσμος της ελληνικής κοσμοπολιτείας και ίσως μία/ένας ακόμη αρμόδιος γιά την των Ελλήνων κοσμοπολιτεία.
Στις 30 Μαΐου 2009, ένας μεγάλος ευεργέτης και δωρητής της ομογένειας, ο Επίτιμος Πρόεδρος τηςΟμοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Μείζονος Νέας Υόρκης, κ. Βασίλειος Σταθάκος, έθεσε πάλι επί τάπητος την πάγια πλέον, γιά δύο χρόνια, πρότασή του γιά την αποτελεσματική αντιμετώπιση του μαρασμού των εθνικοτοπικών δευτεροβαθμίων οργανισμών, συνέπεια του οποίου είναι και πολλά άλλα ηθικά και οικονομικο-πολιτικο-κοινωνικά διαπλεκόμενα προβλήματα της ελληνικής ομογένειας στις ΗΠΑ. Τα δύο βασικά σημεία της πρότασης Σταθάκου αφορούν:
1) την κατανομή της ελληνικής ομογένειας στις ΗΠΑ, που σαν επικράτεια χωρίζεται ή διακρίνεται σε βασικές μείζονες γεωγραφικές περιφέρειες όπως, π.χ., περιφέρεια Μείζονος Νέας Υόρκης, περιφέρεια Μείζονος Νέας Αγγλίας, Σικάγου, Καλιφόρνιας, Φλόριδας, κ.ο.κ. (Σχ. 2), και
2) την θεσμική αναδιοργάνωση της ελληνο-αμερικανικής κοινότητας στις ΗΠΑ, έτσι ώστε οι κατά τόπους ομοσπονδίες, όπως σήμερα λειτουργούν, να μπορούν χωρίς δυσκολία, αυτοθεσμιζόμενες, να διευρύνουν την δημοκρατική τους βάση. Ο κ. Σταθάκος θεωρεί απαραίτηρη την διεύρυνση της εκλογικής τους βάσης (Σχ. 3), ώστε η/ο κάθε ομογενής κάτοικος μιάς περιφερείας, αυτόματα να μπορεί να γίνεται μέλος της ελληνοαμερικανικής κοινότητας, την οποία με την συμμετοχή του να δημιουργεί σε ισχυρή οντότητα, με όλα τα θετικά συνεπακόλουθα.
Συνοπτικά, η πρόταση Σταθάκου επί της θεσμικής αναδιοργάνωσης της ελληνο-αμερικανικής κοινότητας των ΗΠΑ, σε πρώτη φάση απαιτεί να μετέχουν και να ψηφίζουν με ίσα δικαιώματα στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι, όλα τα εγγεγραμμένα μέλη των ταμειακώς εντάξει συλλόγων που μετέχουν στις κατά τόπους ομοσπονδίες, και όχι μόνον οι αντιπρόσωποι των μελών συλλόγων (Σχ. 3α). Σε δεύτερη δε φάση-όταν και όποτε αυτό κριθεί ώριμο από κάθε αυτοθεσμιζόμενο οργανισμό-να μετέχουν στην εκλογική διαδικασία και απλοί ομογενείς, που πληρούν κατάλληλες προϋποθέσεις, έστω και αν τούτοι δεν είναι μέλη κάποιων εθνικοτοπικών συλλόγων. Αυτή είναι η «συμμετοχικής δημοκρατίας» διάσταση της πρότασης Σταθάκου, που εφαρμόζεται από τα χρόνια της κλασικής Ελλάδος, π.χ., στην Εκκλησία του Δήμου, μέχρι τις ημέρες μας, σε όλα τα πολιτισμένα κράτη του κόσμου που προσπαθούν συνεχώς να διευρύνουν την δημοκρατική βάση των θεσμών τους (Σχ. 3β).
Σχήμα 2: Κατανομή της ελληνικής διασποράς στις ΗΠΑ.
Πιό συστηματικά, τα συνεπακόλουθα των όσων προτείνουν οι Δρ. Κοντογιώργης και κ. Σταθάκος αφορούν το μέλλον της ελληνο-αμερικανικής κοινότητας, που πρέπει να επαναθεμελιωθεί πάνω σε νέες δομές, οι οποίες να ανταποκρίνονται και σε ουσία ονόματος αλλά και πραγματικότητας. Είναι πράγματι μάταιο να προσπαθούμε να διασώσουμε τα ημιθανή εθνικοτοπικά σωματεία, που οι κατά τόπους ομοσπονδίες μας περιθάλπτουν μόνο και μόνο γιά την ύπαρξή τους. Ας αφήσουμε την αυτοθεσμική λειτουργία τους σαν οργανισμούς στην καθ’ιδίαν ζωτικότητά τους. Αυτοί δεν μας αφορούν.
Σαν σύνολο όμως, ας εστιάσουμε την προσοχή μας στην ευρύτερη αναδιοργάνωσή μας σε περιφερειακές κοινότητες, με μιά διευρυμένη δημοκρατική βάση (Σχ. 3β). Η συνισταμένη των κοινών Ελλήνων μας διασφαλίζει μιά μελλοντική παρουσία στην Αμερικανική και παγκόσμια πραγματικότητα.
Σχήμα 3: Δομή των κοινών Ελλήνων (α) στο παρόν και (β) στο μέλλον, με διεύρυνση εκλογικής βάσης.
Ανθρωποκεντικά, με μέτρο δηλαδή τον άνθρωπο, η των δύο προτάσεων πολιτισμική αυτονομία ή αυτοθέσμιση, με την διεύρυνση της εκλογικής βάσης (Σχ. 3β), μπορεί να βοηθήσει ώστε να μη γινόμαστε απλώς μηρυκαστικά, χωρίς αυτονομία σκεψης και αυτοθέσμισης, που καταγίνονται με το πως να προσαρμόσουν την ελληνική μας εξέλιξη στο διατακτικό της ιστορίας των νικητών. Αυτό που προέχει είναι να ανακτήσουμε την ιστορία μας. Όχι να την βλέπουμε μέσα από το πρίσμα της ιστορίας κοινωνιών που γεννήθηκαν πριν από δύο ή τρεις αιώνες, μέσα σε ένα εντελώς διαφορετικό κοινωνικο-πολιτικό περιβάλλον. Πρέπει λοιπόν να ανακτήσουμε την ιστορία του κόσμου, να οικοδομήσουμε μία άλλη οπτική της ιστορίας, που δεν θα αποβλέπει απλώς στην προβολή του σήμερα στο χθες, αλλά ούτε και απλώς στη δικαίωση καταστάσεων.
Μάχες, αίμα και οι αλλαγές συνόρων δεν είναι όλη η ιστορία. Μιλούμε γιά ιστορία πολιτισμού, προόδου, τεχνολογίας και πνεύματος του ανθρώπου. Μιά οπτική που βλέπει πολιτικά γεγονότα σαν παράσιτα που σκιάζουν την ιστορία της επιστήμης και την εξέλιξη του πνεύματος. Τα τρία αδιάσειστα στηρίγματα της ασύλληπτης γενικής εννοίας της αρετής του Σωκράτους-αναστολή, αποστολή και συμμετοχή-απαιτούν αυτοθέσμιση με συμμετοχική δημοκρατία, γιά να κατορθώσει ο άνθρωπος να ελευθερωθεί, να δικαιωθεί, να γίνει επιτέλους αυτό που μπορεί να είναι.
Ο Δρ. Κοντογιώργης δεν βλέπει μεγάλη διάθεση προς τον σκοπό τούτο. Απεναντίας, μας βλέπει εγκιβωτισμένους στην αποξένωση και στη συντήρηση ημιθανών θεσμών όπως, π.χ., αυτού της παρέλασης στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Αυτό μερικούς τους τρομάζει. Επειδή όμως το μέλλον της εποχής μας θα είναι προοδευτικό, ως έθνος κοσμοσύστημα, ως παράδειγμα δηλαδή, ο ελληνισμός διδάσκει και πρέπει να διδάσκει το μέλλον. Αυτό είναι κάτι που ίσως δεν το θέλουν μερικοί…
Οι μερικοί που μάλλον μας θεωρούν βρωμερούς και πανάθλιους, μιαρούς και παμμίαρους. Έχουν άδικο; Με όλα τα θλιβερά που βλέπουμε σε δευτεροβάθμιους και τριτοβάθμιους οργανισμούς της ομογένειας, που να κρυφτούμε; Κάτω ή πίσω από το λιανό μας δάκτυλο; Παρά τυχόν στωϊκές ορμές, αφορμές, ορέξεις, εκκλίσεις και συγκαταθέσεις όμως, η νέα οργανωτική δομή που οι Δρ. Κοντογιώργης και κ. Σταθάκος προτείνουν, σε καμιά περίπτωση δεν αναχαιτίζει ή εμποδίζει την αυτοθέσμιση και λειτουργία κάθε υπάρχοντος οργανισμού. Απεναντίας, συμπληρώνει ένα τεράστιο κενό, που το ζούμε ήδη στον ομογενειακό χώρο: την έλλειψη δηλαδή μιάς συντονισμένης δύναμης των Ελλήνων να υπηρετεί όχι μόνον εμάς αλλά και το μέλλον του κόσμου.
Από κοινού, οι προτάσεις Κοντογιώργη και Σταθάκου συναποτελούν προτροπή γιά αρετή: μιά διευρυμένη κοινωνικο-πολιτική αναδιοργάνωση των Ελλήνων της διασποράς. Μέσα ίσως από αυτήν να αναζωογονηθούν τα κύτταρα της ωφελιμότητάς μας και να αναδημιουργηθεί η απαραίτητη συνισταμένη δύναμη. Θα πολιτικοποιηθεί ο κόσμος μας οργανικά και, με τις ιδιαιτερότητές του, θα αναγνωρίζεται σαν μία δύναμη πράξης γιά την κτήση του αγαθού• μία άγρυπνη φρουρός της ελευθερίας του ανθρώπου.
Η σημασία των δύο προτάσεων είναι άκρως σημαντική εφόσον η ίδια η ύλη που εξετάζουν αποτελεί όργανό τους. Συνεπώς η διεξαγωγή της αυτοθέσμισής μας πρέπει να είναι πραγματικά ελεύθερη: να βασίζεται πάνω στο υπόβαθρο του διαλόγου που οι Δρ. Κοντογιώργης και κ. Σταθάκος απαιτούν, ώστε να μη δοθεί καν η ευκαιρία της ύπαρξης δογματισμού. Ο δε διάλογός μας πρέπει να εξετάζει τις δυναμικές,διαχρονικές δηλαδή αλληλοεπιδράσεις του γνωστικού τομέα της αυτοθέσμισής μας, πράγμα το οποίο δίνει πρόσβαση όχι μόνον σε πολιτικο-οικονομικά αλλά και σε κοινωνιολογικά στοιχεία, εφόσον η διαδικασία της αυτοθέσμισης των Ελλήνων της διασποράς, εξ’ ορισμού δεν μπορεί να περιορίζεται σε ένα δεδομένο χωροχρόνο.
Στην διαδικασία αυτοθέσμισης των κοινών Ελλήνων, έμφαση πρέπει να δίδεται στην κωδικοποιημένη πληροφορία τακτικών περέμβασης γιά το κοινό ευ ζειν, αλλά και στην μεταπληροφορία μακροπρόθεσμης στρατηγικής. Διότι, λειτουργώντας σε πολλαπλά επίπεδα, η αυτοθεσμική μας διαδικασία μπορεί όχι μόνον να αναλύει την εκάστοτε στρατηγική μας κατάσταση, μα και να συνθέτει την οργανική οργάνωση του σχεδιασμού της, ως δομικό αντικείμενο μελέτης και γνώσης, δηλαδή ελληνογνωσίας και αντιπαλογνωσίας!Εκεί ακριβώς εμπλέκεται και η δόμηση της αυτοθεσμιμένης αναδιοργάνωσής μας «εδώ και τώρα», αλλά και η άκρως σημαντική συστηματοδομή αιτίων και αιτιατών της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας. Έτσι, η σημασιολογία της πρότασης Κοντογιώργη-Σταθάκου μπορεί να λειτουργεί ως ανοιχτή δομή, που επιτρέπει εύκολα προεκτάσεις με πολλά θετικά συνεπακόλουθα γιά τους Έλληνες της διασποράς, της Ελλάδος και της Κύπρου.
Η εφαρμογή της πρότασης Κοντογιώργη-Σταθάκου είναι το πρώτο βήμα. Τα επόμενα ακολουθούν…
* Ο κ. Νικόλαος Κ. Γεωργαντζάς είναι Καθηγητής Συστημικής Δυναμικής στο FORDHAM UNIVERSITY, New York, NY 10023, USA

Ηλεκτρονική διεύθυνση άρθρου: http://www.efylakas.com/archives/8429