Σελίδες

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Ακούς θείε Νικόλα;


Του Άγη Βερούτη

Μαθαίνοντας για την αναφορά στα γκούλαγκ από το διανοούμενο αριστερό φιλόσοφο του σύντροφου Τσίπρα, ήρθε στο μυαλό μου ο θείος μου ο Νικόλας.

Ο θείος ο Νικόλας ήταν Αριστερός με ιστορία. Στην Κατοχή ο 17χρονος τότε θείος μου βγήκε αντάρτης στο βουνό στην Κεφαλλονιά. Μετά δυό χρόνια, λίγους μήνες μετά το τέλος του πολέμου, τον έπιασαν και τον έστειλαν 3 ή 4 χρόνια εξορία στη Μακρόνησο νομίζω. 

Δε μιλούσε σχεδόν ποτέ για εκείνα τα χρόνια, πλην ότι δεξιοί-αριστεροί ήταν γνωστοί μεταξύ τους, και δεν αλληλοσκοτώνονταν, μόνο όταν τον πιάσανε τον έθαψαν ως το λαιμό στο χιόνι για λίγες ώρες και "επήε να πεθάνει" όπως έλεγε.

Περίπου την εποχή που μαθεύτηκε για τα γκούλαγκ, ο θείος ο Νικόλας έπεσε με κατάθλιψη και σύντομα μετά αρρώστησε με καρκίνο στα πνευμόνια του. Αρνήθηκε κάθε θεραπεία, και

περίμενε να πεθάνει.

Μου έλεγε από το νεκροκρέβατο: "Μας προδώσανε Άγη μου... Μας προδώσανε..."

Ο θείος μου ήτανε Αριστερός με "Α" κεφαλαίο. Ανθρωπιστής, Ανεκτικός, Άκακος, Ιδεολόγος. 

Έμαθε μόνος του Αγγλικά από το λεξικό, και από βιβλία. Σπούδασε μόνος του μαθηματικά και γεωμετρία από βιβλία, και στην Πέμπτη δημοτικού μου μάθαινε τα θεωρήματα της χρυσής τομής, του Πυθαγόρα, του Απολλώνιου, και πολλά άλλα που τώρα έχω ξεχάσει. Στην έκτη δημοτικού κάναμε διαφορικό λογισμό και γεωγραφικούς τόπους σε βάθος, που αργότερα, 6 χρόνια μετά, ξανάκανα στη 2η Λυκείου επιφανειακά. Δε κάναμε ποτέ μαθηματικά του σχολείου μαζί, μόνο μαθηματικά που ερωτεύεσαι τη σκέψη και τη λογική.

Μιλούσαμε για φιλόσοφους μαθηματικούς και γεωμέτρες, για τους ποιητές και τους ιστορικούς σα να ήσαν παλιοί φίλοι του απ'το βουνό.

Μου μετέφερε με το παράδειγμά του τον έρωτα για τη γνώση και τα μαθηματικά και τη λογική. Στη διατριβή μου η αφιέρωση ήταν δική του φυσικά... Είχε ήδη πεθάνει 6-7 χρόνια. Από καρκίνο.

Σήμερα έμαθα ότι εκείνο που σκότωσε το θείο μου το Νικόλα, τον Ανθρωπιστή, τον Αριστερό, τον Άκακο, τα Γκούλαγκ, θα τα φέρουμε στην Ελλάδα σε λίγα χρόνια. Έμαθα ότι ήταν αστείο και άλλες τέτοιες μαλ@κίες, όπως εκείνα τα "πετυχημένα" που κάνουν οι φασίστες για τους Εβραίους και τα σαπούνια.

Επειδή φυσικά ξέρουν όλοι τι γνώμη έχω για τον Τσίπρα και τη συμμορία του, την έχω γράψει επανειλλημένως, περιμένω να είμαι ένας από τους τρόφιμους των "αστείων". Ακούς θείε Νικόλα;

Στα Γκούλαγκ ήταν που σκοτώνανε την ψυχή του ανθρώπου πρώτα και μετά το σώμα. Αυτή είναι η τακτική που σκοπεύουν να ακολουθήσουν οι βιαστές της λογικής, οι φασίστες των λαϊκών συμβουλίων που το παίζουν ψευτοαριστεροί. Και μετά λέμε για τη ρητορική του μίσους των ακροδεξιών! 

Μόνο ο Γλέζος απορώ που είναι πιθανόν Ανθρωπιστής, που δεν είπε λέξη. Λες να θαμπώθηκε από τα μεγαλεία στα 91 του, και στόμωσε η συνείδησή του; 

Αμ, οι άλλοι που το παίζουν διανοούμενοι της αριστερής σκέψης και παριστάνουν και τους αριστερούς! Μόκο κι'αυτοί; Στο κόλπο λοιπόν και οι συμμορίες! Άμα πέρναγε από δίπλα τους Αριστερός, ούτε πού θα τον καταλάβαιναν! Μόκο για τα Γκούλαγκ! Σαν πειθήνια στρατιωτάκια:
"Όποιος αντιστέκεται στον Πατερούλη Αλέξη θα του σκοτώσουμε το πνεύμα πρώτα, και μετά το σώμα!"

Αυτό μας υπόσχονται.

Ώρες είναι στην ηλικία μου να ετοιμάζομαι για βουνό... 
Ακούς θείε Νικόλα;


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: