Στην κορύφωσή του το σχέδιο μεταφοράς της 383ης Μοίρας αεροσκαφών δασοπυρόσβεσης από τη Θεσσαλονίκη στην Ελευσίνα: Το αμετανόητο πελατειακό κράτος, το χρέος του νυν υπουργού Άμυνας και μία ανησυχητική φημολογία
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το επιχειρησιακά και στρατιωτικά αναιτιολόγητο, και ως εκ τούτου σκανδαλώδες, σχέδιο μεταφοράς της 383ης Μοίραςαεροσκαφών δασοπυρόσβεσης CL-415 από την 113 Πτέρυγα Μάχης της Θεσσαλονίκης στην Ελευσίνα Αττικής.
Αν τελικά δικαιωθούν οι απαράδεκτες μεθοδεύσεις, η Θεσσαλονίκη, αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, θα μείνουν χωρίς σύγχρονα πτητικά μέσα δασοπυρόσβεσης, αλλά και διάσωσης πολιτών που τυχόν βρεθούν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Διότι, τα καναντέρ της Μοίρας, στην οποία υπηρετούν 150 στελέχη, αεροπόροι και τεχνικοί, εκτός από την αεροπυρόσβεση, επιχειρούν, με...
εξαιρετικά αποτελέσματα μέχρι σήμερα, και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Όπως λένε αρμόδιες πηγές, ο σχεδιασμός έχει ενορχηστρωθεί, εδώ και αρκετό καιρό, από κύκλους υψηλά ιστάμενους στην στρατιωτική ιεραρχία, οι οποίοι φαίνεται ότι διατηρούν τις αντιλήψεις του πελατειακού κράτους και του βολέματος των «ημετέρων», τις πρακτικές δηλαδή που εν πολλοίς έχουν οδηγήσει τη χώρα μας στη σημερινή τραγική κατάσταση.
Γιατί, πού αλλού, εκτός από το βόλεμα των «ημετέρων», εν προκειμένω μερίδας των υπηρετούντων κάτω από τη Λάρισα, μπορεί να αποσκοπεί η μεταφορά της μονάδας εγκατάστασης και συντήρησης των οκτώ καναντέρ στην Ελευσίνα, όταν η Μοίρα στη 113 Π.Μ. της Θέρμης έχει κριθεί τεχνικά άρτια από καθηγητές πανεπιστημίου και μέχρι σήμερα λειτουργεί άψογα; Ενδεικτικά και μόνο είναι τα εύσημα που απέσπασε από τον πρωθυπουργό του Ισραήλ, όταν συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην κατάσβεση των πυρκαγιών που εκδηλώθηκαν στη χώρα.
Την ίδια ώρα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην 113 Π.Μ., οι σχετικές υποδομές της Ελευσίνας, δεν μπορούν να υποστηρίξουν τη συντήρηση του συνόλου των αεροσκαφών, κάτι που σημαίνει ότι μέρος του έργου θα ανατεθεί είτε στην ΕΑΒ είτε σε ιδιωτικές εταιρίες. Δηλαδή, επιπλέον κόστος για το δημόσιο, περίπου 400.000 ευρώ ανά αεροσκάφος τον χρόνο.
Πλεονέκτημα για τη διατήρηση της 383ης Μοίρας είναι βέβαια ότι και οι χώροι εκπαίδευσης, οι λίμνες Βόλβη και Αγίου Βασιλείου, το ανάγλυφο της Βόρειας Ελλάδας εν γένει, προσφέρονται για καλύτερες προσαρμοστικές ασκήσεις με ρίψη γλυκού νερού, που φθείρει λιγότερο τα αεροπλάνα σε σχέση με το νερό της θάλασσας.
Το θέμα έχουν φέρει με ερωτήσεις τους στη βουλή ο βουλευτής και αρμόδιος τομεάρχηςτης ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας, ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κώστας Κιλτίδηςκαι η βουλευτής ΠΑΣΟΚ Εύα Καϊλή, αλλά οι απαντήσεις του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Μπεγλίτη κάθε άλλο παρά πειστικές ήταν. Ο τέως υπουργός δεν απάντησε επί της ουσίας και αξιωματικοί της αεροπορίας έκριναν τότε ανάξια σοβαρού σχολιασμού την επιχειρηματολογία του.
Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η υπουργική απόφαση για τη μεταφορά της βάσης των καναντέρ στην Ελευσίνα, ο νυν υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος μπορεί κάλλιστα να θέσει τέρμα στις μεθοδεύσεις, που έχουν ξεκινήσει από το 2006, όταν και εγκαταστάθηκε η 383η Μοίρα στη Θεσσαλονίκη, και οι οποίες κορυφώνονται σήμερα για να τελειώσουν τη "δουλειά".
Με αυτόν τον τρόπο, ο υπουργός θα σταματήσει και την ανησυχητική φημολογία του τελευταίου διαστήματος για την ύπαρξη αδιαβάθμητου εγγράφου που αναφέρεται σε σχέδιο αναστολής της λειτουργίας της ιστορικής 113 Πτέρυγας Μάχης της Θεσσαλονίκης…. VORIA.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου