Πιο κάτω θα διαβάσετε ότι αποκαλούν το Άγιο Όρος «νησί της πνευματικότητας» και «κοινή κληρονομιά ολόκληρου του ορθόδοξου κόσμου». Η γνώμη μου είναι ότι ο Άθως είναι πράγματι το ένα από τα δύο «νησιά πνευματικότητας» (το άλλο είναι στο Θιβέτ) και ότι δεν «ανήκει μόνο στον ορθόδοξο κόσμο» αλλά σε ολόκληρη την ανθρωπότητα με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει όπως έχει, με το άβατο σε ισχύ. Οι νεοταξίτικες προσπάθειες πρέπει να πέσουν στο κενό και δεν είναι δικαίωμα καμιάς κυβέρνησης να αλλάξει το «καθεστώς» υποκύπτοντας στις πιέσεις των παγκοσμιοποιητών και των κομπλεξικών ανά τον κόσμο φεμινιστριών που θέλουν να ξαναπαίξουν τον ρόλο της Εύας στις μέρες μας. «Ήπειρος, η πατρίδα μας»
O πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων αποκάλυψε ότι η χώρα μας δέχεται πιέσεις από διεθνείς οργανισμούς να αρθεί το άβατο του Αγίου Όρους.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ρωσικής εκκλησιαστικής διπλωματίας, η Ελλάδα δέχεται τις εν λόγω πιέσεις ώστε να υπάρξει τουριστική πρόσβαση σε άτομα και των δύο φύλων, «αλλά μέχρι στιγμής η Ελλάδα αντιστέκεται σε αυτό και ελπίζουμε ότι και στο εξής θα το πράττει, διότι οποιεσδήποτε αλλαγές στον Άθω και γύρω του μπορούν να επιδράσουν θανάσιμα σε αυτό το νησί πνευματικότητας», το οποίο
αποτελεί «κοινή κληρονομιά ολόκληρου του ορθόδοξου κόσμου».
Παράλληλα, το Νο2 της Ρωσικής Εκκλησίας, ενόψει της επίσκεψης του Πατριάρχη Κυρίλλου στην Ελλάδα, που ξεκινά το Σάββατο, τονίζει ότι η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει οποιαδήποτε επεκτατικά σχέδια στο Άγιο Όρος και επιδιώκει την εγκαθίδρυση ενός μηχανισμού διαβουλεύσεων ο οποίος θα απέτρεπε τις συγκρούσεις με το Φανάρι, δήλωσε ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας μητροπολίτης Βολοκολάμσκ Ιλαρίων.
«Θέλουμε απλώς εκείνοι οι μοναχοί, που το επιθυμούν, να μπορούν να ζήσουν στα μοναστήρια του Άθω με την ευλογία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και να κοινωνούν τη μακραίωνη πνευματική παράδοση, η οποία συνεχίζει να υπάρχει στο Άγιο Όρος και η οποία επί αιώνες ασκούσε ευνοϊκή επίδραση και στο ρωσικό μοναχισμό», είπε ο μητροπολίτης Βολοκολάμσκ, επισημαίνοντας ότι «αυτή δεν είναι μια απλή διαδικασία: είναι συχνά τα περιστατικά, που συστήνουμε κάποιον μοναχό για να μεταβεί στη Μονή Παντελεήμονος, αλλά από την πλευρά του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως αντιμετωπίζουμε έλλειψη κατανόησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο μητροπολίτης Ιλαρίωνας.
Μάλιστα, ανέφερε πως τα τελευταία χρόνια μεταξύ των δύο Πατριαρχείων αποκαταστάθηκαν «καλές και εποικοδομητικές σχέσεις», αλλά σε όσον αφορά τα «επώδυνα σημεία» που υπάρχουν, είναι απαραίτητος ο μόνιμος διάλογος «και προσπαθούμε να τον διεξάγουμε σε πνεύμα χριστιανικής αγάπης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου