Δυσάρεστη έκπληξη αποτελεί για τη γαλλική κοινή γνώμη το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε σχολεία ανά τη Γαλλία και δείχνει ότι μουσουλμάνοι γονείς και μαθητές προσπαθούν να επιβάλουν τις απόψεις τους στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, που διαχωρίζει ρητά την παιδεία από τη θρησκεία.
Με την έρευνά του, το γαλλικό Ανώτερο Συμβούλιο για την Ενταξη εγείρει το ζήτημα της ένταξης ή μη των μουσουλμάνων μεταναστών στη γαλλική κοινωνία, ένα ζήτημα που είναι ανοιχτό εδώ και καιρό στην άλλη ισχυρή χώρα της ΕΕ, τη Γερμανία, με αφορμή τη δημοσιοποίηση του βιβλίου του Τίλο Σάρατζιν ότι οι μουσουλμάνοι μετανάστες αρνούνται να ενταχθούν στη γερμανική κοινωνία και τη δήλωση της καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ για την αποτυχία του πολυπολιτισμικού μοντέλου.
Το γαλλικό Συμβούλιο πραγματοποίησε την έρευνα έπειτα από «βροχή» παραπόνων που δέχτηκε από εκπαιδευτικούς ότι μουσουλμάνοι γονείς και μαθητές αρνούνται να σεβαστούν τον κοσμικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Η πλήρης έρευνα πρόκειται να παρουσιαστεί στην κυβέρνηση το Νοέμβριο και αποσπάσματά της δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα «Journal du Dimanche».
Απορρίπτουν το Ολοκαύτωμα
Οι ειδικοί διαπίστωσαν, επισκεπτόμενοι αδιευκρίνιστο αριθμό σχολείων, ότι μουσουλμάνοι μαθητές αρνούνται να παρακολουθήσουν μαθήματα για το Ολοκαύτωμα, τις Σταυροφορίες και τη Θεωρία της Εξέλιξης και να συμμετέχουν σε συζητήσεις για το Μεσανατολικό, τα μέτωπα στο Αφγανιστάν και το Ιράκ ή τη δουλεία στην Αφρική και στην Ασία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ στη γαλλική εφημερίδα. Γονείς και μαθητές ζητούν επιτακτικά να σερβίρεται γεύμα χαλάλ, δηλαδή να ευλογείται κάθε τροφή από ιμάμη, στα κυλικεία, παρότι τα σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος, διότι θα είναι υποχρεωμένα να καταβάλλουν φόρο σε θρησκευτικές οργανώσεις που πιστοποιούν ότι η διαδικασία για τα τρόφιμα χαλάλ έγινε σωστά. Ανάλογη ζήτηση αλλά σε πιο περιορισμένο βαθμό υπάρχει και από τους Εβραίους για γεύματα κοσέρ, αν και πολλοί Εβραίοι καταφεύγουν στη λύση των ιδιωτικών εβραϊκών σχολείων για να μην αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα.
«Λακέδες των βρόμικων»
Ακόμη, στην έρευνα αναφέρεται ότι «μουσουλμάνοι γονείς και μαθητές απορρίπτουν το γαλλικό πολιτισμό και τις αξίες του». Για παράδειγμα, γονείς αρνούνται να επιτρέψουν στα παιδιά τους να μάθουν για το χριστιανισμό, φοβούμενοι τυχόν προσηλυτισμό τους, ενώ μαθητές ενοχλούν άλλους μαθητές που δεν κάνουν νηστεία στη διάρκεια του Ραμαζανίου και πειράζουν μουσουλμάνες συμμαθήτριές τους που έχουν καλή επίδοση στο μάθημα ως «λακέδες των βρόμικων Γάλλων».
Το Συμβούλιο κρίνει ότι οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται με μεγάλη δυσκολία και τους συμβουλεύει να συνεχίσουν να διδάσκουν με γνώμονα τον αμοιβαίο σεβασμό και τα ίσα δικαιώματα για να πάψει η υπονόμευση του κοσμικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Παράλληλα, προτείνει στην κυβέρνηση να εκπαιδεύσει τους δάσκαλους και τους καθηγητές γύρω από τον κοσμικό χαρακτήρα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Ινφογνώμων-πολιτικά
Με την έρευνά του, το γαλλικό Ανώτερο Συμβούλιο για την Ενταξη εγείρει το ζήτημα της ένταξης ή μη των μουσουλμάνων μεταναστών στη γαλλική κοινωνία, ένα ζήτημα που είναι ανοιχτό εδώ και καιρό στην άλλη ισχυρή χώρα της ΕΕ, τη Γερμανία, με αφορμή τη δημοσιοποίηση του βιβλίου του Τίλο Σάρατζιν ότι οι μουσουλμάνοι μετανάστες αρνούνται να ενταχθούν στη γερμανική κοινωνία και τη δήλωση της καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ για την αποτυχία του πολυπολιτισμικού μοντέλου.
Το γαλλικό Συμβούλιο πραγματοποίησε την έρευνα έπειτα από «βροχή» παραπόνων που δέχτηκε από εκπαιδευτικούς ότι μουσουλμάνοι γονείς και μαθητές αρνούνται να σεβαστούν τον κοσμικό χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Η πλήρης έρευνα πρόκειται να παρουσιαστεί στην κυβέρνηση το Νοέμβριο και αποσπάσματά της δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα «Journal du Dimanche».
Απορρίπτουν το Ολοκαύτωμα
Οι ειδικοί διαπίστωσαν, επισκεπτόμενοι αδιευκρίνιστο αριθμό σχολείων, ότι μουσουλμάνοι μαθητές αρνούνται να παρακολουθήσουν μαθήματα για το Ολοκαύτωμα, τις Σταυροφορίες και τη Θεωρία της Εξέλιξης και να συμμετέχουν σε συζητήσεις για το Μεσανατολικό, τα μέτωπα στο Αφγανιστάν και το Ιράκ ή τη δουλεία στην Αφρική και στην Ασία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ στη γαλλική εφημερίδα. Γονείς και μαθητές ζητούν επιτακτικά να σερβίρεται γεύμα χαλάλ, δηλαδή να ευλογείται κάθε τροφή από ιμάμη, στα κυλικεία, παρότι τα σχολεία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος, διότι θα είναι υποχρεωμένα να καταβάλλουν φόρο σε θρησκευτικές οργανώσεις που πιστοποιούν ότι η διαδικασία για τα τρόφιμα χαλάλ έγινε σωστά. Ανάλογη ζήτηση αλλά σε πιο περιορισμένο βαθμό υπάρχει και από τους Εβραίους για γεύματα κοσέρ, αν και πολλοί Εβραίοι καταφεύγουν στη λύση των ιδιωτικών εβραϊκών σχολείων για να μην αντιμετωπίζουν τέτοια προβλήματα.
«Λακέδες των βρόμικων»
Ακόμη, στην έρευνα αναφέρεται ότι «μουσουλμάνοι γονείς και μαθητές απορρίπτουν το γαλλικό πολιτισμό και τις αξίες του». Για παράδειγμα, γονείς αρνούνται να επιτρέψουν στα παιδιά τους να μάθουν για το χριστιανισμό, φοβούμενοι τυχόν προσηλυτισμό τους, ενώ μαθητές ενοχλούν άλλους μαθητές που δεν κάνουν νηστεία στη διάρκεια του Ραμαζανίου και πειράζουν μουσουλμάνες συμμαθήτριές τους που έχουν καλή επίδοση στο μάθημα ως «λακέδες των βρόμικων Γάλλων».
Το Συμβούλιο κρίνει ότι οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται με μεγάλη δυσκολία και τους συμβουλεύει να συνεχίσουν να διδάσκουν με γνώμονα τον αμοιβαίο σεβασμό και τα ίσα δικαιώματα για να πάψει η υπονόμευση του κοσμικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Παράλληλα, προτείνει στην κυβέρνηση να εκπαιδεύσει τους δάσκαλους και τους καθηγητές γύρω από τον κοσμικό χαρακτήρα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος.
Ινφογνώμων-πολιτικά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου