«Ντύστε τα αγάλματα!»
Κρύφτηκαν πίσω από παραβάν ελληνικά γλυπτά στο Κατάρ λόγω γύμνιας!
Δεν μου έκανε εντύπωση το γεγονός «αυτό καθ' αυτό» γιατί Ισλάμ και οπισθοδρόμηση είναι σύμφυτες έννοιες, αλλά η θέση της δημοσιογράφου Μαρίας Θερμού του «Βήματος» που λέει ότι : «...υπάρχουν και άλλες (κοινωνίες) βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους....». Εμείς δηλαδή, όταν βρισκόμαστε στις ισλαμικές χώρες, είμαστε υποχρεωμένοι να σεβόμαστε τα ήθη των. Όμως, σύμφωνα με την πάγια τακτική της «προοδευτικής» φυλλάδας και των άλλων πιο προχωρημένων της αριστεράς, είμαστε υποχρεωμένοι να σεβόμαστε και να προστατεύουμε τα ήθη του κάθε ισλαμοφασίστα λαθρομετανάστη ΚΑΙ στην χώρα μας και ας μην σέβονται εκείνοι τα δικά μας ήθη όπως θα όφειλαν με την ίδια λογική (της δημοσιογράφου που δεν ξέρει ούτε ορθογραφία). Αυτός ο ραγιαδισμός, η δουλικότητα και έλλειψη εγωισμού από τον κάθε σύγχρονο «προοδευτικό» εξοργίζουν όλους τους Έλληνες που σέβονται την Ιστορία της πατρίδας και του Έθνους.
«Ήπειρος, η πατρίδα μας»
Μαύρα πέπλα, κάτι σαν τα τσαντόρ, που φορούν οι γυναίκες της χώρας του Κατάρ ήθελαν να ρίξουν πάνω στα γυμνά, ελληνικά αγάλματα οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν - Παρόν», που παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα. Η έκθεση, που εγκαινιάσθηκε στις 28 Μαρτίου περιελάμβανε ανάμεσά τους και δύο γυμνά, μαρμάρινα αγάλματα: Τον Κούρο του Πτώου και τον νεαρό αθλητή από την Ελευσίνα. Φευ όμως, η ακάλυπτη ηβική χώρα των αγαλμάτων θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας _κυρίως διότι...
την έκθεση θα έβλεπαν και γυναίκες, όπως αναφέρθηκε_ έτσι άρχισε μία διαπραγμάτευση με τους έλληνες αρχαιολόγους που είχαν συνοδέψει τα αρχαία έργα.
Πρώτη πρόταση ήταν το... τσαντόρ, κάτι πάντως που απορρίφθηκε σχετικά εύκολα, λόγω γελοιότητος. Η δεύτερη, που τελικώς εφαρμόστηκε, ήταν να κρυφτούν τα έργα πίσω από ένα παραβάν. Εκεί ακριβώς που τα βρήκε ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αν. υπουργός για τον Πολιτισμό κ. Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος ορθώς πράττων ζήτησε να αποσυρθούν και να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Να σημειωθεί ότι στο Κατάρ εκτίθενται περί τα 600 αρχαία έργα, το μέγα πλήθος των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας.
Είναι γεγονός, ότι όσο κι αν οι δυτικές κοινωνίες είναι εξοικιωμένες με το γυμνό σώμα, ειδικά όταν πρόκειται για έργα τέχνης υπάρχουν και άλλες βαθιά συντηρητικές, τα ήθη των οποίων οφείλει να σέβεται κανείς όταν βρίσκεται στη χώρα τους. Από την άλλη όμως δεν είναι δυνατόν να προσβάλλεται με αυτόν τον τρόπο η πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας, που στο τέλος - τέλος γέννησε τους Ολυμπιακούς.
Τι είδους συνεννοήσεις έκανε η ελληνική πλευρά με εκείνη του Κατάρ δεν έχει αποσαφηνιστεί, σε κάθε περίπτωση όμως από τη στιγμή που υπήρχε πρόβλημα θα έπρεπε τα αρχαία να αποσυρθούν άμεσα και όχι να γίνει αποδεκτή η μειωτική παρουσίασή τους. Σε γενικότερο πλαίσιο εξάλλου η ανάδειξη του αθλητικού ιδεώδους των Ολυμπιακών Αγώνων της αρχαιότητας στο Κατάρ δεν έγινε με τον πρέποντα τρόπο, ίσως από έλλειμμα γνώσης... Αλλωστε η έκθεση έχει και δεύτερο σκέλος για τους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες, κάτι το οποίο ο γερμανικός τύπος _σημειωτέον η αρχαιολογική έκθεση παρουσιάσθηκε πρώτα στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου του Βερολίνου _ είχε σχολιάσει εξαιρετικά αρνητικά καθώς το Κατάρ παρουσιάζει μία εικόνα τους εντελώς εξωραϊσμένη και ειδυλλιακή! Εδώ να θυμίσουμε, ότι η Ντόχα είχε διεκδικήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 αλλά παρ΄ ότι αυτό δεν έχει κριθεί ακόμη, δεν κατόρθωσε να μπει στους τελικούς υποψήφιους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου