Σελίδες

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Η ιστορία δεν αποτελεί απλή αφήγηση τετελεσμένων γεγονότων, αλλά προσπάθεια αναδόμησης και ερμηνείας του παρελθόντος, με στόχο συνήθως την ερμηνεία του παρόντος και την πρόβλεψη του μέλλοντος. Ως εξελισόμενη επιστήμη υφίσταται διαρκείς αλλαγές και μετασχηματισμούς, παράγοντας διαφορετικές ιστοριογραφικές προσεγγίσεις οπότε υπό αυτή την έννοια...


«Πριγκιπάτο της Αλβανίας» και το «Ελληνικό Βασίλειο» στα 1913-14


Μάρτιος  2011.

Τίρανα 1914
Οι σχέσεις της Αλβανίας με το ελληνικό στοιχείο που ζει στο νότιο τμήμα της χώρας, ειδικά τώρα, που τα σύνορα έπαψαν να είναι σιδερόφραχτα,  έχουν φέρει στο προσκήνιο  ιστορικά θέματα, τουλάχιστον στη διανόηση της Σκιπερίας (Αλβανίας)
Μέσα στα πλαίσια αυτά τοποθετείται και το ιστορικό έργο του RomeoGurakuqi που φέρει τον τίτλο: Principata e Shqipërisë dhe Mbretëriae Greqisë 1913-1914”- «Το Πριγκιπάτο της Αλβανίας και το Βασίλειο της Ελλάδας 1913-1914».

Το βιβλίο, που κυκλοφόρησε αυτές τις ημέρες στα Τίρανα, προσπαθεί να ρίξει φως στις πολύπλοκες σχέσεις μεταξύ της Αλβανίας και της Ελλάδας, ιδιαίτερα στις κρίσιμες στιγμές των ετών του ’13 και του ’14 του 20ου αιώνα, όπως γράφει το αλβανικό δημοσίευμα.

Ο συγγραφέας επιχειρεί να αναλύσει τις σχέσεις των δύο χωρών, την ορισμένη χρονολογία. Είναι μια μονογραφία που έχει στόχο να φωτίσει τις πλευρές ενός υπαρκτού προβλήματος και να επισημάνει την διαχωριστική γραμμή μεταξύ του αλβανικού και του ελληνικού κράτους.
«Είναι ένα πόνημα το οποίο προσπαθεί να διερευνήσει μια ιστορική περίοδο καθώς και την δημιουργία της συνοριακής γραμμής που οριοθετήθηκε μεταξύ του Βασιλείου της Ελλάδας και του τελευταίου ιδρυθέντος  βαλκανικού κράτους, της Αλβανίας, μετά τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας»..
Το βιβλίο αποτελεί εργασία πλέον των 15 ετών, όπως λέει ο συγγραφέας, και είναι μια ιστορική έρευνα που έχει εστιαστεί στα γεγονότα της δεκαετίας 1911-1921, και σε ιδιαίτερο κεφάλαιο κάνει μνεία για το ζήτημα της νότιας Αλβανίας, τη θέσπιση της συνοριογραμμής μεταξύ των δύο χωρών, η οποία ακόμη αμφισβητείται,  και προσπαθεί να τεκμηριώσει τις αλβανικές θέσεις.
«Πάνω από όλα πρέπει να δούμε την ύπαρξη των δύο λαών μέσα στο παλαιό βαρβαρικό ευρωπαϊκό περιβάλλον της εποχής. Ξεκινώντας από εκεί, θα μπορέσουμε να συνειδητοποιήσουμε την ύπαρξή μας και την πορεία μας, όχι τόσο στα Βαλκάνια, αλλά μέσα στο ευρωπαϊκό μέλλον μας.
»Αυτοί είναι και οι λόγοι της έκδοσης. Δίδεται ιδιαίτερη μέριμνα σε  ιστορικά έγγραφα,  στους πολιτικο-στρατιωτικούς συνασπισμούς της εποχής, όπως η ‘Αντάντ’ και ένα αριθμό σχετικών εγγράφων που καθορίζονται ως ‘ευαίσθητα’ για την αμφιλεγόμενη ιστοριογραφία της εποχής», σημειώνει ο συγγραφέας και θα συνεχίσει:
«Προσπάθησα, ωστόσο, με επαγγελματισμό να καταγράψω τα γεγονότα, απαλλαγμένος από πολιτικές προκαταλήψεις και συναισθήματα, ώστε, να παρουσιαστεί ένα βιβλίο που θα είναι χρήσιμο σε κάθε αναγνώστη και ερευνητή. Θα μου ήταν ευχάριστο να μου πουν ότι όντως έχω πετύχει το στόχο μου», είπε ο Gurakuqi σε σχετική συνέντευξή του στην εφημερίδα ‘Panorama’ των Τιράνων.
Ο συγγραφέας βασισμένος σε ‘βρετανική αρχειακή τεκμηρίωση’ ισχυρίζεται ότι φωτίζει όλα τα σημαντικά ζητήματα των εθνοτήτων που ζούσαν τότε στην σημερινή νότιο Αλβανία. Αναφέρεται σε  μετακινήσεις των Τσάμηδων περί το 1914, σημειώνει, επίσης, ότι ο βλάχικος πληθυσμός της Ηπείρου είναι «σύντροφος λαός και με κοινό πεπρωμένο με τον αλβανικό λαό».
Αναφέρεται στο πρωτόκολλο της Φλωρεντίας της 17ης Δεκεμβρίου του 1913 και σε σημαντικά ζητήματα της περιόδου αυτής.

(Στο επόμενο πρωτόκολλο της Φλωρεντίας του 1914  παραχωρήθηκαν στην Αλβανία,  το Αργυρόκαστρο, το Βουθρωτό, το Δέλβινο, η Κορυτσά, η Χιμάρα, οι Άγιοι Σαράντα και το νησί Σάσων. Παράλληλα , βάσει αυτού, καλούνταν να αποχωρήσει ο ελληνικός στρατός από τα εδάφη αυτά, τα οποία είχε απελευθερώσει, μετά την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων).
--
 Τίτλος : «Një studim kompleks për përcaktimin e kufirit shqiptaro-grek 1913-1914»
Δημοσίευση: Botasot, 5.3.2011.


Αν ο Θεός μας σας προσβάλλει, σας προτείνω να βρείτε άλλο μέρος του κόσμου για να ζήσετε, διότι εμάς ο Θεός είναι μέρος της κουλτούρας μας. Θα δεχτούμε αυτά που πιστεύετε, χωρίς ερωτήσεις. Αυτό που ζητάμε είναι να δεχτείτε κι εσείς αυτό που πιστεύουμε εμείς, και να ζήσετε μαζί μας με αρμονία, χαρά και ειρήνη.


Πρωθυπουργός Αυστραλίας προς Μετανάστες: Αν δεν είσαστε ευχαριστημένοι, τότε φύγετε ! Δε σας φέραμε εδώ με το ζόρι.

http://ksipnistere.blogspot.com/2011/03/blog-post_3179.html


 
Γενναία δήλωση του Αυστραλού Πρωθυπουργού!!!

«Οι μετανάστες, και όχι οι Αυστραλοί, είναι αυτοί που πρέπει να προσαρμοστούν. Έτσι είναι, και άμα τους αρέσει! Βαρέθηκα να ανησυχούμε σε αυτή τη χώρα μήπως προσβάλλουμε ένα άτομο ή την κουλτούρα του. Από τότε που έγιναν οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Bali, η πλειοψηφία των Αυστραλών ένιωσε ένα κύμα πατριωτισμού.

Η κουλτούρα μας εξελίχθηκε σε δύο αιώνες γεμάτους αγώνες, προσπάθειες και νίκες από εκατομμύρια άντρες και γυναίκες που επιζητούσαν την ελευθερία.

Η κύρια γλώσσα που μιλάμε είναι τα Αγγλικά. Όχι τα Ισπανικά,τα Λιβανέζικα, τα Αραβικά, τα Κινέζικα, τα Γιαπωνέζικα, τα Ρώσικα ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα.
Οπότε, αν θέλετε να γίνετε μέρος της κοινωνίας μας, μάθετε τη γλώσσα μας!

Οι περισσότεροι Αυστραλοί πιστεύουν στο Θεό.
Αυτό δεν είναι κάποιο Χριστιανικό, ακροδεξιό, πολιτικό κίνημα, αλλά γεγονός: Χριστιανοί, άντρες και γυναίκες, με Χριστιανικές αρχές, ίδρυσαν αυτή τη χώρα, και αυτό είναι καθαρά καταγεγραμμένο. Αρμόζει, λοιπόν, να το δείχνουμε πάνω στους τοίχους των σχολείων μας.

Αν ο Θεός μας σας προσβάλλει, σας προτείνω να βρείτε άλλο μέρος του κόσμου για να ζήσετε, διότι εμάς ο Θεός είναι μέρος της κουλτούρας μας. Θα δεχτούμε αυτά που πιστεύετε, χωρίς ερωτήσεις. Αυτό που ζητάμε είναι να δεχτείτε κι εσείς αυτό που πιστεύουμε εμείς, και να ζήσετε μαζί μας με αρμονία, χαρά και ειρήνη.

Αυτή είναι η δική μας χώρα, η δική μας γη και ο δικός μας τρόπος ζωής, και θα σας προσφέρουμε κάθε ευκαιρία να τα απολαύσετε κι εσείς.

Όμως, μόλις χορτάσετε να παραπονιέστε, να γκρινιάζετε και να μουρμουρίζετε για τη σημαία μας, τον όρκο πίστης στη χώρα μας που δίνετε όταν παίρνετε την υπηκοότητα, τα χριστιανικά μας πιστεύω, τον τρόπο ζωής μας, τότε σας ενθαρρύνω να εκμεταλλευτείτε μια άλλη μεγάλη ελευθερία της Αυστραλίας:
Το δικαίωμα να φύγετε!
Αν δεν είσαστε ευχαριστημένοι, τότε φύγετε!
Δε σας φέραμε εδώ με το ζόρι.
Εσείς διαλέξατε να έρθετε.
Οπότε, δεχτείτε τη χώρα που εσείς διαλέξατε!»



από το Ξυπνήστε ρε...

Με μια μεταναστευτική πολιτική που έρχεται σε αντίθεση με την κοινωνική πολιτική για τους ιθαγενείς, η κυβέρνηση κατάφερε να μετατρέψει τους πολίτες της σε ρατσιστές και ταυτόχρονα έδωσε το μήνυμα στους ξένους πως μπορούν να απολαμβάνουν δικαιώματα χωρίς καμία υποχρέωση.



Μπορεί οι Κύπριοι να έλεγαν μαυρούδες, αλλά ο χαρακτηρισμός ήτανε τις πιο πολλές φορές χαϊδευτικός χωρίς καμιά ρατσιστική υπόνοια. Μπορεί πολλές φορές να παραπονιούνταν πως «γέμισε ο τόπος ξένους», αλλά δεν ήταν παρά μια διαπίστωση όπως δυο άνθρωποι που συναντιούνται στη στάση του λεωφορείου κι ανοίγουν  συζήτηση για τον καιρό. 
Εκτός από τις πολύ λίγες περιπτώσεις που πραγματικά τα κίνητρα ήταν ρατσιστικά, στη μεγάλη τους πλειοψηφία οι Κύπριοι δεν ήταν ρατσιστές. Ακόμα και φιλόξενος και συμπονετικός λαός να μην είμαστε πια, είμαστε ανεχτικοί. Ή ακόμα και αδιάφοροι. Ωστόσο πλέον, όπου βρεθείς θα ακούσεις μια συζήτηση για «αυτούς τους ξένους». Και τα συναισθήματα δεν είναι πια τα ίδια. 
Πλέον, η πεποίθηση που επικρατεί είναι να πάει ο καθένας στον τόπο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κι ότι θέλει ας του συμβεί. Και για το κλίμα αυτό που δημιουργήθηκε τη μεγαλύτερη ευθύνη την φέρει η κυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν μια γυναίκα που έζησε όλη τη ζωή της σε αυτό τον τόπο, συνεπής στις υποχρεώσεις της, νομοταγής, να πιάνει μια σύνταξη 500 ευρώ όσο και κάποιος που δεν πρόσφερε ποτέ τίποτα και να λέει «χαλάλι», να μην νιώθει πρόκληση. Δεν είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που δεν τα βγάζει πια πέρα, που δυσκολεύεται να βρει δουλειά, να ακούει πως κάποιος άλλος άνεργος πιάνει 1000 και βάλε ευρώ για να ζει την οικογένεια του απλά και μόνο επειδή έχει ξένη ιθαγένεια και ζητεί άσυλο στην Κύπρο και να μην νιώθει πως αυτό είναι άδικο. 
Με μια μεταναστευτική πολιτική που έρχεται σε αντίθεση με την κοινωνική πολιτική για τους ιθαγενείς, η κυβέρνηση κατάφερε να μετατρέψει τους πολίτες της σε ρατσιστές και ταυτόχρονα έδωσε το μήνυμα στους ξένους πως μπορούν να απολαμβάνουν δικαιώματα χωρίς καμία υποχρέωση. Και κάποιοι το εκμεταλλεύτηκαν. 
Με αποτέλεσμα τα πράγματα να ξεφύγουν και να δημιουργηθεί ένας φαύλος κύκλος. Όσο ο ντόπιος ακούει για κάποιο επεισόδιο που δημιούργησαν αλλοδαποί, τόσο μεγαλύτερη πρόκληση νιώθει και χρειάζεται πια πολλή προσπάθεια να διαχωρίσει τους ανθρώπους σε «καλούς» και «κακούς». Στη γενική αντίληψη είναι πια οι ξένοι που τα θέλουν όλα δικά τους χωρίς να επιδεικνύουν οποιοδήποτε σεβασμό. 

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου προκαλείται δημοσίως: Πού είδε ή πότε διαπίστωσε ότι η Ελλάδα, από το 1974 και εντεύθεν, παρεμβαίνει στο Κυπριακό και επιχειρεί να μας επιβάλει τη θέλησή της;


‘Όταν ο Αρχιεπίσκοπος μιλά με γλώσσα Χριστόφια και Τούρκων

| | Με τον Σάββα Ιακωβίδη στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ

ΚΑΘΕ φορά που ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου προβαίνει σε δηλώσεις εξαπολύει και αδέσποτες πολιτικές ρουκέτες. Πλήττουν πρώτα τον ίδιο. Και θρυμματίζουν όσα ο κυπριακός Ελληνισμός πιστεύει, τιμά και διαφυλάττει. Ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας δεν είναι πολιτικάντης. Δεν θα είναι υποψήφιος για την Προεδρία της Δημοκρατίας. Συνεπώς δεν αναμένεται να πολιτεύεται.
Άλλος είναι ο ρόλος και η κρίσιμης σημασίας αποστολή του. Δικαιούται να έχει απόψεις. Όσα, όμως, λέγει κατά καιρούς διαστρέφουν όσα εθνικά και πατριωτικά ως μαχόμενη και Εθναρχούσα η Κυπριακή Εκκλησία λέγει ότι υπερασπίζεται αταλάντευτα. Διερωτώμεθα: Δεν υπάρχει κανείς στον περίγυρό του, με νηφαλιότητα και περίσκεψη, για να υποδείξει μερικά σοβαρά πράγματα στον Αρχιεπίσκοπο; Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην τουρκική «Μιλλιέτ» (1/3/2011), ο Αρχιεπίσκοπος, γι’ άλλη μια φορά, ξεπέρασε τα εσκαμμένα.
Σύμφωνα με τη «Μιλλιέτ», που μέχρι σήμερα δεν διαψεύστηκε, ο Αρχιεπίσκοπος φέρεται να είπε τα εξής πρωτοφανή: «Στην περίπτωση που οι Τ/κ και οι Ε/κ αφεθούν στην ησυχία τους από τις μητέρες πατρίδες τους, η λύση θα καταστεί ευκολότερη. - Να φύγουν οι Έλληνες και οι Τούρκοι στρατιώτες που ήρθαν στο νησί μετά το 1974. - Για τη λύση, θα πρέπει να φύγουν οπωσδήποτε οι έποικοι, που είναι και στις δύο πλευρές. - Το νησί θα πρέπει να απαλλαγεί από τους ξένους στρατιώτες. - Θα πρέπει να φύγετε όλοι σας». Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς πια… Την απύθμενη πολιτική αφέλεια του Προκαθήμενου της Εκκλησίας; Το βροντωδώς ανιστόρητο των προσεγγίσεών του; Ή την ολέθρια εξίσωση Ελλάδας-Τουρκίας και την προσχώρησή του σε Χριστόφειες και τουρκικές θέσεις; Τι είπε ο Πρόεδρος σε εκείνην την ασυνάρτητη παρέμβασή του στο Brookings Institute; Ότι και η Ελλάδα έκανε εισβολή στην Κύπρο, όπως η Τουρκία. Τι ισχυρίζονται οι Τούρκοι; Ότι και η Ελλάδα εποικίζει την Κύπρο, όπως πράττει και η Τουρκία.
Ο Αρχιεπίσκοπος προκαλείται δημοσίως: Πού είδε ή πότε διαπίστωσε ότι η Ελλάδα, από το 1974 και εντεύθεν, παρεμβαίνει στο Κυπριακό και επιχειρεί να μας επιβάλει τη θέλησή της; Δεν είναι ο Αρχιεπίσκοπος που κατ΄ επανάληψη, σε δηλώσεις και συνεντεύξεις του, εξαίρει τη βοήθεια και την υποστήριξη, που η Μητέρα Ελλάδα παρέχει στην Κύπρο; Πώς, τώρα, καταγγέλλεται και εξισώνεται ως εισβολέας με την Τουρκία; Ο Αρχιεπίσκοπος τι εννοεί όταν λέγει ότι «μετά το1974» «ήρθαν» Τούρκοι και Έλληνες στην Κύπρο; Εννοεί ότι ομού εισέβαλαν!
Αυτά ακριβώς που ισχυρίστηκε και ο Δ. Χριστόφιας ενώπιον Αμερικανών. Πού ο Αρχιεπίσκοπος βλέπει εποικισμό της Κύπρου με Έλληνες; Ποιοι είναι «οι ερχόμενοι από την Τουρκία»; Ασφαλώς εννοεί τους έποικους, που η Τουρκία χρησιμοποιεί για να αλλοιώσει τη δημογραφική σύνθεση της Κύπρου. Ο Αρχιεπίσκοπος είτε δεν αντιλαμβάνεται τι λέγει είτε είπε αυτά τα ακαταλόγιστα για να φανεί αρεστός στους Τούρκους. Και, φυσικά, κουβαλά άφθονο νερό στην άθλια ΑΚΕΛική προπαγάνδα, που μόνιμος στόχος της είναι ο διασυρμός καθετί του Ελληνικού.
Η συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου στη «Μιλλιέτ» δεν προκάλεσε καμία αντίδραση. Κανένα κόμμα δεν βγήκε να τον επικρίνει όπως ορθά και έντονα έπραξαν στην περίπτωση του προέδρου Χριστόφια. Γιατί δύο μέτρα και δύο σταθμά; Όσα ο Αρχιεπίσκοπος είπε είναι απείρως χειρότερα απ' όσα δήλωσε ο Πρόεδρος, επειδή ο πρώτος θέλει να εμφανίζεται ως αθεράπευτος ελληνολάτρης. Ο Αρχιεπίσκοπος δεν είναι στο απυρόβλητο. Κρίνεται. Και κατακρίνεται σκληρά ξανά, επειδή δεν φαίνεται να συνειδητοποιεί πόση τεράστια ζημιά έχει προκαλέσει στον αγώνα ελευθερίας της Κύπρου, που λέγει ότι ο ίδιος και η Εκκλησία διεξάγουν.

Το διαδίκτυο εμπιστεύεται περισσότερο τους Έλληνες στρατιωτικούς και λιγότερο, σχεδόν καθόλου την πολιτική ηγεσία του ΥΕΘΑ



Σφραγισμένη η βάση της 2ης ΜΕΝ στο Κοτρώνι για τα ΜΜΕ μετά τη διαρροή του συμβάντος με την διείσδυση του τούρκικου υποβρυχίου στη θαλάσσια περιοχή Β.Α της Κέας. 

Το αίτημα που κατέθεσε το defencenet.gr στις 21 Ιανουαρίου για να επισκεφθεί τη βάση και να καλύψει με ρεπορτάζ τις δραστηριότητες της 2 ΜΕΝ για πρώτη φορά στα χρονικά των ΕΔ αλλά και της 17ετούς ιστορίας της «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ» αλλά και του defencenet.gr ούτε καν απαντήθηκε, παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις.Η ηγεσία του ΓΕΝ αλλά κυρίως η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «βράζει» από το γεγονός της διαρροής του άκρως αυτού απόρρητου συμβάντος και μάλιστα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας μιλώντας σχετικά στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας επιτέθηκε στους αξιωματικούς του ΠΝ του οποίους θεώρησε υπεύθυνους για τη διαρροή του συμβάντος αλλά και τα ΜΜΕ. Βέβαια με ένα αντιφατικό τρόπο:

Ναι μεν επέκρινε τους μεν για τη διαρροή και τους δε για τη δημοσιοποίηση, αλλά υποστήριξε ότι το υποβρύχιο δεν ήταν ...υποβρύχιο!Πιο συγκεκριμένα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας είπε μεταξύ άλλων:«Αλίμονο αν κάθε ηχητικό σήμα που δημιουργεί την υπόνοια υποβρυχίων εν καταδύσει, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι υπήρχε υποβρύχιο εν καταδύσει.Αν κάποιοι κακοί αξιωματικοί, ελάχιστοι, αμελητέα μειοψηφία σπεύδει να διοχετεύσει σε μία μερίδα του Τύπου ή του διαδικτύου ανεπεξέργαστες πληροφορίες, τις οποίες δεν αντιλαμβάνεται η ίδια γιατί δεν έχει την πλήρη εικόνα, τότε πρέπει να πω ότι βλάπτει τα συμφέροντα και του Πολεμικού Ναυτικού και της χώρας. θα παρακαλέσω και τα ΜΜΕ και την πολιτική ηγεσία της χώρας και το πολιτικό προσωπικό, τους συναδέλφους στη Βουλή, να μη δίνουν σημασία σε αυτού του είδους την κακή εκδοχή που δυστυχώς σε ελαχιστότατο ποσοστό υπάρχει και στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας και αμαυρώνουν την εικόνα του λαμπρού Πολεμικού μας Ναυτικού και των δύο άλλων λαμπρών κλάδων που έχουμε και στελεχώνονται από αρίστης ποιότητας επαγγελματίες αφοσιωμένους στο καθήκον τους»

Το υποβρύχιο όμως κυνηγήθηκε επί ώρες μεταξύ Κέας και νότιων ακτών της Εύβοιας, πριν αυτό διαφύγει ανατολικά από τα πληρώματα των ελικοπτέρων, τα οποία κατά τον Ε. Βενιζέλο κυνηγούσαν απλώς ένα ηχητικό σήμα, το οποίο όμως είχε την «κακή» συνήθεια να μετακινείται...Αλλά εν πάση περιπτώσει το defencenet.gr ζήτησε επίσημα να συνομιλήσει με τους πρωταγωνιστές, από ελληνικής πλευράς, του επεισοδίου και αυτό τους απαγορεύθηκε. Ποιας άλλης έμμεσης επιβεβαίωσης χρήζει το γεγονός;! Και για να τελειώνουμε: Το defencenet.gr εμπιστεύεται περισσότερο τους Έλληνες αξιωματικούς και λιγότερο την πολιτική ηγεσία του υπουργείου...


Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr