Σύμφωνα με τον χθεσινό τύπο, έντυπο και ηλεκτρονικό, το Οικουμενικό Πατριαρχείο καταγγέλλει ως «επέμβαση» της ρωσικής εκκλησίας στις υποθέσεις του, τις δηλώσεις και τα διαβήματα που έγιναν υπέρ του ηγουμένου της Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ από την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ρωσίας.
Ανακοινωθέν που εκδόθηκε στο Φανάρι μετά τη συνάντηση της Συνόδου, τονίζει ότι το Άγιο Όρος, είναι «κανονικόν έδαφος»του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
«Αποτελείται μεν από Ορθοδόξους μοναχούς διαφόρων εθνοτήτων, τούτο όμως ουδόλως προσδίδει εις αυτό πανορθόδοξον χαρακτήρα, επιτρέποντα...
την οιασδήποτε μορφής επέμβασιν εις αυτό άλλων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά από συζήτηση του «θέματος της προφυλακίσεως του Καθηγουμένου της Ι. Μονής Βατοπαιδίου Εφραίμ».
Το πρόβλημα είναι η επέμβαση άλλων Αυτοκέφαλων Εκκλησιών άραγε, όταν απειλείται απροσχημάτιστα και απροκάλυπτα το “άβατον” και η αυτοδοιίκηση του Αγίου Όρους ;
Τί συμβαίνει με το οικουμενικό πατριαρχείο και παίρνει, αν μή τί άλλο, τέτοια “περίεργη” θέση απέναντι σε μιά άμεση απειλή πρός το Άγιο Όρος και την Ελληνορθόδοξη Εκκλησία;
Μήπως δέν είναι το Άγιον Όρος πανορθόδος “κιβωτός” της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας ;
Και ακολουθεί στην ανακοίνωση “Ο Οικουμενικός Πατριάρχης και η περί αυτόν Σύνοδος εκφράζουν «λύπην» για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί γύρω από τον ηγούμενο Εφραίμ, και την όλη υπόθεση, αναφέρει επίσης η ανακοίνωση που τονίζει ότι «το Οικουμενικό Πατριαρχείο κατά πάγια τακτική σεβόμενο την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης αποφεύγει πάντοτε πάσα εις δικαστικάς υποθέσεις, ανάμειξη, δοθέντος, άλλωστε, ότι αγνοεί το περιεχόμενον της σχετικής δικογραφίας».
Αφού το Αγιον Όρος αποτελεί “κανονικόν έδαφος” του οικομενικού Πατριαρχείου, δεν πρέπει το Οικουμενικό Πατριαρχείο να “ενδιαφέρεται” για τον ηγούμενο μιάς μονής του Αγίου Όρους που ανήκει στο Πατριαρχείο, και να γνωρίζει όλα τα “στοιχεία” της δικογραφίας πρίν εκδόσει ανακοινώσεις υπέρ ή κατά τών“επεμβάσεων”, αλλά γνωρίζωντας την δικογραφία ώς είχε υποχρέωση, να εκδώσει ανακοίνωση, αιτιολογούμενη επαρκώς, υποστήριξης πρός τον ηγούμενο ή να πράξει το αντίθετο ;
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε ζητήσει από τον ηγούμενο Εφραίμ να απομακρυνθεί από τη θέση του μέχρι να ολοκληρωθεί η δικαστική διαδικασία του ελέγχου των υποθέσεων της Μονής από την ελληνική δικαιοσύνη.
Η προτροπή αυτή ενώ εισακούστηκε για ένα διάστημα, στη συνέχεια αγνοήθηκε και ο ηγούμενος Εφραίμ επέστρεψε στα καθήκοντά του, μετά από σχετική απόφαση του συμβουλίου της Μονής Βατοπαιδίου.
Μήπως το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι υπέρ της προφυλάκισης του Εφραίμ και το δηλώνει με έμμεσο και υπαινυκτικό τρόπο ;
Και εάν ναί δεν θα πρέπει να μάς εξηγήσει και τον λόγο αυτής της τοποθέτησής του; Γνωρίζει κάποια επιπλέον στοιχεία που εμείς εδώ στην Ελλάδα αγνοούμε;
Ο ελληνισμός δεν πρέπει να ξαναζήσει τις ημέρες της “εορτής των ρόδων” πλέον.
Η ημέρα της άλωσης της πόλης στις 29 Μαΐου του 1453 ταυτίστηκε με τον εορτασμό της μνήμης της Αγίας Θεοδοσίας και η εκκλησία ήταν τότε στολισμένη με ρόδα, εξ ού και η ονομασία της εορτής των ρόδων.
Ποιοί την στόλιζαν και γιατί δεν προσέτρεξαν να βοηθήσουν τους πολιορκούμενους με επικεφαλή τον Αυτοκράτορα Κων/νο Παλαιολόγο, στην αντίσταση κατά των Τούρκων, ενώ εκείνη την ημέρα ( 29 Μαίου 1453) οι Τούρκοι καταλάμβαναν την Κωνσταντινούπολη θα αποτελέσει αντικείμενο άλλου άρθρου μας.
Να μην επαναληφθεί αυτό που είπε ο πρωθυπουργός Μέγας Δούκας, Λουκάς Νοταράς, ο οποίος είπε τό περίφημο εκείνο: "Κρειττότερόν εστιν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν".
Καί βέβαια είδαμε αργότερα πως πλήρωσε την πολιτική του αυτή επιλογή ο Νοταράς και η οικογένειά του.
Αλλά ο Τούρκος αγαπητοί αναγνώστες μου δέν ήρθε στα εδάφη μας σάν μετανάστης ήρθε σαν κατακτητής όπως ακριβώς ήρθαν οι Ναζί.
Έλληνες μην ξεχνάτε ... πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου