Σελίδες

Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΤΡΟΠΗ > ΠΛΗΓΜΑΤΑ ΣΤΑ ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΑΤΑΤΟΥΡΚ


Σε κάποιους θα φανεί ''σκληρά επιθετικό'', σε άλλους απλώς ρεαλισμός. Μιλούμε για τις αποκαλύψεις της ''ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ'' που κυκλοφορεί, ως προς τις δυνατότητες καταστροφής από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία στρατηγικών υποδομών της Τουρκίας, σε μία πιθανή θερμή σύγκρουση με την Ελλάδα. Το προχωρημένο σενάριο - υπόθεση εργασίας στο οποίο προβαίνει η ''ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ'', ουσιαστικά αναφέρεται στο δεύτερο επίπεδο κλιμάκωσης εναέριων προσβολών από την Π.Α. σε μια αναμέτρηση, που αποτελεί τον ορισμό της αποτροπής.
Στο σενάριο παρουσιάζεται επιχείρηση εναέριας προσβολής του κορυφαίου στόχου της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας: Μια προσβολή με την χρήση βλημάτων cruise SCALP-EG κατά του δικτύου υδάτινων φραγμάτων του Τίγρη και του Ευφράτη, βαθιά στην ενδοχώρα της Τουρκίας. Δηλαδή χτύπημα στην ενεργειακή καρδιά της γειτονικής χώρας. Αναλύεται με κάθε λεπτομέρεια το είδος και η...
''σκληρότητα'' του στόχου, οι δυσκολίες μια τέτοιας αποστολής, τα βασικά σημεία στον σχεδιασμό της αποστολής των Mirage 2000-5Mk2 και οι πιθανότητες αναχαίτισης αεροσκαφών και βλημάτων από την τουρκική αεροπορία.
Η πειστική απειλή καταστροφής των μεγάλων φραγμάτων, αποτελεί κορυφαίο πλήγμα αποτροπής, αφού είναι ένα κτύπημα το οποίο δεν μπορεί να ανταποδοθεί από την τουρκική αεροπορία για τον απλό λόγο ότι δεν υπάρχει τίποτα το ανάλογο στην Ελλάδα που να μπορεί να ισοφαρίσει την καταστροφή μιας τέτοιας στρατηγικής υποδομής.
Ένα τέτοιο κτύπημα θα προκαλούσε δυσανάλογα μεγάλη επίπτωση στην ίδια την βούληση της επιτιθέμενης χώρας να συνεχίσει τις επιχειρήσεις, θα είχε εξαιρετικά αρνητική επίπτωση στο ηθικό του γενικού πληθυσμού και βέβαια αντίθετα θα προσέφερε τα μέγιστα στο ηθικό των αμυνόμενων.
Είναι ίσως ένα από τα λίγα πλήγματα που πραγματικά φοβούνται οι Τούρκοι (μαζί με ανάλογους στόχους δυτικότερα, π.χ. τα διυλιστήρια Σμύρνης, ο ναύσταθμος Ακσάζ, οι δύο γέφυρες του Βοσπόρου κτλ), καθώς για την προστασία τέτοιων στόχων από την απειλή των ελληνικών βλημάτων μακρού πλήγματος, θα απαιτείτο η επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων, και μάλιστα με εξαιρετικά αμφίβολο αποτέλεσμα...   ΕΛ.Κ.Ε.Δ.Α

Δεν υπάρχουν σχόλια: