Είμαι δυσλεκτικός.
http://hamomilaki.blogspot.com/2011/02/30-years-suffering.html
Δυσλεξία: Δεν είναι αρρώστια. |
-- Τι γράφεις εδώ;
Πλησίασε να δει αυτό που του έδειχαν. Ήταν γύρω στα 45, μηχανικός πληροφορικής, με μεταπτυχιακά στην Αγγλία και τέτοια. Άριστος στη δουλειά του, πανέξυπνος και ιδιαίτερα υπεύθυνος σ' αυτό που έκανε. Πατέρας δύο παιδιών. Ο μεγάλος του φέτος μπήκε στο πανεπιστήμιο.
Έσμιξε τα φρύδια του, προσπαθώντας να εστιάσει στο έγγραφο που του έδειχναν.
-- Είσαι δυσλεκτικός;
Η ερώτηση, απροκάλυπτη, χωρίς επιφυλάξεις.
Σωριάστηκε σχεδόν στο κάθισμα που ήταν δίπλα του.
-- Ναι, είμαι.
-- Νομίζω ο γιος σου έδωσε ειδικές εξετάσεις, έχει κι αυτός δυσλεξία, έ;
-- Ναι, είναι, αλλά ευτυχώς τώρα τα πράγματα είναι πιο καλά. Μπορούν να διαπιστώσουν αν έχεις δυσλεξία και έχεις ειδική μεταχείριση.
-- Ταλαιπωρήθηκες με την δική σου δυσλεξία;
-- Υπέφερα. Υπέφερα στο σχολείο.
-- Δηλαδή;
-- Ήμουν πρώτη λυκείου και ο καθηγητής πήρε την έκθεσή μου και την διάβασε μπροστά σε όλους, σαν παράδειγμα προς αποφυγή.
-- !!
-- Θα ήθελα σήμερα να συναντούσα αυτόν τον δάσκαλο και να του έλεγα:
«Ξέρεις άνθρωπε μου, ότι 30 χρόνια μετά κουβαλάω αυτή την διαπόμπευση; Ξέρεις ότι υπάρχουν νύχτες που ξυπνάω κάθιδρος με την αγωνία της λοιδορίας;»
-- Έ, «δάσκαλε», ξέρεις; έεεε;
Το χαμομηλάκι στο Ιδεοπηγή
Πλησίασε να δει αυτό που του έδειχαν. Ήταν γύρω στα 45, μηχανικός πληροφορικής, με μεταπτυχιακά στην Αγγλία και τέτοια. Άριστος στη δουλειά του, πανέξυπνος και ιδιαίτερα υπεύθυνος σ' αυτό που έκανε. Πατέρας δύο παιδιών. Ο μεγάλος του φέτος μπήκε στο πανεπιστήμιο.
Έσμιξε τα φρύδια του, προσπαθώντας να εστιάσει στο έγγραφο που του έδειχναν.
-- Είσαι δυσλεκτικός;
Η ερώτηση, απροκάλυπτη, χωρίς επιφυλάξεις.
Σωριάστηκε σχεδόν στο κάθισμα που ήταν δίπλα του.
-- Ναι, είμαι.
-- Νομίζω ο γιος σου έδωσε ειδικές εξετάσεις, έχει κι αυτός δυσλεξία, έ;
-- Ναι, είναι, αλλά ευτυχώς τώρα τα πράγματα είναι πιο καλά. Μπορούν να διαπιστώσουν αν έχεις δυσλεξία και έχεις ειδική μεταχείριση.
-- Ταλαιπωρήθηκες με την δική σου δυσλεξία;
-- Υπέφερα. Υπέφερα στο σχολείο.
-- Δηλαδή;
-- Ήμουν πρώτη λυκείου και ο καθηγητής πήρε την έκθεσή μου και την διάβασε μπροστά σε όλους, σαν παράδειγμα προς αποφυγή.
-- !!
-- Θα ήθελα σήμερα να συναντούσα αυτόν τον δάσκαλο και να του έλεγα:
«Ξέρεις άνθρωπε μου, ότι 30 χρόνια μετά κουβαλάω αυτή την διαπόμπευση; Ξέρεις ότι υπάρχουν νύχτες που ξυπνάω κάθιδρος με την αγωνία της λοιδορίας;»
-- Έ, «δάσκαλε», ξέρεις; έεεε;
Το χαμομηλάκι στο Ιδεοπηγή
Οδυσσεύς: η Θέση μου.
Δεν μπορούσε ο δάσκαλος εκείνης της εποχής να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα διαφορετικά όπως δεν μπορούσε και η υπόλοιπη κοινωνία και ακόμη-ακόμη η ιατρική επιστήμη. Δεν υπήρχαν "γνώσεις" επί του αντικειμένου και το "υποκείμενο" αντιμετωπίζονταν σαν κάτι μεταξύ "φρικιού" και τρομοκράτη-επαναστάτη με όση απέχθεια μπορούσε να εκφράσει ένας άνθρωπος ταγμένος στο λειτούργημά του και την επιστήμη του. Ναι «χάσαμε διάννοιες στο παρελθόν λόγω άγνοιας. Είμαι όμως σίγουρος ότι αν υπήρχε η σημερινή γνώση και οι δάσκαλοι του χθες θα αντιμετώπιζαν διαφορετικά τα πράγματα. Eίχαν άραγε οι οικογένειες την σωστή αντιμετώπιση; Πιστεύω ότι δεν πρέπει να λιθοβολούμε τον μοναδικό κλάδο που έχει να προσφέρει κάτι σ' αυτόν τον τόπο. Τους εκπαιδευτικούς!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου