Σελίδες

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Κύπρος . Πρόκληση των κατοχικών Αρχών. Απαγόρευσαν στον Επίσκοπο Καρπασίας να μεταβεί στην Μόρφου


Την απαγόρευση των κατοχικών αρχών να μεταβεί μαζί με τον Μητροπολίτη Μόρφου στην κατεχόμενη Μόρφου επικρίνει με δηλώσεις του ο Επίσκοπος Καρπασίας Χριστοφόρος.
Ο Επίσκοπος Καρπασίας είπε ότι «εντελώς απροκάλυπτα και αδικαιολόγητα οι κατοχικές αρχές αρνήθηκαν να μου επιτρέψουν να μεταβώ στις κατεχόμενες περιοχές μας».

«Είχα προσκληθεί από τον Μητροπολίτη Μόρφου να μεταβούμε στην κατεχόμενη Μόρφου για να δούμε εκεί στον Ιερό Ναό Αγίου Μάμαντος διάφορες εικόνες οι οποίες προέρχονται από την Καρπασία και φυλάσσονται στον ναό εκεί» είπε ο...
Επίσκοπος Χριστοφόρος και πρόσθεσε ότι «στο οδόφραγμα του Αστρομερίτη μου απαγόρευσαν εμένα να εισέλθω και γι’ αυτό αποφασίσαμε με τον Μητροπολίτη Μόρφου να επιχειρήσουμε να μεταβούμε από το οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου».

Στην συνέχεια, είπε μετέβησαν στο οδόφραγμα του Αγίου Δομετίου αλλά μετά και την έλευση δύο ωρών οι κατοχικές αρχές ανακοίνωσαν ''ότι δεν επιτρέπουν σε εμένα προσωπικά να μεταβώ στα κατεχόμενα και έτσι γυρίσαμε πίσω».

«Αυτή η ενέργεια των Τούρκων θεωρώ ότι ακυρώνει εξ΄ υπαρχής την νέα προσπάθεια που γίνεται για την αναστύλωση του Μοναστηριού του Αποστόλου Ανδρέα και μου στερούν το αναφαίρετό μου δικαίωμα να μεταβαίνω ελεύθερα στην κατεχόμενη Καρπασία για να ποιμάνω τον λαό μου ο οποίος βρίσκεται εγκλωβισμένος στην Καρπασία», ανέφερε.

Αυτό θεωρώ, είπε συνεχίζοντας «ότι ακυρώνει εξ΄ υπαρχής την οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται για συμβίωση των Τουρκοκυπρίων και των Ελληνοκυπρίων, είπε και πρόσθεσε ότι «εμείς ζητούμε και επιδιώκουμε να συνυπάρξουμε με τους Τουρκοκύπριους γιατί και αυτοί ανήκουν στον κυπριακό λαό όπως και εμείς, αλλά κάποιοι μας αρνούνται αυτή την δυνατότητα. Μας αρνούνται το δικαίωμα και τη δυνατότητα να ζήσουμε ελευθέρα στον τόπο μας και να εκφράσουμε το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας και το δικαίωμα ως ποιμένας των Καρπασιτών να στηρίζω να βοηθήσω να παρηγορήσω τους εγκλωβισμένους οι οποίοι περιμένουν τον επίσκοπό τους να πάει εκεί μια φορά τον μήνα για τους επισκεφτεί και να έρθει σε επαφή και επικοινωνία μαζί τους».

«Θεωρώ ότι έχει τεράστια ευθύνη και η δική μας η κυβέρνηση, ο Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών αλλά και η Ευρωπαϊκή Ενωση να επιβάλουν και να βρουν τους τρόπους, δεν είναι δική μου υπόθεση, αυτή είναι δική τους, να βρουν τους τρόπους να επιβάλλουν την ελεύθερη διακίνηση μας σε ολόκληρη την Κύπρο» πρόσθεσε.

Είπε ακόμα ότι «εγώ δεν είμαι πολιτικός, είμαι Επίσκοπος και το μόνο που ζητώ είναι να μπορώ να ασκώ τα δικαιώματα μου ως Επίσκοπος σε όλη μου την επαρχία και ιδιαίτερα εκεί που υπάρχουν εγκλωβισμένοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί».

Απαντώντας σε ερώτηση είπε ότι οι κατοχικές αρχές δεν έχουν δώσει οποιαδήποτε δικαιολογία και καμία απολύτως εξήγηση για την απαγόρευση όπως «και ουδέποτε μου έδωσαν καμία εξήγηση γιατί δεν μου επιτρέπουν να λειτουργήσω στην Καρπασία όταν μου επέτρεπαν να επισκέπτομαι την Καρπασία».

Είπε ακόμα ότι ο Μητροπολίτης Μόρφου τον έχει εξουσιοδοτήσει να αναφέρει στις δηλώσεις του ότι «εις ένδειξη διαμαρτυρίας δεν πρόκειται να ξαναμεταβεί στα κατεχόμενα, αν πρώτα δεν επιτρέψουν σε εμένα να μεταβώ στην Καρπασία ή στην Μόρφου ή οπουδήποτε αλλού στα κατεχόμενα».

Σε ερώτηση γιατί συνδέει το θέμα της απαγόρευσης της μετάβασης του στα κατεχόμενα με το θέμα της αναστύλωσης της Μονής του Αποστόλου Ανδρέα ο Επίσκοπος Καρπασίας ανέφερε ότι «διότι αμέσως μετά την εξαγγελία της νέας προσπάθειας εξεύρεσης τρόπου αναστύλωσης της Μονής του Αποστόλου Ανδρέα που ανήκει στην Επισκοπή Καρπασίας ήρθε η απαγόρευση, χωρίς να προηγηθεί κάτι άλλο».

«Τέσσερα χρόνια που είμαι Επίσκοπος Καρπασίας αποφεύγω επιμελώς να προβώ σε δηλώσεις ακριβώς για να μην δώσω στην άλλη πλευρά την αφορμή και να βρουν δικαιολογίες ή προφάσεις για να μην προβούμε τόσο στην αναστύλωση του Μοναστηριού του Αποστόλου Ανδρέα όσο και στο να μην μου επιτρέπουν εμένα να επισκέπτομαι την Καρπασία και τους εγκλωβισμένους μας και να μην μου επιτρέπουν εμένα να λειτουργώ», είπε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: