Μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία έλαβε η Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία αφενός κινείται στην κατεύθυνση της μετεξέλιξής της σε ομοσπονδιακό κράτος και αφετέρου αφορά την Ελλάδα και τα εθνικά της συμφέροντα άμεσα.
Πρόκειται για τη μελέτη του κατά πόσον είναι εφικτό το να προχωρήσει η δημιουργία Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής (feasibility study) με αρμοδιότητες στον τομέα Έρευνας και Διάσωσης (SAR), μια υπηρεσία που θα καλύπτει τα εξωτερικά σύνορα της Ένωσης, στη Βόρεια Θάλασσα, στον Ατλαντικό Ωκεανό, τη Μεσόγειο Θάλασσα και το Αιγαίο Πέλαγος… Η μελέτη θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2012, ενώ μέχρι και το τέλος του 2013 ότι έχει αποφασιστεί θα έχει λάβει σάρκα και οστά…
Την αποκάλυψη έκανε ο επικεφαλής της Ιρλανδικής Ακτοφυλακής, Κρις Ρέινολντς, ο οποίος...
ανέφερε ότι η μελέτη της οποίας επικεφαλής έχει τεθεί η εταιρία DG Move, διερευνά τις διαδικασίες για την παροχή μιας στάνταρ υπηρεσίας – διαδικασίας SAR σε όλη την Ευρώπη. Θα θεσμοποιηθούν διαδικασίες συνεργασίας ανάμεσα στα ευρωπαϊκά έθνη και θα υπάρξουν μόνιμοι μηχανισμοί όπου απαιτηθεί. Όπως για παράδειγμα ανέφερε ο Ρέινολντς, η αγοραστική δύναμη Ιρλανδίας και Βρετανίας από κοινού είναι πολύ μεγαλύτερη, άρα οι δυο πλευρές έχουν κάθε συμφέρον να συνεργαστούν.
Προφανώς δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε για ποιον λόγο η εξέλιξη είναι κολοσσιαίας σημασίας για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Η εμπλοκή ευρωπαϊκής δύναμης στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο καθιστά πολύ πιο πολύπλοκη την εμπλοκή της Τουρκίας, κυρίως όμως στην εκτόξευση και τη υλοποίηση απειλών.
Επίσης, όσο και να προσπαθήσουν να μας πείσουν ότι η πρωτοβουλία δεν συνδέεται με τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων που εντοπίστηκαν στην Ιρλανδία, την Ελλάδα και την Κύπρο, δεν θα τα καταφέρουν! Όπως έχουμε αναφέρει κατ’ επανάληψη, τα κοιτάσματα αυτά αφορούν στην ενεργειακή ασφάλεια της Γηραιάς Ηπείρου, οπότε κανείς δεν έχει διάθεση να τα αφήσει απροστάτευτα, έρμαιο στις ορέξεις διαφόρων χωρών με συμπεριφορά «νταβατζή» στο διεθνές σύστημα. Καλά παίζαμε όλα αυτά τα χρόνια (Ελλάδα και Τουρκία, λόγω της «ειρηνικής» στάσης της πρώτης), πλέον όμως έχει έρθει η ώρα για όλους να σοβαρευτούν, αφού οι ισορροπίες έχουν αλλάξει και τα συμφέροντα άπτονται της επιβίωσης και της ανάπτυξης σε εποχές οικονομικής κρίσης…
Ωστόσο, θα είναι μεγάλο σφάλμα να θεωρήσουμε στην Ελλάδα ότι θα αναλάβουν άλλοι να επιλύσουν τα δικά μας προβλήματα. Θα ήταν και αστείο, αφού τις ικανότητες και τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Ελλάδας στον εν λόγω τομέα θα τις ζήλευαν πολλά κράτη της Γηραιάς Ηπείρου. Το ζητούμενο είναι να αντιληφθεί η Ελλάδα την ευκαιρία και να ζητήσει την ευρωπαϊκή βοήθεια για να επενδύσει στην κατασκευή σύγχρονων σκαφών ενισχύοντας αποφασιστικά και τον προβληματικό ναυπηγικό της κλάδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου