Σελίδες

Σάββατο 25 Φεβρουαρίου 2012

Μια επαναστατική λύση κατά της διαφθοράς...με πολλά υπέρ και, σίγουρα, ακόμη περισσότερα κατά!

ΛΥΣΗ - ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 21ου Αιώνα

Σε όλες τις οργανωμένες κοινωνίες, η διαφθορά γιγαντώθηκε διότι συστηματοποιήθηκε. Οι καταγγελίες διαφθοράς ήταν ένα πολύ μικρό ποσοστό της πραγματικής. Συστηματοποιήθηκε διότι δεν υπήρχε κάποιος μηχανισμός να την σταματήσει εν τη γενέσει. Ποια είναι η λύση όμως. Πως μπορούμε να ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο επαναστάσεων – αντεπαναστάσεων, νέων κυβερνήσεων – νέας διαφθοράς;


Ιδού η προτεινόμενη συνταγή για την λύση - επανάσταση του 21ου αιώνα.

- Κατάργηση του νομίσματος ως φυσικό αντικείμενο.
- Χρήση ηλεκτρονικής πιστωτικής μονάδας (π.χ. 1 ΠΜ=1€ ) ως μέσο συναλλαγής.
- Εγγραφή κάθε ηλεκτρονικής συναλλαγής ταυτόχρονα στο μαγνητικό μέσο των συναλλασσόμενων (κάτι σαν πιστωτική ή χρεωστική κάρτα), στα αντίστοιχα τραπεζικά ιδρύματα και στην κεντρική...

κρατική βάση δεδομένων.
- Φορολόγηση (πχ. 20%) του πιστώμενου μητρώου/ λογαριασμού σε κάθε συναλλαγή, ακριβώς τη στιγμή που αυτή λαμβάνει χώρα.
- Δημιουργία αριθμού μητρώου/λογαριασμού ιδιωτών και επιχειρήσεων. Κάθε ιδιώτης και επιχείρηση κατέχει έναν λογαριασμό που του ανήκει, τον οποίο χρησιμοποιεί η τράπεζα προκειμένου να διενεργήσει συναλλαγές. Ο λογαριασμός αυτός ισχύει εώς το τέλος της ζωής όπου και γίνεται εκκαθάριση.
- Μητρώο κωδικοποίησης όλων των αγαθών και υπηρεσιών που διατίθενται από τις επιχειρήσεις προκειμένου να διενεργήσουν συναλλαγές.

Διαδικασία:


Επιχείρηση προς ιδιώτη, ή επιχείρηση προς επιχείρηση

Εάν θέλω να αγοράσω κάτι σε ένα κατάστημα η συναλλαγή γίνεται με σχεδόν παρόμοια διαδικασία που ακολουθώ σήμερα όταν θα ψωνίσω στο supermarket με την πιστωτική ή χρεωστική μου κάρτα. Στην ουσία γίνεται τραπεζική μεταφορά χρημάτων από το δικό μου μητώο / λογαριασμό στο μητρώο/ λογαριασμό της επιχείρησης. Η μεταφορά αυτή, συνοδεύεται από παράλληλη αφαίρεση π.χ. 20% φόρου από το μητρώο / λογαριασμό της επιχείρησης στο μητρώο / λογαριασμό του δημοσίου. Το κατάστημα δηλαδή με χρεώνει 100 αλλά λαμβάνει 80. Δηλαδή κάθε συναλλαγή προϊόντος ή υπηρεσίας ανεξαιρέτως περιλαμβάνει και απευθείας φορολόγηση στην πηγή.
Ο ιδιώτης θα πρέπει να κατέχει ένα είδος μαγνητικού μέσου, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι πιστωτικές/χρεωστικές κινήσεις του, οι οποίες μπορούν να διασταυρωθούν με το αρχείο συναλλαγών της τράπεζας και της κεντρικής βάσης δεδομένων. Συναλλαγή σημαίνει αυτομάτως αποδοχή και των δύο συμβαλλόμενων πλευρών.
Η πληροφορία που αποθηκεύεται στην κάθε συναλλαγή αποτελείται από τα πεδία:

- Ημ/νια – ώρα
- Αριθμός μητρώου πιστώμενου
- Αριθμός μητρώου χρεώμενου
- Κωδικός προϊόντος / υπηρεσίας
- Περιγραφή προϊόντος υπηρεσίας
- Ποσότητα
- Αξία

Ιδιώτης προς ιδιώτη.

Εάν θέλω να σου πουλήσω το αυτοκίνητο μου και εσύ θέλεις να το αγοράσεις, τότε πηγαίνουμε στην τράπεζα ή μέσω ιντερνετ και δίνεις εντολή μεταφοράς ΠΜ στο μητρώο/λογαριασμό μου από το μητρώο/λογαριασμό σου. Η μεταφορά αυτή, συνοδεύεται από μια αφαίρεση π.χ. 20% φόρου από το μητρώο/λογαριασμό μου στο μητρώο/λογαριασμό του δημοσίου. Δηλαδή κάθε συναλλαγή ανεξαιρέτως περιλαμβάνει και απευθείας φορολόγηση στην πηγή. Η διαφορά με την συναλλαγή επιχείρησης είναι ότι δεν απαιτείται κωδικός προϊόντος/ υπηρεσίας.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

- Δραστική μείωση εγκληματικότητας (ληστείες, φόνοι κλπ)
- Μείωση φοροδιαφυγής (τον φορολογήσαμε και τον γιατρό, δικηγόρο, υδραυλικό)
- Αμεση είσπραξη φόρων από το κράτος.
- Κατάργηση όλων των ΔΟΥ και των ελέγχων και αντίστοιχη μείωση της διαφθοράς και του κόστους μισθοδοσίας των εργαζόμενων σε αυτές.
- Κατάργηση ΚΒΣ, όλων των φορολογικών νόμων όπως τους ξέρουμε σήμερα. Κατάργηση όλων των παραθύρων αποφυγής πληρωμών φόρου και του δαιδάλου της γραφειοκρατίας, μη παραγωγικής εργασίας και τις διαστρεβλώσεις που δημιουργούνται και επωφελούν σε πολλές περιπτώσεις λάθος αποδέκτες .
- Κατάργηση φορολογικών δηλώσεων παντός είδους ιδιωτών και επιχειρήσεων.
- Μείωση κόστους λειτουργίας επιχειρήσεων (λογιστικές διαδικασίες πχ.), ανταγωνιστικότερες επιχειρήσεις.
- Σταθερό και απλό φορολογικό καθεστώς. Δημιουργία περιβάλλοντος για προσέλκυση νέων επιχειρήσεων. Μείωση ανεργίας.
- Δυνατότητα ιχνιλασιμότητας όλων των συναλλαγών και επανορθωτικών ενεργειών σε περιπτώσεις εγκλήματος ή αιτημάτων αντιστροφής χρεώσεων.
- Πλήρης διαφάνεια σε όλες τις συναλλαγές. Αμεση γνώση και διαφάνεια σε όλες τις πληρωμές του δημοσίου προς επιχειρήσεις/οργανισμούς υπαλλήλους, προμηθευτές και εργολάβους, μέσω internet. O λογαριασμός/μητώο του δημοσίου ανήκει σε όλους τους πολίτες και πρέπει να είναι ορατός προς όλους, ταυτοχρόνως προστατεύοντας τα προσωπικά δεδομένα των ιδιωτών.
- Άμεση πληρωμή των ταμείων κοινωνικής ασφάλισης. Με την πίστωση από την επιχείρηση προς τον εργαζόμενο του ποσού της μισθοδοσίας, άμεσα αφαιρείται από το μητρώο του εργαζόμενου το % προς το μητρώο του ταμείου.
- Δυνατότητα φορολόγησης εισοδήματος φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων χωρίς καμία δήλωση εισοδήματος, κλιμακωτά βάσει του συνόλου εισροών-εκροών.
- Αμεση και ακριβής στατιστική ανάλυση και αναφορά όλης της οικονομικής δραστηριότητας, δίνει τη δυνατότητα λήψεων αποτελεσματικότερων αποφάσεων πολιτικής.
- Πλήρης αναδιάρθρωση του ρόλου και του πλαισίου λειτουργίας τραπεζών (το μέγεθος των τραπεζών μπορεί να περιοριστεί ως προς κάποιο % του συνόλου των συναλλαγών ή του συσωρευμένου πλούτου.
- Και πάρα πολλά άλλα.

ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ

- Κόστος δημιουργίας μεγάλης βάσης δεδομένων αποθήκευσης συναλλαγών (μικρό σε σχέση με τα οφέλη).
- Θέματα προσβασιμότητας και ασφάλειας δεδομένων, που πρέπει να επιλυθούν.
- Διαδικασίες αιτημάτων αναίρεσης συναλλαγής και μηχανισμός υποστήριξης αυτών (προτείνεται να υλοποιείται από τις τράπεζες).
- Προσαρμογή νομικού πλαισίου.
- Διεθνείς διευθετήσεις
- Μητρώο/λογαριασμός για όσες αλλοδαπές εταιρείες επιθυμούν να διενεργούν συναλλαγές με ιδιώτες ή επιχειρήσεις εντός της χώρας.
- Συνοριακός έλεγχος για την διακίνηση αγαθών.
- Αλλοδαποί επισκέπτες θα πρέπει να καταθέτουν οποιοδήποτε νόμισμα κατέχουν σε τράπεζα πριν ή κατά την είσοδο τους στη χώρα και υποχρεούνται να ακολουθήσουν τις ίδιες διαδικασίες. Οποιοδήποτε είδος μετρητού εντός χώρας κατάσχεται.
- Εισερχόμενα κεφάλαια λογίζονται ως σύνηθες συναλλαγή. Η αποφασισθείσα πολιτική μπορεί να καθορίσει τυχόν πίστωση / χρέωση κάποιων συγκεκριμένων ειδών συναλλαγών, προκειμένου να παρέχουν τα επιθυμητά κίνητρα. Ανάλογη είναι και η περίπτωση πώλησης μετοχών.
- Εργαζόμενοι στους κλάδους λογιστικής, χρηματοπιστωτικής, παροχής ασφάλειας-security, θα πρέπει να βρουν νέους τομείς εργασίας (ίσως να μην είναι μειονέκτημα αυτό).

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ Ή ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ;


- Ανταλλαγές αγαθών – υπηρεσιών μεταξύ ιδιωτών υπάρχει και τώρα. Ως ένα βαθμό είναι θεμιτό ιδίως στις μικρές κοινωνίες. Δεν μπορεί αυτό το σύστημα να λειτουργήσει σε εκτεταμένο βαθμό σε οργανωμένη κοινωνία και από πλευράς επιχειρήσεων. Ας προσπαθήσει ο μεγαλογιατρός / δικηγόρος / υδραυλικός να πουλήσει τις υπηρεσίες του μέσω συστηματικής ανταλλαγής
- Tίθεται θέμα σχετικά με τα αφορολόγητα ποσά που μπορούν να μεταφερθούν μεταξύ μελών πρώτου βαθμού συγγένειας (γενικότερα την πολιτική). Η διαφάνεια σε αυτή την περίπτωση επηρεάζει και τις ενδοοικογενειακές σχέσεις.
- Το κράτος χάνει τη δυνατότητα του νομισματικού εργαλείου. Δεν μπορεί να τυπώσει χρήμα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Βάσει προϋπολογισμού του κράτους για το 2012 το ΑΕΠ αναμένεται στα 212.545 δις ευρώ. Οι πρωτογενείς δαπάνες στο ποσό των 49.085 δις ευρώ. Μια απλή διαίρεση μας δίνει 23% (κατά σύμπτωση είναι και το σημερινό επίπεδο μέρους του ΦΠΑ). Αυτό είναι το ποσοστό που πρέπει να φορολογηθεί η κάθε συναλλαγή ώστε να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός τουλάχιστον ως προς τις πρωτογενείς δαπάνες. Δεν λαμβάνει υπ’οψιν τη φορολόγηση εισοδήματος, ούτε την υποεκτίμηση του ΑΕΠ λόγω μαύρης εργασίας, ούτε τη δυνατότητα μείωσης των δαπανών του δημοσίου λόγω παύσης μη παραγωγικών εργασιών (πχ. ΔΟΥ) .

Πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια: