Τρίτη, 21 Μαΐου 2013

"Θεσμοφόρια": Ο αρχαίος θεσμός αναβιώνει στο Μουσείο Ακρόπολης



Τον αρχαίο γυναικείο αγροτικό θεσμό των «Θεσμοφορίων» αναβιώνουν το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, το Μουσείο Ακρόπολης, και το Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.

Η επίσημη πρώτη των «Θεσμοφορίων 2013» θα γίνει στο Μουσείο της Ακρόπολης την ερχόμενη Παρασκευή (24 Μαΐου) στις 6 μ.μ. από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη. Θα ακολουθήσει διήμερο εκδηλώσεων ελληνικής γαστρονομίας για την προβολή της ελληνικής γεωργίας, του τουρισμού και του πολιτισμού της χώρας μας.

Η αναβίωση του αρχαίου αγροτικού θεσμού έχει στόχο να συνδέσει τον πρωτογενή με τον δευτερογενή τομέα και να αναδείξει σε πανελλαδικό επίπεδο, τα τοπικά αγροτικά προϊόντα.

Στη διάρκεια των αρχαίων Θεσμοφορίων γίνονταν, μεταξύ άλλων, εκθέσεις γεωργικών προϊόντων της περιοχής, βραβεύσεις των καλύτερων προϊόντων ή ζώων, ανταλλαγή σπόρων ή ζωικού κεφαλαίου κ.ά.

Παρόμοιες γιορτές

Παρόμοιες γιορτές οργανώνονται κάθε καλοκαίρι σε όλη την ελληνική

Ερντογάν - Ομπάμα και Αναστασιάδης

Κ Α Θ Ε ΑΠΟΠΕΙΡΑ αποκρυπτογράφησης, εντοπισμού και ανάλυσης των επιτευγμάτων που είχε και των υποσχετικών που ίσως εξασφάλισε, στο πολυσήμαντο ταξίδι του στις ΗΠΑ, απ’ τον Πρόεδρο Ομπάμα, όπου ο Τούρκος πρωθυπουργός Ερντογάν πήγε μαζί με το μισό υπουργικό του συμβούλιο, τον διοικητή των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών ΜΙΤ, 65 διπλωμάτες κι 150 επιχειρηματίες και, προπάντων, τι προοιωνίζονται για τα ήδη υπόδουλα στην Τρόικα δύο κράτη του Ελληνισμού -πρωτίστως για το Κυπριακό και τα Κοιτάσματα- έχει ν’ αντιμετωπίσει ένα πολύ κρισιμότερο ερώτημα:

Σ Ε ΠΟΙΟΥΣ, άραγε, εκ των κυβερνώντων και για ποιο σκοπό θα μπορούσε να φανεί χρήσιμη, μια ή περισσότερες τέτοιες αναλύσεις; Με ποια προπαίδεια και ποια προσόντα στρατηγικής αντίληψης θ’ αναγνώσουν και, πολύ περισσότερο, θα θελήσουν και θα δυνηθούν ν’ αντιμετωπίσουν το

Ευγονική Δημοκρατία - gulags και συνταξιδιώτες στο άγνωστο

Αν οι πειρατές του εθνικού ασυνείδητου δεν ήταν σε θέση να απειλήσουν με την αρπαγή των ονείρων μας, δεν θα ζούσαμε στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά σε μία μυθική χώρα. Μοιάζουν με μαύρους καβαλάρηδες που σκορπούν τον φόβο. Απειλούν ανοικτά! Δεν φοβούνται να μιλήσουν για ξερονήσια, για στρατόπεδα αναμόρφωσης της ιδεολογικής μας ταυτότητας. Δεξιά και αριστερά άκρα εφάπτονται σε ένα σημείο: Στην αντίληψή τους ότι ουδείς άλλος δικαιούται να ομιλεί!

Βγήκαν μέσα από τις μαύρες σελίδες της κρίσης. Μοιάζουν με καρικατούρες από παλιά κόμικς και όχι με αληθινούς ανθρώπους. Κι ύστερα, όταν τους πλησιάζεις από κοντά και τους πιάνεις, διαπιστώνεις έντρομος ότι πρόκειται για ανθρώπους με σάρκα, αίμα και κόκκαλα. Κάτι είναι λάθος, λες. Όχι γιατί εσύ δεν συμφωνείς μαζί τους, αλλά διότι εκείνοι σε απειλούν ότι στο μέλλον θα σε φιμώσουν. Και μάλιστα παίζοντας στο δικό σου παιγνίδι, αυτό της Δημοκρατίας και της εκπροσώπησης. Απειλούν να σε κρεμάσουν με το σκοινί που εσύ θα

Ακούς θείε Νικόλα;


Του Άγη Βερούτη

Μαθαίνοντας για την αναφορά στα γκούλαγκ από το διανοούμενο αριστερό φιλόσοφο του σύντροφου Τσίπρα, ήρθε στο μυαλό μου ο θείος μου ο Νικόλας.

Ο θείος ο Νικόλας ήταν Αριστερός με ιστορία. Στην Κατοχή ο 17χρονος τότε θείος μου βγήκε αντάρτης στο βουνό στην Κεφαλλονιά. Μετά δυό χρόνια, λίγους μήνες μετά το τέλος του πολέμου, τον έπιασαν και τον έστειλαν 3 ή 4 χρόνια εξορία στη Μακρόνησο νομίζω. 

Δε μιλούσε σχεδόν ποτέ για εκείνα τα χρόνια, πλην ότι δεξιοί-αριστεροί ήταν γνωστοί μεταξύ τους, και δεν αλληλοσκοτώνονταν, μόνο όταν τον πιάσανε τον έθαψαν ως το λαιμό στο χιόνι για λίγες ώρες και "επήε να πεθάνει" όπως έλεγε.

Περίπου την εποχή που μαθεύτηκε για τα γκούλαγκ, ο θείος ο Νικόλας έπεσε με κατάθλιψη και σύντομα μετά αρρώστησε με καρκίνο στα πνευμόνια του. Αρνήθηκε κάθε θεραπεία, και

Θεσμοί και ηγεσία. Η επερχόμενη παρακμή των πυραμιδικών οργανισμών


Ερωτήματα, στοχασμοί και προτάσεις για μια καλύτερη ζωή από κοινού στο μέλλον
Γράφει ο Νίκος Γιαννής*

Η κοινωνία παράγεται από τις επιθυμίες μας και το κράτος από την κακία μας, η πρώτη προάγει την ευτυχία μας θετικά ενώνοντας την αγάπη μας, ενώ η κυβέρνηση αρνητικά, περιορίζοντας τις κακίες μας.
Το ένα ενθαρρύνει την επαφή, το άλλο δημιουργεί διακρίσεις.
Το πρώτο είναι προστάτης, η  τελευταία τιμωρός.
Η κοινωνία σε κάθε κατάσταση είναι ευλογία, αλλά το κράτος ακόμα και στην καλύτερη κατάσταση, είναι ένα αναγκαίο κακό, ενώ στη χειρότερη κατάσταση είναι αφόρητο (Thomas PaineCommon Sense (1776)).
Μεγάλο μέρος της τάξης των πραγμάτων που
 επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων δεν είναι το αποτέλεσμα της κρατικής δράσης. Έχει τις ρίζες της στις αρχές της κοινωνίας και της φυσικής σύστασης του ανθρώπου. Υπήρχε πριν από το κράτος και θα συνέχιζε να υπάρχει ακόμη κι αν το επίσημο κράτος καταργείτο. Η αμοιβαία εξάρτηση και τα αμοιβαία συμφέροντα που έχει ο άνθρωπος με τους άλλους ανθρώπους και όλα τα τμήματα μιας πολιτισμένης κοινότητας το ένα με το άλλο, δημιουργούν αυτήν την μεγάλη συνδετική αλυσίδα που κρατά το όλον μαζί. Τελικώς, η κοινωνία (μπορεί να) εκτελεί για τον εαυτό της σχεδόν τα πάντα που αποδίδονται στο κράτος (
Thomas PaineRights of Man (1791-92).
Α. Είναι οι θεσμοί σκοπός ή μέσον για την επίτευξη ορισμένων άλλων σκοπών; Είναι η δημοκρατία αυτοσκοπός; Η ευλαβική τήρηση και η άριστη γνώση των θεσμών, των κανόνων και των διαδικασιών προοιωνίζει μια σωστή χρήση κατά προορισμό ή μια χειραγώγηση τους δι’ ίδιον όφελος; Οι θεσμοί και το κράτος δικαίου λειτουργούν υπέρ των ισχυρών και του κατεστημένου ή υπέρ των αδυνάτων, των «υγιών» νέων δυνάμεων και των ανερχομένων προσώπων και στρωμάτων; Πως αντιμετωπίζεται το «επάγγελμα» ή η ματαιοδοξία της κατάληψης αξιωμάτων, της «καρέκλας στην πρώτη γραμμή»; Τι συνιστά άνοδο στη δημόσια σφαίρα, οι εκλογικές επιτυχίες και η

Τώρα που έγινε η οντισιόν, θα πάρει μέρος και στις ελληνικές εκλογές το Χόλυγουντ;

Είναι τόσο μεγάλος ο ενθουσιασμός που έχει προκληθεί στον ΣΥΡΙΖΑ από τις χολιγουντιανές επαφές του Αλέξη Τσίπρα, που σε ανεπίσημο κείμενο του κόμματος αναλύεται η αύξηση της επιρροής Τσίπρα σε διεθνές επίπεδο και η αναγνώρισή του «ως προσωπικότητας με διεθνή αντίκτυπο και ρόλο».
Όλα αυτά, επειδή ο Αμερικανός σκηνοθέτης Όλιβερ Στόουν αποφάνθηκε πως ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ είναι «η ελπίδα της Ελλάδας», διότι «αυτός ο άνθρωπος θα κάνει την τεράστια διαφορά όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη και ίσως και σε όλο τον κόσμο. Εύχομαι στον Αλέξη καλή τύχη. Θα την χρειαστεί. Είναι σκληρό καρύδι. Θα τα καταφέρει».
Και όλα αυτά, επειδή οι δυο τους (και από κοντά ο φιλόσοφος Σλαβόι Ζίζεκ, που αδημονεί να γίνει μυστικοσύμβουλος του κ. Τσίπρα, όπως ο Στίγκλιτς είχε γίνει μυστικοσύμβουλος του Γ. Παπανδρέου, ένα πράμα) συναντήθηκαν στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Ζάγκρεμπ και έλαβαν μέρος σε συνέδριο υπό τον γενικό τίτλο «Η Ουτοπία της Δημοκρατίας» - τι σημαίνει αυτό το τελευταίο, άγνωστο.
Συγγνώμη, δεν κατάλαβα!
Εκτός από τις αμερικανικές, το Χόλυγουντ θα παίρνει τώρα μέρος και στις ελληνικές εκλογές;
(Διότι, ως γνωστόν, κάθε που γίνονται προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, οι καλλιτέχνες

Αφιερωμένο σε σας «μικρόψυχα πολιτικά περιττώματα» της αριστεράς και τους κεντρώους και δεξιούς συνοδοιπόρους σας.

Την είδηση μπορείτε να την διαβάσετε στο «Αγιορείτικο Βήμα» και αφορά τους δύο απαχθέντες μητροπολίτες. Εγώ θα σταθώ στα «θεάρεστα» λόγια  του ισλαμοφασίστα πολιτικού και θρησκευτικού (;) ηγέτη των απαγωγέων  σεΐχη Ιμπραήμ Αλ Ζάουμπ. 
«...ο  Θεός είπε ότι όποιος ομολογεί ότι οι 3 Θεότητες είναι ο Θεός διαπράττει αμαρτία όπως και αμαρτία έχουν αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς είναι ο γιος της Μαρίας.
Ο Θεός έδωσε εντολή σε σένα Προφήτη να σκοτώσεις τους αμαρτωλούς και τους κλέφτες και να τους στείλεις στην Κόλαση κηρύσσοντας τους Τζιχάντ. Έτσι λοιπόν εμείς στην οργάνωση του « αλ Χιζμπ αλ Ταγουιντ αλ Ισλάμι » και στο όνομα αυτής της οργάνωσης και εν ονόματι των Σαλαφιστών και στο όνομα όλων των Μουσουλμάνων Σαλαφιστών σας καλούμε να εφαρμόσετε την Σαρία, το Νόμο του Θεού επί των δύο επισκόπων και σ΄όλους τους απαχθέντες και δεν θα λογοδοτήσουμε για τον Λόγο του Θεού που προβλέπει θάνατο κάθε απίστου (καφίρ ) και δεν φοβόμαστε ότι ο Θεός θα μας κατηγορήσει γι αυτό.

Έχει κηρυχθεί Τζιχάντ στις πόλεις Χομς και Αλ Κουσέιρ στη Συρία και θα καθαρθούν όλα τα κράτη από τους απίστους στο Όνομα του Θεού.Ο Σουνισμός θα ναι η μόνη θρησκεία...».
Και έρχεστε εσείς αλήτες πολιτικάντηδες και σεις μεγαλοεκδότες, μεγαλοκαναλάρχες- μεγαλοεργολάβοι να χαρακτηρίσετε εμένα, τον απλό Έλληνα πολίτη, ρατσιστή  επειδή αμύνομαι  στην χώρα μου ενάντια σε  τέτοιου είδους  απειλητικές συμπεριφορές φανατισμένων μουλάδων που

"Η ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥ" ... Spiegel: "Οι εκπαιδευτικοί του Καστελόριζου θα απολυθούν"!


«Η εξομολόγηση ενός προσκυνημένου» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος τη συνέντευξης που έδωσε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντώνης Μανιτάκης στο γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, αλλά τιτλοφορείται «Όλη η δύναμη στους πιστωτές».
«Είχα τρομερές εμπειρίες κατά τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, τις οποίες θα θυμάμαι για πάντα. Χρειάστηκε να μάθω να κατανοώ ότι πρέπει να διαπραγματεύομαι ως εκπρόσωπος μιας χρεοκοπημένης χώρας και να κάθομαι απέναντι στους πιστωτές, οι οποίοι έχουν όλη τη δύναμη » δηλώνει ο υπουργός και βέβαια είναι συγκλοονιστικό απλά και να το λέει ένας υπουργός ελληνικής κυβέρνησης. Τι διαφορά έχει άραγε ο Μανιτάκης από έναν ομόλογό του της περιόδου 1941-1944;
«Θέλω να δώσω και πάλι στη χώρα μου τιμή και αξιοπρέπεια, θέλω τα εγγόνια μου να μπορούν να πουν και πάλι ότι υπάρχουν για αυτά όνειρα και αξίες» δηλώνει ο κ. Μανιτάκη στο περιοδικό, ομολογώντας ότι μόνο τα εγγόνια

Όταν το "γαϊδούρι" είναι πούστης και πάρει εξουσία ...


“Μακεδόνικα” βάφτισε δημοσίως και τηλεοπτικώς ο Μπουτάρης τη γλώσσα των Σκοπίων....

Eίπε (εν γνώσει του) κι ένα μεγάλο ψέμα, ότι παλιά στην περιοχή του το γλωσσικό ιδίωμα το αποκαλούσαν “μακεδόνικα”. Φυσικά, ποτέ δεν αποκαλούσαν “μακεδόνικα”, αλλά “εντόπικα” τη γλώσσα.


Πάντως, η νέα “πατάτα” του Μπουτάρη, πρέπει να του συγχωρεθεί, γιατί… είναι σήμερα εμφανώς χολωμένος, από τα “ουστ γαϊδούρι” που του φώναξαν προχθες και τα “ανώμαλε, αλκοολικέ” του πανό της Τούμπας.

Προσπαθεί σήμερα λοιπόν, επίτηδες, εν γνώσει του, να ρεφάρει εκνευρίζοντας

Η Μεσόγειος λέει την ιστορία της...



Ο ρόλος που παίζει η θάλασσά «μας» στην εξέλιξη πολιτισμών, αλλά και στην αμυντική, οικονομική και εθνική διαμόρφωση της περιοχής από την αρχαιότητα ως σήμερα

Του ΣΤΑΘΗ ΕΥΣΤΑΘΙΑΔΗ
ΕξώφυλλοΟ υποστράτηγος ε.α. Ιωάννης Παρίσης στο στοιχείο του. Με το βιβλίο του Η καθ’ ημάς θάλασσα, μας δίνει όλες τις σημερινές συνιστώσες του ρόλου της Μεσογείου στην εξέλιξη της Ιστορίας, αυτού του ομφαλού μονοθεϊστικών θρησκειών και πολιτισμών με την ιδιάζουσα και πολύ σημαντική στρατηγική αξία.
Ψύχραιμα, αντικειμενικά, μακριά από ιδεοληψίες και πάντοτε τεκμηριωμένα, ο συγγραφέας μας παίρνει από το χέρι και, σελίδα-σελίδα, κεφάλαιο-κεφάλαιο, μας οδηγεί από τα πρώτα μυθοϊστορικά χρόνια της θάλασσάς «μας» ως τις ημέρες των πετρελαιαγωγών και των «ντρονς» που την… πλούτισαν και που βιώνουμε. Πάντοτε όμως στόχος τουο οποίος άλλοτε μόλις διακρίνεται και άλλοτε προβάλλει έντονα, είναι να καταδείξει και να αξιολογήσει τον ρόλο που έπαιξαν και παίζουν στην αμυντική, στην οικονομική και στην εθνική διαμόρφωση της περιοχής μας η διαμάχη συμφερόντων και η στρατιωτική ισχύς των εκάστοτε κρατούντων.
Ο Ιωάννης Παρίσης γράφει για τον αναγνώστη – και είναι μεγάλο χάρισμα αυτό. Δεν γράφει για τον εαυτό του, όπως πολλοί άλλοι δυστυχώς. Είναι σαφής, κατανοητός, ακόμη και όταν αναλύει το

Έφτασαν τα "καλούδια" του πολυπολιτισμού και της σαρία στην Ευρώπη !

20130520-1938
ΈΦΘΑΣΕ Ο ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ! "εφαρμόζεται στην Ολλανδία η σαρία".
Την ίδια στιγμή που εδώ στην Ελλάδα έχουμε κατακλυσθεί από λαθρέποικους και συζητάμε για το αν είναι σωστό ή όχι να υποστούμε την καταπίεση του  Ρουπακιώτη, στο κέντρο της Χάγης βρίσκονται σε πραγματική ισχύ οι κανόνες της σαρίας.. Όποιος τρώει χοιρινό του κόβουμε την γλώσσα, ή όποια γυναίκα κοιτάξει κατά λάθος λοξά εκεί που υπάρχει αντρική παρουσία, την λιθοβολούμε.. αλλά και άλλα πολλά πολυπολιτισμικά "καλούδια".
Ο ολλανδικός τύπος έγραψε πως σε συνοικία της Χάγης εφαρμόζονται κανόνες της σαρίας. Αναφέρεται πως όσοι πίνουν ποτά ή αυτές που ντύνονται "ανοιχτά" προειδοποιούνται με... ... σκληρό τρόπο.
Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε η αναφορά πως σε συνοικία της Χάγης που είναι το κέντρο της κυβέρνησης της Ολλανδίας "εφαρμόζονται οι κανόνες της σαρίας". Η ημερήσια ολλανδική εφημερίδα Trouw, δημοσίευσε μια μεγάλη έρευνα σχετικά με την περιοχή Schilderswijk στο κέντρο της Χάγης που στην πλειοψηφία του κατοικείται από ξένους. Σύμφωνα με αυτά που γράφει η εφημερίδα, ομάδα ακραίων ισλαμιστών που κατοικούνε στην συνοικία, εδώ και κάποιο διάστημα, άρχισαν να εφαρμόζουν τους κανόνες της σαρίας.
Κάτοικοι της συνοικίας οι οποίοι πίνουν ή καπνίζουν στον δρόμο ή τρώνε χοιρινό προειδοποιούνται από "αστυνομία σαρίας" που έχει στηθεί από αυτά τα άτομα. Ο μεγαλύτερος όμως στόχος αυτών των ομάδων που λένε πως "η ολλανδική αστυνομία δεν μπαίνει στην συνοικία", είναι οι γυναίκες. (tourkikanea)