Σελίδες

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

Το σαπιοκάραβο «η ομορφότερη κόρη της μεσογείου»


  • «Σύμβολο» μας προέκυψε το «Πίρι Ρέις»

  • Συνεχίζει τις σεισμικές έρευνες στα νότια της Κύπρου
  • "Σήμερα ολοκλήρωσαν τις εγγραφές σε μία περιοχή μήκους 280 χιλιομέτρων"
Σαν την «ομορφότερη κόρη της Μεσογείου» χαρακτήρισε το 40 περίπου ετών σαπιοκάραβο(σύμφωνα με  τούρκους ειδικούς) "Πίρι Ρέις", ο υποδιευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου 9ης Σεπτεμβρίου της Σμύρνης Ντογάν Γιασάρ, στο πλαίσιο σημερινών του δηλώσεων στο πρακτορείο Ανατολή για τις εργασίες του πλοίου. Πρίν από λίγες ημέρες, Τούρκοι ακαδημαϊκοί και ειδικοί χαρακτήρισαν το ίδιο σκάφος ως σαπιοκάραβο και ακατάλληλο για έρευνες, τονίζοντας ότι παρουσιάζει προβλήματα τεχνικής φύσης, τα οποία δεν του επιτρέπουν να προχωρήσει σε τρισδιάστατες έρευνες στο βυθό. Σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, το Πίρι Ρέις δεν είναι σε θέση να κάνει έρευνες σε βάθος πέραν των 1200 μέτρων.

Aυτή είναι η "ομορφότερη κόρη της Μεσογείου"


Σύμφωνα με τον Ντογάν Γιασάρ, το Πίρι Ρέις «διαθέτει την πιο υψηλή τεχνολογία στον κόσμο και η ομάδα του δεν κάνει μόνο σεισμικές έρευνες, αλλά μπορεί να διεξάγει γεωλογικές, βιολογικές και χημικές έρευνες. Τα τελευταία τρία χρόνια για το πλοίο και τα μηχανήματά του ξοδεύτηκαν συνολικά 3.5 εκατομμύρια τουρκικές λίρες.
Επικαλούμενος μεγάλες εταιρείες του κόσμου όπως η Γκάζπρομ και η ΒΡ, ο υποδιευθυντής ανέφερε ότι χρησιμοποίησαν το πλοίο για τις εργασίες τους. «Κάναμε έρευνες για την Γκάζπρομ σε σχέση με τους αγωγούς στο νότιο αγωγό σε βάθος 1000 χιλιομέτρων. Η ΒΡ χρησιμοποίησε το πλοίο μας σε μια περιοχή από τη Λιβυή μέχρι τη Γεωργία. Από πανεπιστήμια των ΗΠΑ, του Καναδά και της Ευρώπης έρχονται φοιτητές να εργαστούν στο πλοίο μας. Το πλοίο μας έχει στον τομέα της θάλασσας έμπειρο προσωπικό», είπε.
Αυτού του είδους τα πλοία, συνέχισε, ο Γιασάρ μπορούν να δραστηριοποιούνται για 60 με 70 χρόνια. ''Έγινε το 1978, δεν είναι γερασμένο. Τελευταία, αυτόν το χρόνο, στάλθηκε για συντήρηση στην Τούζλα, του άλλαξαν τις λαμαρίνες. Το Πιρί Ρεϊς είναι ένα σύμβολο. Επιπλέον έγινε τόσος καλός σχεδιασμός που 12 ώρες μετά που μαθεύτηκαν τα νέα απέπλευσε''.
Εξάλλου σε γραπτή δήλωσή του ο Χουσεϊν Αβνί Μπενλί, Διευθυντής του Ινστιτούτου Θαλάσσιων Επιστημών του Πανεπιστημίου 9ης Σεπτεμβρίου της Σμύρνης, δίδει πληροφορίες για το πλοίο για να αποκαταστήσει ''λάθος πληροφορίες και αξιολογήσεις''.
Το Πιρί Ρεϊς, αναφέρει στη δήλωσή του, συνεχίζει τις σεισμικές έρευνες στα νότια της Κύπρου και σήμερα ολοκλήρωσαν τις εγγραφές σε μία περιοχή μήκους 280 χιλιομέτρων, προσθέτοντας πως στο πλοίο υπάρχει αυτόματο σύστημα αναγνώρισης AIS και δεν τέθηκε θέμα για το κλείσιμό του.
Σε ανοικτή θάλασσα, αναφέρει, το σύστημα AIS πλοίων μεγαλύτερων και από 100 μέτρα μπορεί να δουλέψει. Το Πιρί Ρεϊς, προσθέτει, είναι ένα πλοίο που δουλεύει 200 μέρες το χρόνο. Υπάρχει συνολικά ένα προσωπικό 17 ατόμων, 3 από αυτούς ως προσωπικό στήριξης στην ξηρά οι άλλοι εκ περιτροπής. Πρόκειται, συνεχίζει, «για ένα πλοίο υψηλής τεχνολογίας», επαναλαμβάνοντας ότι δούλεψε πέρυσι για το νότιο αγωγό στη Μαύρη Θάλασσα, σημειώνοντας επίσης ότι «τον τελευταίο χρόνο διεκπεραίωσε εργασίες για 3 ξένα πανεπιστήμια και ξένες εταιρείες στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Πέρυσι, αναφέρει, έκανε και πάλι έρευνες στη Μεσόγειο σε μήκος 1000 χλμ, για τις οποίες - σημειώνει - υπάρχουν λεπτομέρειες στον ελληνικό Τύπο πέρυσι τον Ιούλιο».
Η μέση ηλικία ζωής των ερευνητικών πλοίων, αναφέρει ο κ. Μπενλί στη δήλωσή του, είναι 50 με 60 χρόνια. ''Σήμερα το Πιρί Ρεϊς είναι 33 χρονών και ακολουθεί με προσοχή την τελευταία τεχνολογία, τα μηχανήματά του ανανεώνονται συνεχώς''. Επιπλέον, προσθέτει, δεν κάνει μόνο σεισμολογικές έρευνες στη Μεσόγειο, αλλά κατέχει την τελευταία τεχνολογία και δειγματοληπτικά μηχανήματα για να διεξάγει όλες τις άλλες θαλάσσιες έρευνες, όπως γεωλογικές, αρχαιολογικές, φυσικής ωκεανογραφίας, θαλάσσιας μηχανικής κτλ.
''Μέχρι σήμερα, ολοκληρώνοντας τις σεισμικές καταγραφές, έχει συγκεντρώσει δεδομένα σε μήκος 18 χιλιάδων χιλιομέτρων στη Μεσόγειο και σε όλη την Τουρκία σε απόσταση 60 χιλιάδων χλμ. Το Πιρίς Ρεϊς δεν είναι πλοίο που κάνει γεωτρήσεις, αλλά ένα πλοίο που έχει την ικανότητα να συγκεντρώνει τα απαραίτητα δεδομένα για να καθοριστούν οι περιοχές που μπορούν να γίνουν γεωτρήσεις''.

ΠΗΓΗ: sigmalive

Δεν υπάρχουν σχόλια: