Σελίδες

Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2013

ΑΠΟΤΥΧΑΜΕ ΩΣ ΕΘΝΟΣ, ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ


του Κρίνου Μακρίδη*

Ένας από τους βασικούς πυλώνες της πολιτικής και της δράσης του Κινήματος Ελληνικής Αντίστασης, από ιδρύσεως του, είναι ο πολιτισμός, η γλώσσα, οι ρίζες μας και η ευημερία του λαού μας. Ισχυρή πεποίθηση μας είναι ότι ένας λαός, ένα έθνος αν σέβεται την ιστορία του και τον πολιτισμό, τη γλώσσα και τις παραδόσεις του, τότε θα μπορεί να αντισταθεί στη διάβρωση και στις εξωτερικές υποπολιτισμικές επιθέσεις και να αντλεί δύναμη, για να αντισταθεί σε παντός είδους επιθέσεις και απειλές. Δόρυ της ασπίδας, έτσι όπως την περιγράψαμε πιο πάνω, πρέπει να είναι οι διανοούμενοι. Διανοούμενοι είναι οι άνθρωποι των τεχνών, των γραμμάτων, οι επιστήμονες, οι ακαδημαϊκοί. Ειδικά οι τελευταίοι, κατέχουν καθοριστικής σημασίας θέση στη διαδικασία προστασίας της κοινωνίας, της πολιτείας, της χώρας, του έθνους, καθώς είναι αυτοί που νουθετούν και προετοιμάζουν τους επόμενους διανοούμενους και τους νέους πολίτες.

Δυστυχώς, σ΄αυτό τον τομέα, αποτύχαμε οικτρά και σαν έθνος γενικότερα και ειδικότερα εμείς εδώ στην Κύπρο.
Ένα από τα τρανταχτά παραδείγματα της αποτυχίας μας να έχουμε ανθρώπους της διανόησης, που να θωρακίζουν τον τόπο και τον λαό μας, είναι ο κ. Καίσαρ Μαυράτσας. Ο κ. Μαυράτσας, εκπαιδευμένος στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, είναι
αναπληρωτής καθηγητής Κοινωνιολογίας στο τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του κρατικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Έχει συγγράψει βιβλία για τον ελληνοκυπριακό εθνικισμό (χαρακτηρισμός που δίνει ο ίδιος) και την ελληνοκυπριακή πολιτική κουλτούρα. Έγινε γνωστός ευρέως στο κυπριακό κοινό από ένα βιβλίο του που προκάλεσε, το βιβλίο «Η κοινωνία των Χώρκατων, η πολιτισμική υπανάπτυξη των Ελληνοκυπρίων στις απαρχές του 21ου αιώνα».

Όπως αναφέρεται σε διαφημιστικό κείμενο διάλεξης του Μαυράτσα «στόχος του βιβλίου είναι να θέσει κάποιες γενικές βάσεις για την πολιτισμική, την αισθητική και κυρίως την κοινωνιολογική ανάλυση των εννοιών του «χώρκατου» και της «χωρκατοσύνης». Επιστημονικά, το βιβλίο του Μαυράτσα πάσχει πολλαπλώς και θεωρείται διάτρητο. Επιγραμματικά – καθώς δεν είναι της παρούσης να προβούμε σε επιστημονική αξιολόγηση και διάλογο με τον κ. Μαυράτσα (εξάλλου το βιβλίο του αντικρούστηκε με σχετικό ολιγοσέλιδο σημείωμα όταν κυκλοφόρησε)…

Το βιβλίο του Μαυράτσα δεν μπορεί να λογιστεί επιστημονικό πόνημα, ούτε μπορεί να περιληφθεί σε βιβλιογραφία, καθώς δεν παραπέμπει πουθενά, παρ΄εκτός σε ελαφρά αντιμετώπιση των κοινωνικών δομών και προτύπων από τον συγγραφέα. Είναι καθ΄όλα αντιεπιστημονικό, να διογκώνονται μεμονωμένες κοινωνικές φιγούρες και να φορτώνεται ένας ολάκερος λαός το στίγμα της συμπεριφοράς μιας μικρής ομάδας. Το συμπέρασμα του Μαυράτσα δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί ούτε ταξικά, ούτε οικονομικά, ούτε γεωγραφικά, ούτε και ιστορικά.

Άρα, κατά το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης, το βιβλίο του Μαυράτσα, με τον προκλητικό τίτλο και το προκλητικό περιεχόμενο, στόχευε αλλού και όχι στον εμπλουτισμό της επιστήμης της Κοινωνιολογίας.

Ηθελημένα ο κ. Μαυράτσας επιδιώκει να ενοχοποιήσει τους Κύπριους – και βεβαίως αναφερόμαστε στους Έλληνες Κυπρίους, που αυτός δεν είναι αφού και ο ίδιος τους Έλληνες της Κύπρου θεωρεί ως αντικείμενο μελέτης – και να τους φορτώσει με ενοχές για τη δήθεν γενική απαράδεκτη συμπεριφορά τους, να τους γεμίσει με συμπλέγματα και στο τέλος να τους πείσει ότι για όλα όσα κακώς κείμενα επισυμβαίνουν την κυπριακή κοινωνία φταίνε αυτοί και όχι κάποιοι άλλοι. Χρησιμοποιώντας την προσφιλή τακτική της λανθάνουσας ή κεκαλυμμένης αυταρχικής μέχρι και φασιστικής μεθόδου του labeling, του στιγματισμού δηλαδή, επιδιώκει να κάνει τους Κύπριους να υιοθετήσουν το στίγμα του δήθεν «χώρκατου», του ρηχού, του επιφανειακού, του υλιστή, του συμφεροντολόγου, του ανίκανου να αναλάβει σοβαρές ευθύνες.

Με αυτό επιδιώκει πρώτα, όπως προαναφέραμε, να πείσει το λαό ότι για όλα φταίει ο ίδιος ο λαός και όχι το σύστημα που τον κυβερνά και τα πολιτικό – οικονομικά συμφέροντα, του οποίου γρανάζι είναι και ο κ. Μαυράτσας, και δεύτερο, να πείσει το λαό ότι δεν μπορεί ο ίδιος ο λαός να έχει την τύχη του στα χέρια του και να την αφήσει να τη διαφεντεύουν κάποιοι άλλοι, «πεφωτισμένοι» πράκτορες ξένων κέντρων αποφάσεων. Και φυσικά, αυτοί οι «πεφωτισμένοι» μισθοφόροι θα βρουν τις «λύσεις» για τα προβλήματα του λαού, «λύσεις», που οι ίδιοι και οι εκάστοτε μάστορες τους επιθυμούν, εφόσον δεν είναι «χώρκατοι» και ξέρουν καλύτερα από το λαό.

Ο κ. Μαυράτσας κατηγορεί συλλήβδην ένα ολάκερο λαό, για να μπορέσουν κάποιοι να τον χειραγωγήσουν, να τον ποδηγετήσουν και να τον υποδουλώσουν πλήρως στις δικές τους διεστραμμένες και αρρωστημένες σκέψεις και σχέδια.

Κι όμως, ο κ. Μαυράτσας αδροπληρώνεται από το υστέρημα του φορολογούμενου λαού, που αβίαστα πετά στα σκουπίδια. Μήπως αυτός δεν είναι ο «χώρκατος», αυτός που δαγκώνει το χέρι, που τον ταϊζει;

Η δράση του κ. Μαυράτσα δεν περιορίζεται στο περιβόητο βιβλίο του. Δυστυχώς για τα παιδιά μας, ο Μαυράτσας, διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, αυτή τη φωλιά του φιδιού. Το αρρωστημένο αυτό το ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα που από της ιδρύσεως του, η ύλη, το διδακτικό προσωπικό, οι πλείστοι λειτουργοί συνεργάτες, στόχο έχει να εκκολάπτει νεοκύπριους, φοίνικες απάτριδες και μισέλληνες.

Επειδή πρέπει να «ξεγυμνωθούν» κάποιοι, το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης θα συνεχίζει να λέει τα πράγματα με τ΄όνομα τους, να τους πολεμά με όλα τα στη διάθεση του μέσα, αλλά πάνω απ΄όλα με σύμμαχο το Οικουμενικό Ελληνικό πνεύμα και την προσφορά του στον πλανήτη.

Έπεται συνέχεια.


* Πρόεδρος, Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης (ΚΕΑ) Κύπρου

Δεν υπάρχουν σχόλια: