Σελίδες

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011

Ο Ελληνισμός, oi θρησκείες του και τα έθιμά του.

Αφορμή παίρνοντας από τις δηλώσεις του σεβ. Μητροπολίτου Κονίτσης, Πωγωνιανής και Δρυϊνουπόλεως κ. Ανδρέα για το καρναβάλι θα ήθελα να κοινοποιήσω μερικές σκέψεις μου σχετικές και με το θέμα. Σκέψεις ενός ανθρώπου που θεωρεί τον εαυτό του Έλληνα και χριστιανό «ψαγμένο» όσον αφορά και τις δύο «ιδιότητές» μου.
Κατ' αρχήν θέλω να διευκρινίσω ότι θεωρώ τον σεβασμιότατο τον μοναδικό ιεράρχη άξιο του σχήματός και του τίτλου του που έχουμε  σε ολόκληρη την Ήπειρο  και άξιο συνεχιστή του πάντα ζωντανού στις καρδιές μας Σεβαστιανού. Θα μπορούσα να αναφερθώ με πλήθος κολακευτικών σχολίων για τον συγκεκριμένο Ιεράρχη αλλά δεν θα το κάνω γιατί δεν χρειάζεται και επί πλέον είμαι σίγουρος ότι ο ίδιος δεν θα το ήθελε λόγω χαρακτήρος, πράγμα που όλοι μας γνωρίζουμε.
 Όλοι μας γνωρίζουμε  επίσης ότι ο Χριστιανισμός «συνάντησε» το Ελληνικό Πνεύμα από τα πρώτα του βήματα και είναι γνωστή η επίδραση του Πλάτωνα στο Ελληνορθόδοξο δόγμα όσο και του Αριστοτέλη στο δυτικό Καθολικό. Πιστεύω ακράδαντα ότι η εμμονή, γιατί περί εμμονής πρόκειται, της Εκκλησίας μας κατά του εθίμου του καρναβαλιού είναι υπερβολή δεν με βρίσκει σύμφωνο γιατί θα έπρεπε κατά την γνώμη μου η Εκκλησία να το αγκαλιάσει και ίσως να το εκχριστιανίσει μια και το έθιμο αυτό έχει την δύναμη να αντιστέκεται δύο ολόκληρες χιλιετίες  και μάλιστα τόσο στον Ορθόδοξο όσο και στον Καθολικό Χριστιανισμό. Να το εκχριστιανίσει όπως έγινε με το Πάσχα των Εβραίων πχ. και όχι να το θεωρεί «πομπές και έργα σατανικά» δεδομένου ότι στον Ελληνισμό ήταν άγνωστες έννοιες τόσο ο Σατανάς όσο και η κόλαση.
Επίσης με ενοχλεί η επίθεση που γίνεται κατά του εθίμου των αναστεναρίων κατά την εορτή των αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Κι ας "λειτουργούν" οι αναστενάρηδες κρατώντας το ιερό Ευαγγέλιο και τις εικόνες των τιμωμένων αγίων και ας ζητούν την βοήθεια της Μεγαλόχαρης. Και να υποθέσουμε ότι κι αυτό είναι ένα ειδωλολατρικό έθιμο δεν θα μπορούσε άραγε ο Χριστιανισμός να το αγκαλιάσει με την ίδια ευκολία που αγκάλιασε ανάλογα εβραϊκά ;
Και κάποτε θα πρέπει να πάψει η Εκκλησία μας να υποβιβάζει τους προγόνους μας αποκαλώντας τους ειδωλολάτρες. Ειδωλολάτρες μπορεί να ήταν κάποιοι αρχαίοι λαοί της Αφρικής ή της Ωκεανίας και της Βόρειας Ευρώπης αν και για τους τελευταίους επιτρέψτε μου να αμφιβάλω. Μήπως είναι ειδωλολάτρες οι καθολικοί χριστιανοί που έχουν αγάλματα του Χριστού, της Παναγίας και χιλιάδων αγίων; Ή μήπως είναι πιο «ορθόδοξοι» οι «χριστιανοί μάρτυρες του Ιεχωβά» που δεν έχουν ούτε εικόνες.
Εδώ θα ήθελα να πω ότι κι εμένα, προσωπικά, με ενοχλεί το γεγονός ότι η Ελληνορθόδοξη Εκκλησία μου θα με "στείλει" να αναπαυθώ εις "κόλπους Αβραάμ" κατά την εξόδιο ακολουθία μου. Τι δουλειά έχω εγώ ο Έλληνας (ή έστω η ψυχή μου), ο «γεννημένος από τον Δευκαλίωνα και την Πύρρα» στην αγκαλιά του Αβραάμ ; Να το θεωρήσω "σιωνιστική συνωμοσία" ώστε να χάσω, μήπως, κάθε επαφή με τους προγόνους μου και άρα να είμαι εύκολο θύμα στα σχέδια των σιωνιστών;
Και επειδή κάποιοι σίγουρα θα πουν: ναι τους Έλληνες τα γήινα παιδιά της "πέτρας" που έριχναν πίσω τους οι γεννήτορες τους συγκρίνοντάς τους  με τα παιδιά του πνεύματος , τους Εβραίους θα ήθελα να το συσχετίσουν με  το γεγονός  και  την απόφαση του Ιησού να ονομάσει Πέτρο τον μαθητή του και να ανατρέξουν στον "συμβολισμό" της πέτρας.
Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι οι Εβραίοι δεν είναι καθόλου παιδιά του πνεύματος, δεν έχουν δικιά τους κουλτούρα και αυτή που διαθέτουν δεν είναι παρά η κλεμμένη κουλτούρα των γειτονικών τους λαών. Ακόμη και οι προφήτες τους δεν ήταν δικοί τους. Κι αυτούς κλεμμένους και υιοθετημένους τους έχουν. Το μόνο που είναι δικό τους είναι η μέχρι σήμερα πίστη τους στον "χρυσό" τον οποίο έχουν θεοποιήσει όχι βέβαια όπως οι πρόγονοί τους με την μορφή μοσχαριού αλλά της «κόττας με τα χρυσά αυγά»  που είναι το σύγχρονο τραπεζικό σύστημα.
Κλείνοντας θέλω να τονίσω ότι ο Ελληνισμός δεν έχει απαραίτητα την ανάγκη κάποιας θρησκείας για να "επιδείξει" το μεγαλείο του και αυτό το αντιλαμβάνεται ο καθένας ρίχνοντας μια ματιά στο παρελθόν, και στις θρησκείες που ασπάσθηκαν οι Έλληνες. Ο Έλληνας είναι Έλληνας όποια θρησκεία και αν ακολουθεί. Αντίθετα, οι θρησκείες ήταν αυτές που οικειοποιήθηκαν το πνεύμα και τις αξίες του Ελληνισμού.


Δεν υπάρχουν σχόλια: